DD 2008-41

Berichtdoor Ei » vr okt 03, 2008 8:12 pm

Afbeelding
DONALD DUCK NR. 41
Van 1 tot en met 11 oktober is het Kinderboekenweek en het thema is poëzie. Zelf kan ik heel goed rijmen en ik schrijf heel gevoelige gedichten. Dit is mijn laatste meesterwerk: Wie is mij immer tot last? Die akelige buurman Bolderbast!

Oplossing ZOEK: blz. 26, 1ste plaatje.

Afbeelding

http://www.donaldduck.nl/brievenbus/dezeweek/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za okt 04, 2008 2:26 pm

Leuke Donald Duck. Een grappig verhaal door Mau Heymans. De Boze Wolf was weer door die nieuwe goede Boze-Wolf-tekenaar. En een leuke parodie op het nieuws betreffende de studenten die het meest de Donald Duck lezen en de reacties hierop in de Duckstadkrant!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Henrieke » za okt 04, 2008 3:18 pm

Ridder ter Geit schreef:Leuke Donald Duck. Een grappig verhaal door Mau Heymans. De Boze Wolf was weer door die nieuwe goede Boze-Wolf-tekenaar. En een leuke parodie op het nieuws betreffende de studenten die het meest de Donald Duck lezen en de reacties hierop in de Duckstadkrant!

Ik snap alleen echt niet dat die inkleurder niet het verschil ziet tussen een hoed en een zakdoek. (en als het al een zakdoek was, waarom dan roze, waarom niet gewoon wit?)

Dat stukje uit de Duckstadkrant was echt geweldig! Vooral dat stukje met die vishengels... en die kop van Thomas von der Dunk.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo okt 05, 2008 9:07 pm

Kijk anders nog eens naar het filmpje: http://www.eenvandaag.nl/index.php?modu ... av=33652,0

Erg grappig hoe Thomas von der Dunk is afgebeeld als cowboy; in dit filmpje heeft hij alleen zo'n hoed op en in de Duckstadkrant heeft hij maar meteen een volledige cowboyuitrusting gekregen. Mijn broer en ik hebben hier erg om gelachen, net als om de plaatjes in het Mau Heymans verhaal. Eindelijk weer eens flink wat humor in de Donald Duck.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » vr okt 10, 2008 3:56 pm

Ik vond de gelijkenis met Von der Dunk eigenlijk helemaal niet zo geslaagd. Als men hem écht herkenbaar had willen maken, hadden ze ook het bijbehorende schots en scheve gebit af moeten beelden. Fysiek lijkt 'Von der Duck' nu helemaal niet op Von der Dunk.

Wat ik wél grappig vond, was de zelfspot van de Donald Duck. Zo zegt 'Von der Duck' bijvoorbeeld dat wie de Duckstadkrant leest, wel eens de indruk zou kunnen krijgen dat Duckstad iedere week een andere burgemeester heeft.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » vr okt 17, 2008 4:57 pm

Roddelflop index: Donald Duck 2008-41
http://www.roddelflop.nl/?p=571
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten