DD 2008-17

Berichtdoor Ei » vr apr 18, 2008 2:35 pm

Afbeelding
DONALD DUCK NR. 17
Deze week gaat oom Dagobert weer eens gezellig op schattenjacht. Hij vraagt de hulp van Kwik, Kwek en Kwak, omdat deze Jonge Woudlopers slim zijn en moeilijke raadsels kunnen oplossen. Verder jagen Tokkie en Bo op een libel en doe ik mee aan een motorcrosswedstrijd.

Oplossing ZOEK: blz. 20 (derde plaatje)

Afbeelding

http://www.donaldduck.nl/brievenbus/dezeweek/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo apr 20, 2008 9:18 pm

Deze Donald Duck had niet echt veel leuks. Leuke voorplaat wel, volgende keer ook.

De verhalen hadden niet veel kracht, vond ik. Wel wat grappige dingen, omdat ze gewoon vreemd waren. Een agent verschijnt ineens en pakt willekeurig een loterijbriefje, wat precies hun boete zou zijn? Hij schrijft niets uit ofzo, maar gaat lekker het geld innen? Wat een machtsmisbruik en corruptie lijkt me dat te zijn... het bordje op het gras lijkt hij er ook net te hebben neergezet. Het is maar de vraag of hij echt agent is...

En dan Tokkie. Dat is Amerikaans zeker, meteen geen schieten in het wilde weg omdat er iets aan komt vliegen? Die hommel was nog niet eens boos ook...
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Redmess » ma apr 21, 2008 12:19 pm

Ik vind die hele schatjacht een beetje vaag. Die eerste val is niet bepaald verborgen. Waarom ziet niemand die? En hoe zou die val moeten werken? Ook lijkt het of het pad over de rivier nergens heen gaat op sommige plaatjes. Op het ene plaatje komt het uit op een oever, op een ander plaatje ineens op hoge rotsen.
Die brug is ook vreemd. Waarom zou die niet instorten als je erover heen loopt, maar wel zodra je de touwen vastpakt? Als de brug al zo zwak is dat de touwen aanraken de boel laat instorten, kun je er echt niet zomaar overheen. Bovendien hangt de brug niet eens aan die touwen, want de touwen hangen onderin de ringen. De brug houd het touw hier omhoog ipv andersom. En het touw is zo gespannen dat de brug er nooit aan zou kunnen hangen.
En dan vinden ze de schat. Wat geen schat is, maar... het andere boek, met aanwijzingen om een schat te vinden. Dus er is helemaal nog geen schat gevonden. Waarom gaat het verhaal niet verder? Dit verhaal stopt zodra de helden de schatkaart hebben gevonden. Lekker is dat.

En in het laatste verhaal is het weer opvallend hoe iedereen weer eens totaal geen moeite heeft met valsspelen. Raketbrandstof...
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » ma apr 21, 2008 7:43 pm

Ridder ter Geit schreef:Een agent verschijnt ineens en pakt willekeurig een loterijbriefje, wat precies hun boete zou zijn? Hij schrijft niets uit ofzo, maar gaat lekker het geld innen? Wat een machtsmisbruik en corruptie lijkt me dat te zijn... het bordje op het gras lijkt hij er ook net te hebben neergezet. Het is maar de vraag of hij echt agent is...

Wat ik vreemder vind, is dat Donald dat lot pakt en uitroept dat hij €250 heeft gewonnen. Hoe weet Donald immers dat het een winnend lot is? Heeft hij de uitslag op tv gezien, en de getallenreeks uit zijn hoofd geleerd, puur en alleen voor het geval hij dat lot ooit tegen zou komen???

Dat laatste verhaal vond ik redelijk getekend, voor een Gulien. Ik vond het wel erg goed verteld. Ik moest er echt een beetje bij aan Barks denken. Vooral de manier waarop Willie en de neefjes de informatie geven aan het begin van het verhaal en de manier waarop Donald geíntroduceerd wordt.

De achterkant was toch wel een dieptepunt in de al niet zo hoogstaande Zware Jongens-serie.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » di apr 22, 2008 9:06 am

Dat laatste verhaal was inderdaad het enige verhaal iin de Donald Duck dat me genoegen deed omdat het goed gemaakt was.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Redmess » di apr 22, 2008 9:34 am

De achterkant was inderdaad een dieptepunt. Hopelijk blijft het dat ook.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor McDuck Menu » di apr 22, 2008 10:09 am

Zit er in ieder geval diepte in de Donald Duck :)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo apr 23, 2008 8:10 am

:)
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ei » vr apr 25, 2008 8:08 pm

Roddelflop index: Donald Duck 2008-17
http://www.roddelflop.nl/?p=488
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten