DD 2008-33

Berichtdoor Ei » vr aug 08, 2008 3:58 pm

Afbeelding
DONALD DUCK NR. 33
Deze week staat mijn blad in het teken van de Olympische Spelen. En zoals je weet ben ik zélf ook heel sportief kan ik goed tegen mijn verlies. Lees zelf maar in Donald Duck 33!

Oplossing ZOEK: blz. 24 (deurkrukken sportschool).

Afbeelding

http://www.donaldduck.nl/brievenbus/dezeweek/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma aug 11, 2008 1:42 am

In DD 2008-32 woedde een discussie over dít nummer:

Rockerduck schreef:"Volgende week: Olympische Spelen!"

Zal Oom Donald ook opgepakt worden door de Chinese geheime dienst en langdurig gemarteld worden in een smerige oude kerker?

Redmess schreef:Waar heb jij het over?

Rockerduck schreef:De Olympische Spelen worden toch in China gehouden?

Redmess schreef:Ja, maa wie zou er dan in verband met de Spelen gemarteld worden?

Rockerduck schreef:Eh... protesterende monniken, mensen die opgepakt zijn omdat ze niet gedwongen hun huis wilden verlaten (moesten gesloopt worden om plaats te maken voor stadions), dissidente schrijvers, eigenlijk iedereen die een andere mening heeft dan het regime.

Heb je het nieuws niet gevolgd, of zo?

In 2008 is China gastland van de Olympische Spelen. China heeft toegezegd dat de mensenrechtensituatie hierdoor zou verbeteren en beloofde complete mediavrijheid. In de praktijk voert China jaarlijks meer executies uit dan de rest van de wereld bij elkaar, worden verdachten geregeld gemarteld en zijn 300 duizend Chinezen zonder proces opgesloten in heropvoedingskampen. Sinds 2002 zijn media- en internetcensuur verder toegenomen. Dit laatste met steun van westerse ICT bedrijven.

Bron: http://www.amnesty.nl/landen_dossier/5024

En daar maakt Donald Duck dan een thema-nummer over...

Ridder ter Geit schreef:Hoho, het gaat over de Olympische Spelen. Een wereldwijd bekent terugkerend evenement. En ze zullen zich wel alleen op de sport-kant richten. Ze doen dit al vele jaren. Omdat het nu een keer in China is hoeven ze toch niet ineens te negeren dat de Olympische Spelen bestaan?

Rockerduck schreef:Wat zou het dat het een 'wereldwijd bekend terugkerend evenement' is? Hoe kan dat een geldig argument zijn? Het wereldkampioenschap duivenmelken is ook een wereldwijd terugkerend evenement. Niet zo bekend, maar wat zou dat?

De Olympische Spelen vinden plaats in China. Donald Duck is inderdaad geen plek om kinderen lastig te vallen met politiek (al dacht men daar in de jaren '70 en '80 wel anders over), maar doe het dan gewoon niét. Waarom zou DD met álles actueel moeten zijn? Daar word je ook moe van...

Redmess schreef:Omdat het een vast thema is dat al jaren gebruikt word.

Je wil toch ook niet Sinterklaas verbieden omdat daar regelmatig 'controverse' over is uit een of andere hoek?

Rockerduck schreef:Drogredenering.

Kul-vergelijking.

Ridder ter Geit schreef:Er is wat roering over de mensenrechten in China. Maar dat hoeft toch niet te verhinderen dat een blad over de sporten op de Olympische Spelen gaat? Het is niet zo dat ze op deze manier wel of niet hun goedkeuring geven aan China's beleid ten aanzien van mensenrechten.

Overigens, maar daar kun je het ook wel of niet over eens zijn, word er overal veel aandacht aan de Olympische Spelen besteed in de kranten en op de televisie. De openingsceremonie werd uitgezonden en Balkenende was er bij, evenals Willem-Alexander en Maxima. Balkenende heeft naar verluidt meteen de mensenrechtensituatie aan de kaak gesteld bij de premier daar. Wat je daar allemaal van vindt moet je ook zelf weten, maar het lijkt mij wel acceptabel om het een en ander over die sporten daar in de aandacht te zetten.

Wat deze Donald Duck betreft: het gaat nota bene niet eens over Olympische Spelen in China. Het is weer zo'n algemeen Olympische Spelen nummer. Ik geloof dat de Spelen weer eens in Duckstad waren deze keer...

Nee, het is eerder een misdaad om de twee Donald Duck verhalen in dit nummer allebei van ComicUp te laten zijn.

Rockerduck schreef:
Redmess schreef:Je wil toch ook niet Sinterklaas verbieden omdat daar regelmatig 'controverse' over is uit een of andere hoek?

Ik heb niet het idee dat Amnesty International rapporteert over de mensenrechtenschendingen van Zwarte Piet...

Ridder ter Geit schreef:De openingsceremonie werd uitgezonden en Balkenende was er bij, evenals Willem-Alexander en Maxima. Balkenende heeft naar verluidt meteen de mensenrechtensituatie aan de kaak gesteld bij de premier daar.

Da's mosterd na de maaltijd.

Ridder ter Geit schreef:Nee, het is eerder een misdaad om de twee Donald Duck verhalen in dit nummer allebei van ComicUp te laten zijn.

:lol:

Gelukkig kan ik altijd rekenen op Ridder om alles met een humoristische noot te relativeren. :)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten