DD 28-2008

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jul 10, 2008 4:47 pm

Best aardige verhalen. Ik vond het verhaal van Mau ook wel grappig. Guus heeft in zijn verhalen de laatste tijd vaak niet veel meer geluk dan Donald, begint me wel op te vallen. Of zich mag dat wel een keer, hij heeft al vaak genoeg geluk, dus ik ben daar vrij tolerant in. Maar het valt me wel op.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ei » vr jul 11, 2008 1:37 am

DonaldDuck.nl biedt deze week geen cover en geen informatie. Alleen een banner voor het volgende nummer.

Afbeelding

http://www.donaldduck.nl/brievenbus/dezeweek/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » vr jul 11, 2008 6:51 pm

Ei schreef:Alleen een banner voor het volgende nummer.

Niet het volgende. De banner toont nummer 2008-30.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » do jun 18, 2009 5:38 pm

Ridder ter Geit schreef:Best aardige verhalen. Ik vond het verhaal van Mau ook wel grappig.

Ei kwam dit verhaal (H 25161) tegen bij de Chinees. Het is geschreven door Evert Geradts en getekend Mau Heymans.
http://coa.inducks.org/s.php?c=H+25161

In dit verhaal wordt Guus door een politie-agent met boeien aan bemoeizuchtige voorbijganger Donald vastgeketend. Omdat de agent wegens een spoedklus wegmoet. Is dat grappig?
Het lijkt wel alsof de wet in Duckstad steeds gekker wordt. Men klooit er maar wat aan. Evenals de maker van het verhaal.

Makkelijk hoor, om zo een verhaal in elkaar te flansen. Duckstad als fantasie-stad met een fantasie-wet.
Blijkbaar heeft ook de grote Evert Geradts zijn beste tijd gehad bij de Duck.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Caspar » do jun 18, 2009 5:46 pm

Oh, ik vond dat best een interessant verhaal. En ja, dat de wet in Duckstad niet altijd even eerlijk is, is misschien vreemd, maar in heel veel landen is de wet misschien wel net zo onrechtvaardig als in Duckstad (of zelfs erger), het is gelukkig geen dictatuur in Duckstad.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Ega Bevan » do jun 18, 2009 7:24 pm

Ei schreef:In dit verhaal wordt Guus door een politie-agent met boeien aan bemoeizuchtige voorbijganger Donald vastgeketend. Omdat de agent wegens een spoedklus wegmoet. Is dat grappig?
Het lijkt wel alsof de wet in Duckstad steeds gekker wordt. Men klooit er maar wat aan. Evenals de maker van het verhaal.

Dit soort dingen waardeer ik juist aan de Donald Duck. Lollig. Humor. Duckstad hoeft toch geen precieze afspiegeling van de werkelijkheid te zijn?
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Ei » do jun 18, 2009 10:56 pm

Caspar schreef:En ja, dat de wet in Duckstad niet altijd even eerlijk is, is misschien vreemd, maar in heel veel landen is de wet misschien wel net zo onrechtvaardig als in Duckstad (of zelfs erger), het is gelukkig geen dictatuur in Duckstad.

Snap je zelf wat je hebt geschreven? :P Caspar moet politicus worden. Of redacteur. :P

Ega Bevan schreef:
Ei schreef:In dit verhaal wordt Guus door een politie-agent met boeien aan bemoeizuchtige voorbijganger Donald vastgeketend. Omdat de agent wegens een spoedklus wegmoet. Is dat grappig?
Het lijkt wel alsof de wet in Duckstad steeds gekker wordt. Men klooit er maar wat aan. Evenals de maker van het verhaal.

Dit soort dingen waardeer ik juist aan de Donald Duck. Lollig. Humor. Duckstad hoeft toch geen precieze afspiegeling van de werkelijkheid te zijn?

Een agent ketent twee burgers, waarvan één onschuldig, aan elkaar vast en gaat er vandoor. Dat gaat toch nergens over? Duckstad hoeft geen precieze afspiegeling van de werkelijkheid te zijn, maar zo kan de politie van alles voorstellen.
Deze politie-agent overtreedt de wet zoals wij die kennen. Hij komt daar ongestraft mee weg. De agent is zich bewust van zijn daad, dat hij een wetsovertreder (Guus) aan een bemoeizuchtige toeschouwer (Donald) vastketend. Ei vindt dit een slordige, makkelijke manier om Guus en Donald aan elkaar te koppelen.

Als de haastige agent Donald's arm verward had met een paal, dan was het wat anders geweest. Er wordt in strips wel vaker een boef aan een paal gebonden. Laat dat dan de artistieke vrijheid zijn. De haastig vertrekkende agent had Guus dan per ongeluk aan Donald (paal) gekoppeld. Dat had Ei wel creatief en lollig gevonden, ook al hoort de werkelijkheid anders te gaan.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 19, 2009 1:12 am

In plaats van te wauwelen over DD's van een jaar oud, zit ik met smart te wachten totdat Ei Ferdi een verbale afstraffing gaat geven in het 'Grappigste Avonturen'-topic. Zelf ben ik een beetje moedeloos geworden. Men weet het toch altijd beter en de lezer heeft het uiteindelijk gedaan. :(
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » vr jun 19, 2009 11:42 am

Rockerduck schreef:In plaats van te wauwelen over DD's van een jaar oud, zit ik met smart te wachten totdat Ei Ferdi een verbale afstraffing gaat geven in het 'Grappigste Avonturen'-topic. Zelf ben ik een beetje moedeloos geworden. Men weet het toch altijd beter en de lezer heeft het uiteindelijk gedaan. :(

Ei begint ook moedeloos te worden. En Ferdi ook, als Ei het goed begrijpt. Het valt de redactie misschien wat tegen dat we niet reageren alsof Sinterklaas binnenkomt. Misschien moeten we blij worden van hun berichtgeving over hoe goedkoop ze hun uitgaven moeten maken.

Wat valt er nog te bespreken, als de redactie blijkbaar achter dit soort gemankeerde produkten staat? Verwachten we dat ze gaan toegeven dat Donald Duck weekblad gereduceerd is tot pulp? Je ziet nu wat er aan moois van Jonker wordt afgekeurd en wat er aan troep van Geradts wordt goedgekeurd.

Wat kan de redactie erop zeggen? Ze hebben niet de kennis te beseffen dat hun vakmanschap een lachertje is. Hadden ze die kennis wel, dan kunnen ze dat niet openbaar toegeven. En wat betreft het beleid zitten ze tussen twee vuren in, namelijk de lezers en hun meerderen.

Verwacht je dat de redactie op McDrake komt toegeven dat het een zootje bij Donald Duck weekblad is? Dat zullen de aandeelhouders niet leuk vinden. Dat soort berichtgeving kun je alleen doen als je, zoals Ei, de droom hebt opgegeven dat werken voor Donald Duck "voedsel voor de geest" is. Wat wil je, als zelfs Mau Heymans aan een lezer gaat vragen of hij alsjeblieft een brief aan de redactie wil schrijven. Dat was in 2004 of 2005. Als de grote Mau zo machteloos en gebroken is, wat kan een lezer dan nog doen?

Punt is dat Mau Heymans zelf ook niet blij is. Heb je dat nieuws over die dip gelezen, in een bericht van Jos? Ei kan slechts gissen, maar kan niet uitsluiten dat er geen verband is tussen ziekte van Mau en het vernietigen van talent bij Doanld Duck weekblad. Wie weet is/was Mau een praktijkvoorbeeld.
Het vakmanschap bij Donald Duck weekblad reikt tegenover zover, dat de redactie Mau per internet aan het werk probeerde te krijgen. Dus de redactie speelt ook alsjeblieft bij de lezer!

Ziet Rockerrduck dit ook? Of zit Ei naar de binnenkant van z'n schil te kijken?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » vr jun 19, 2009 1:08 pm

Ei schreef:Het vakmanschap bij Donald Duck weekblad reikt tegenover zover [...]

Correctie: Het vakmanschap bij Donald Duck weekblad reikt tegenwoordig zover, dat de redactie Mau per internet aan het werk probeerde te krijgen.

Het gaat om deze oproep, van 17 januari 2009:
Mau Heymans, wie kent hem niet, zit momenteel in een flinke dip. En wij kunnen hem niet missen! Daarom hier een oproep om Mau een hart onder de riem te steken.
Jongens, kom op! Vertel Mau wat er zo goed is aan zijn werk zodat hij weer met frisse moed verder kan. Hup, Mau!

Let op hoe dit bovenal over Mau's werk gaat en niet over zijn persoon. De kassa moet blijven rinkelen. Hup, Mau!
Of mag dit niet zo uitgelegd worden omdat dit de redactie kwetst?

Heeft Rockerduck het niet gezien?
Het is de tweede keer dat de lezer wordt gevraagd om in te springen bij het aan het werk houden van een Disney-auteur. (De eerste keer was met Gulien, in 2006.)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten