DD 2009-05

Berichtdoor Ei » ma jan 26, 2009 12:45 am

Ega Bevan schreef:Dat van Goofy geeft les vind ik altijd geweldig. Maar dat is Disney, Goofy vertelt, het staat in strip-vorm. Als 'Natuurtalenten' ook in strip was, had ik het veel beter gevonden.

'Natuurtalenten' als strip. Ei vindt dat de rubriek al een beetje op een strip lijkt. In de aflevering over de termiet, van deze week vindt Ei dat de bovenste strook te schaars geïllustreerd is, maar de tweede en derde strook lijken Ei een strip.
Het enige wat ontbreekt zijn tekstballonnen. De miereneter, de aardwolf, het aardvarken, het schubdier en de mierenegel zouden teksten kunnen krijgen als: "Mjam!", Smek!", "Eet smakelijk!" en "Er zit zand in mijn eten!" Is het dan beter? :P

Ega Bevan schreef:
Ei schreef:Of is alcohol tegenwoordig toegestaan, in een kinderblad?

Ik zou niet weten waarom niet. Zoals het nu naar voren komt (of op de achtergrond blijft) kan ik er geen probleem in zien.

De verwijzing naar whisky had eenvoudig door limonade vervangen kunnen worden. Limonade blijft binnen de kinderwereld, en volwassenen kunnen het zien als een grappig gevonden metafoor.

In de Nederlandse versie van Disney-tekenfilm 'Robin Hood' zegt het hoofdpersonage: "Wij moeten eens een glas melk gaan drinken!"
Om een voorbeeld te noemen.

Ega Bevan schreef:
Ei schreef:Men leest liever domme pulpverhaaltjes, die in Donald Duck Weekblad tegenwoordig overvloedig aanwezig zijn.

Wil Ei zich nader verklaren? Ei is genoeg Donald Duck fanaat om erg actief te zijn op een forum als dit, maar toch noemt Ei de verhalen die nu in het weekblad staan pulp en prijst iets in het weekblad dat niets met DD te maken heeft torenhoog de lucht in?
Dat je de weekbladen van nu slechter vindt dan die van vroeger kan, maar om nu te beweren dat het tegenwoordenig vol pulp zit, gaat wel ver. Er zitten goede verhalen tussen, slechtere, maar pulp kan ik niet ontdekken.

Wil Ei zich nader verklaren? Dat kan met vijf letters. Beginnend met een B, eindigend met ARKS. :P

Nee. Ei's verwijzing naar pulp was grotendeels gekscherend, in een vergelijking met niet-strips rubrieken zoals 'Natuurtalenten', Moppentrommel (volgens Ei vaak mooi vormgegeven) en de reeds gesneuvelde tekstverhalen. Als zulke rubrieken verdwijnen heb je geen Donald Duck Weekblad meer, maar een stripblad als Donald Duck Extra. 100% strips. Heeft dat formaat voorkeur?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Redmess » ma jan 26, 2009 8:35 am

Ik vond zelf de "Donald Duck als ..." fotmat wel leuk. Veel strips met af en toe wat achtergrondinformatie.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Jos » di jan 27, 2009 10:53 am

Ei,
De verwijzing naar Whisky (on the rocks) op de Titanic is natuurlijk puur humoristisch bedoeld en heeft niet de intentie kinderen tot het gebruik van alcohol aan te zetten. En eerlijk gezegd: ik heb het zelf wel eens gedronken en ik kan je verzekeren dat dit bocht niet te zuipen is. Neem lekker een vruchtensapje op mijn gezondheid zou ik zeggen.
De volgende Goofy geeft les gaat overigens over dijken en dan kun je maar beter broodjenuchter zijn!
Jos
Member
 
Berichten: 34
Geregistreerd: zo jan 11, 2009 7:31 pm

Berichtdoor Ega Bevan » di jan 27, 2009 9:13 pm

Ei schreef:'Natuurtalenten' als strip. Ei vindt dat de rubriek al een beetje op een strip lijkt. In de aflevering over de termiet, van deze week vindt Ei dat de bovenste strook te schaars geïllustreerd is, maar de tweede en derde strook lijken Ei een strip.
Het enige wat ontbreekt zijn tekstballonnen. De miereneter, de aardwolf, het aardvarken, het schubdier en de mierenegel zouden teksten kunnen krijgen als: "Mjam!", Smek!", "Eet smakelijk!" en "Er zit zand in mijn eten!" Is het dan beter? :P

Als je wat over dieren wilt laten zien, kun je het doen zoals op de achterkant van de extra, waar Donald wat vertelt. Zo is er een verband met met datgene waar het blad om draait: Disney-strips. Maar 'Natuurtalenten' is uitgebreider, er wordt meer info in gegeven, dus daar kun je een stripverhaal van maken. Donald of Goofy die, in tekstballonnen, vertellen over het dier in kwestie. En met humor erin, zoals termieten die zich te goed doen aan Donald's huis, of wat dan ook.

Ei schreef:De verwijzing naar whisky had eenvoudig door limonade vervangen kunnen worden. Limonade blijft binnen de kinderwereld, en volwassenen kunnen het zien als een grappig gevonden metafoor.

Daar heb je gelijk in. Dat zou wel een leuk idee zijn geweest.

Ei schreef:Als zulke rubrieken verdwijnen heb je geen Donald Duck Weekblad meer, maar een stripblad als Donald Duck Extra. 100% strips. Heeft dat formaat voorkeur?

Ja, dat formaat heeft voorkeur. Het liefst had ik er ook nog wat artikels door die wel met Donald Duck te maken hadden, zoals in de duitse Donald Duck Sonderheft. Maar ik weet niet of het gemiddelde lezerspubliek dat leuk zou vinden.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Vorige

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten