DD 2008-21

Berichtdoor Ei » vr mei 16, 2008 7:14 pm

Afbeelding
DONALD DUCK NR. 21
Deze week ga ik lekker een paar dagen sportvissen in het plaatsje Wiermond. Maar helaas dreigt dit uitje in het water te vallen door een onverwachte gebeurtenis…

Oplossing ZOEK:
blz. 36, laatste plaatje

Afbeelding

http://www.donaldduck.nl/brievenbus/dezeweek/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr mei 16, 2008 9:12 pm

Leuk dat er eens een Bill van Horn verhaal in staat. De meerwaarde aan humor, alleen al in de teksten, is duidelijk te zien.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Redmess » ma mei 19, 2008 1:41 pm

Ik zal maar niks zeggen over de plaats waar de vlo in het laatste verhaal bij Donald gaat zitten... Tot drie keer toe, jawel. Of de Saaie Jongens, die groente en zuivel jatten...
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » do mei 22, 2008 12:08 am

Redmess schreef:Of de Saaie Jongens...

Leuk (van MichielP toch?), die houden we erin!

Ik vond het een aardig nummer. Het eerste verhaal vond ik degelijk verteld en leuk getekend, door Wanda Gattino. Nog steeds jammer dat Egmont meer verteld vanuit situaties dan karakters, maar ik vind het wel leuk hoe het verhaal opgebouwd wordt: het begint met Donald's wens van een vis boven de open haard en dan eindigt met een foto van de drie gevangen "grote vissen".

Uiteraard was ik blij met het heel oude Van Horn-verhaal. Je vraagt je toch waarom zoiets nooit eerder is geplaatst. En wat het plaatsings-beleid is van de redactie. Victor de fluitende vlo is in nog zeker drie andere verhalen verschenen, waaronder in 'Duck Tales nr. 6', onder de naam Luciano Puccerotti.

Waar ik me aan erger, zijn opvulverhaaltjes als Knabbel en Babbel. Ik zou hen nog wel verdragen als ze nog een pointe hadden, maar die ontbreekt altijd. In een miniem aantal pagina's wordt een miniem verhaaltje verteld waarin eigenlijk tegelijkertijd ook niéts verteld wordt. Want wat is het geval? Babbel geneest een slang van zijn tandpijn en als dank verjaagt de slang de indringer uit zijn holletje. Nou, nou... poeh, poeh... Wat wil de schrijver nou zéggen met dit verhaal, en waar zit de grap? Het verhaaltje eindigt zoals dit soort verhaaltjes altíjd eindigen: met een paar belegen woordspelingen, bij gebrek aan een écht einde. Maar ja, als er niks gebeurd kan er ook geen boeiend einde zijn. Gelukkig is het nog mooi getekend.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » vr mei 23, 2008 5:28 pm

Roddelflop index: Donald Duck 2008-21
http://www.roddelflop.nl/?p=510
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten