DD 2009-7

Berichtdoor Goofy » vr feb 06, 2009 6:23 pm

Goofy
Member
 
Berichten: 44
Geregistreerd: ma dec 29, 2008 3:44 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di feb 10, 2009 8:39 pm

(Over voorplaat volgende week:) Wat een blunder van de redactie. Als er nog eens redactieleden (Jos, Ferdi F, enz.) op het forum zijn: waarom hebben jullie nou een sneeuwplaat bedacht voor midden-februari? We hebben aan de ene kant al weer genoeg sneeuw gehad deze winter, vooral het zuiden, en aan de andere kant zou ik voor die week eerder een lenteplaat pakken. Over lente- en winterplaten: Eind januari, nr 3 is een lenteplaat terwijl een maand later weer een winterplaat volgt. Huh?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » di feb 10, 2009 10:35 pm

Het sneeuwde vandaag anders nog, hoor.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor McDuck Menu » wo feb 11, 2009 12:00 am

De lente begint nog lang niet.. dus winterplaten kunnen wat mij betreft nog wel even.
Ik neem ook aan dat de Duck niet dezelfde week nog in elkaar wordt gezet en gedrukt wordt..
En ik geloof niet dat de redactie het weer kan voorspellen.. Als ze nou een winterplaat na 21 maart afdrukken..dán is het misschien een blunder :)

Ik ben het wel met je eens dat die plaat van de slapende Donald op het dak nogal zomers leek, in de winter ga je niet lekker ergens slapen ook al schijnt de zon. (die bedoelde je toch?)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ferdi F » wo feb 11, 2009 12:57 am

Duckfan van Down Under schreef:(Over voorplaat volgende week:) Wat een blunder van de redactie. Als er nog eens redactieleden (Jos, Ferdi F, enz.) op het forum zijn: waarom hebben jullie nou een sneeuwplaat bedacht voor midden-februari?

Volgens de Duckstadse weervrouw Helga van Sleur kunnen we de komende weken nog wel wat winterse buien verwachten, hoor! Bovendien is zij niet zo'n voorstander van élke week wéér een wintercover.
Er zijn overigens genoeg voorbeelden te vinden van wisselvallig weer in Duckstad in de eerste weken van het jaar. Daar kiest men bewust voor, twee maanden lang alleen maar witte covers in de winkel is ook saai.

http://outducks.org/nl/dd/2002/
In 2002 bijvoorbeeld. Zo pakt Donald in nummer 3 nog vrolijk zijn ski's, speelt hij in nummer 4 op een zonnige dag een potje golf, terwijl Dagobert twee weken later een vrolijke sneeuwpop in elkaar knutselt.

http://outducks.org/nl/dd/1995/
In 1995 gaat het er net zo aan toe. In week 2 vernielen de neefjes nog een prachtig sneeuwkunstwerk van Donald, terwijl hij nog geen week later tijdens een roeitochtje in het Cornelis Prulmeer slachtoffer wordt van een uit zijn winterslaap ontwaakte bever. Drie weken later schaats hij weer een prachtig hart voor Katrien op datzelfde meer.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Redmess » wo feb 11, 2009 10:18 am

De plaat van volgende week doet me denken aan een tekenfilmpje over Donald en de neefjes die een sneeuwballengevecht houden. Was net zo'n situatie.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » wo feb 11, 2009 11:26 pm

Duckfan van Down Under schreef:(Over voorplaat volgende week:) Wat een blunder van de redactie. Als er nog eens redactieleden (Jos, Ferdi F, enz.) op het forum zijn: waarom hebben jullie nou een sneeuwplaat bedacht voor midden-februari? We hebben aan de ene kant al weer genoeg sneeuw gehad deze winter, vooral het zuiden, en aan de andere kant zou ik voor die week eerder een lenteplaat pakken. Over lente- en winterplaten: Eind januari, nr 3 is een lenteplaat terwijl een maand later weer een winterplaat volgt. Huh?

Dit vind ik een beetje muggenziften, hoor.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » do feb 12, 2009 1:40 pm

Overigens nog hulde voor de seizoensgerichte tekeningetjes boven de colofon in de Brievenbus. Nadat ik er hier op was gewezen keek ik eens goed en dat is mooi gedaan, ja. Geeft ook het gevoel van het seizoen wel weer.
Met de uitleg van het waarom van af en toe een minder winterse plaat ben ik ook tevreden.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Caspar » do feb 12, 2009 3:24 pm

In Amsterdam hier heeft het vanochtend nog gesneeuwd! Eventjes was alles wit (maar nu niet meer). Komt die cover precies op tijd :P
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do feb 12, 2009 6:23 pm

Fijn, bij ons heeft het een uur geleden nog zitten hagelen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor arjan k » do feb 12, 2009 6:25 pm

Ferdi F schreef:Volgens de Duckstadse weervrouw Helga van Sleur kunnen we de komende weken nog wel wat winterse buien verwachten, hoor! Bovendien is zij niet zo'n voorstander van élke week wéér een wintercover.
Er zijn overigens genoeg voorbeelden te vinden van wisselvallig weer in Duckstad in de eerste weken van het jaar. Daar kiest men bewust voor, twee maanden lang alleen maar witte covers in de winkel is ook saai.

Dan was ons aller Helga zeker nog niet in dienst in de winter van 2006/2007. Vanaf nummer 52-'06 t/m nummer 6-'07 in totaal zeven weken covers met sneeuw !.....

Overigens vind ik de covers van de laatste tijd erg mooi. Het komende nummer 8 is toch prachtig om te zien ? Dat mag wat mij betreft ook wel in juli !
arjan k
Member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: di jul 17, 2007 6:10 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo feb 15, 2009 4:30 pm

Hmjah, maar dan is half Nederland in de war!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten