DD 2008-52

Berichtdoor admin » vr dec 19, 2008 5:13 pm

Afbeelding
DONALD DUCK NR. 52
Deze week probeert oom Dagobert een enorme villa te verhuren. Omdat er nog niemand op zijn aanbod heeft gereageerd maag ik er een kerstdiner voor de hele familie houden. Maar dan komt er onverwacht bezoek...

Oplossing ZOEK: blz. 4, clubcadeautje.

Oplossing ballenraadsel

Afbeelding

http://www.donaldduck.nl/brievenbus/dezeweek/
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Michiel P » vr dec 19, 2008 8:24 pm

WAK! Wat een ontzettend vage voorplaat voor volgende week! :o Een Donald Duck die is opgebouwd uit verschillende Disney-figuren. Wel origineel, anders.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za dec 20, 2008 12:26 am

Ik vind hem grappig.

Over deze Duck: ik vond met name het openingsverhaal, getekend door Gulien, wel leuk. De rest niet zo specifiek.

Owh, en de achterkant viel me nu mee. Alhoewel het grapje op ongeveer hetzelfde neerkomt als veel andere achterkanten is het in ieder geval wat leuker gebracht; wat subtieler; zie het laatste plaatje. En zo'n effect kan ik altijd waarderen, dus tilt het de strip iets uit boven al die andere achterkanten van dit jaar.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rick Vansloneker » do jan 22, 2009 8:58 pm

Villa Dagobert is geïnspireerd op Villa Nuova in Alphen a/d Rijn.

Afbeelding
Afbeelding

Het pand heeft jarenlang leeg gestaan en was erg vervallen zoals op de foto. Het is onlangs weer opgeknapt en er zijn dure koopappartementen in gemaakt. Zie http://www.ad.nl/groenehart/alphen/2472 ... va_af.html

Ooit heeft het er zo uitgezien Afbeelding
Die Schlappen müssen runter!
Rick Vansloneker
Member
 
Berichten: 83
Geregistreerd: do jan 22, 2009 8:42 pm

Berichtdoor Ega Bevan » do jan 22, 2009 9:14 pm

Dat is leuk om te weten! Waar heb je dat vandaan?
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Rick Vansloneker » do jan 22, 2009 9:40 pm

Hallo Ega,
Villa Nuova heeft veel eigenaren gekend zoals hier valt na te lezen: http://www.groenehartarchieven.nl/encyc ... ocnaam=a87
Mijn grootvader was bedrijfsleider bij de "N.V. Dakpannen- en Kleiwarenfabrieken voorheen D. van Oordt en Co." en als zodanig hebben mijn grootouders in de bedrijfswoning gewoond. Als klein jongetje was ik er natuurlijk erg van onder de indruk. Gezeten op een tafel voor het raam was er een fantastisch uitzicht over de Oude Rijn en genoot ik van voorbijvarende boten.
Zodoende ben ik de ontwikkelingen rond Villa Nuova gaan volgen en was natuurlijk erg verrast deze aan te treffen in de Donald!
Die Schlappen müssen runter!
Rick Vansloneker
Member
 
Berichten: 83
Geregistreerd: do jan 22, 2009 8:42 pm

Berichtdoor Ega Bevan » vr jan 23, 2009 4:48 pm

Aha! Het is wel leuk, zo'n echt bestaand gebouw in de DD
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten