DD 2009-16

Berichtdoor Redmess » za apr 11, 2009 6:01 pm

Dat hij te licht is voor een drilboor is nu juist het punt, want een drilboor werkt niet als je te licht bent. Dan gaat de boor springen, zoals in tekenfilms op komische wijze vertoond (maar probeer het vooral niet zelf uit!).

De kwaliteit van de weekjes word steeds minder merk ik. Waar komen die vandaan?

En ik merk dat het blad steeds ondeugender word. Eest Dagobert in french-maid kostuum, dan die centre-fold in de achterkantstrip, en nu twee naakte eenden. Wat zal volgen? Word het blad dadelijk pg-13?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Redmess » za apr 11, 2009 6:20 pm

Ik bedoel overigens nummer 34-2008 (verkeerd genummerd als 33 op het forum), nummer 39-2008 en nummer 9-2009.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor huugduck » za apr 11, 2009 6:53 pm

Waar stonden dan naakten eenden
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor mcDuck King » za apr 11, 2009 7:15 pm

Ja, dat vind ik ook wel interresant!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Redmess » za apr 11, 2009 7:18 pm

In het verhaal over Oma, laatste pagina ongeveer.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor huugduck » za apr 11, 2009 7:42 pm

Dat heb ik vaker gezien bij voorbeeld in dat ronde voetbal pocket.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rockerduck » za apr 11, 2009 10:39 pm

Nu zijn jullie toch allemaal wel héél erg aan het muggenziften, hoor. Dan mag ik misschien bekend staan als mopperpot, maar zo bont als jullie maak ik het toch ook niet. Komt er een keer een ander figuur in het blad, zoals Oena, is het wéér niet goed. Ei heeft sinds een weekje het feminisme ontdekt en McDrake zal het weten. Verder wordt er gezeurd over naakte eenden, wat gewoon een grap is in het verhaal; geklaag over een dier-onvriendelijke Donald, enz. Zo blijft er op den duur niks meer over om grappen over te maken.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » za apr 11, 2009 11:18 pm

Redmess schreef:Ja, we zien de laatste tijd nog maar weinig normale vrouwen in de DD. Misschien moeten we er een feministe op afsturen?

Ei vindt dat er Kamervragen over gesteld dienen te worden. Over ongelijke behandeling van vrouwen in Donald Duck Weekblad.

Redmess schreef:Dit is een zeer dieronvriendelijk nummer! Donald met een jachtgeweer op de voorplaat, Donald die verliefde vogeltjes pest, katten slaappillen voert en afgehakte konijnepootjes!

Ook hier moeten Kamervragen over gesteld worden.

Redmess schreef:Dus nu is het blad al vrouw- en dieronvriendelijk. Mooie show...

Vergeet de onzedelijke naaktloperij niet. De twee streakers (Gijs en buurman) die op een oud vrouwtje (Oma) afstappen.

huugduck schreef:Over dat normalen vrouwen Brigita gans is een pocket figuur.

Ei heeft hierover een vraag gesteld in het topic over Brigitta Gans:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=11506#p11506

huugduck schreef:En oma duck lijkt me wel een beetje normaal. Ze is wel een kranig omaatje maar dat is juist grappig.

Oma Duck slooft zich uit voor een hangjongere (Gijs), die zogenaamd haar boerenknecht moet voorstellen. Oma Duck is een bejaard, oud eendje dat zich laat uitbuiten. Noem je dat kranig?

huugduck schreef:Bij het verhaal oma had ze op eens een andere buurman. Het was altijd boer bietstra en nu op eens bietma.

Oma Duck kan rondom haar grondgebied meerdere buurmannen hebben.

Rockerduck schreef:Komt er een keer een ander figuur in het blad, zoals Oena, is het wéér niet goed.

Waarom moet dat andere figuur (Oena) persé een karikatuur op een holbewoonster zijn? Rockerduck zou de eerste moeten zijn om te pleiten voor een relatief normaal vrouwelijk personage als Brigitta Gans, maar hij laat zijn mede-mopperpotten het werk doen! :O Omdat hij als zoethoudertje Otto op een scheurkalender krijgt. :P

Rockerduck schreef:Ei heeft sinds een weekje het feminisme ontdekt en McDrake zal het weten.

:D
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Redmess » za apr 11, 2009 11:37 pm

Een andere figuur, ok, maar van alle mogelijke figuren Oena? Nee bedankt.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor huugduck » zo apr 12, 2009 9:18 am

Ei schreef:
huugduck schreef:Over dat normalen vrouwen Brigita gans is een pocket figuur.

Ei heeft hierover een vraag gesteld in het topic over Brigitta Gans:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=11506#p11506[/uote]

Ik heb daar ook al op geantwoord


huugduck schreef:En oma duck lijkt me wel een beetje normaal. Ze is wel een kranig omaatje maar dat is juist grappig.

Oma Duck slooft zich uit voor een hangjongere (Gijs), die zogenaamd haar boerenknecht moet voorstellen. Oma Duck is een bejaard, oud eendje dat zich laat uitbuiten. Noem je dat kranig?

Oma laat zich niet uit buiten en zeker niet door gijs.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Ei » zo apr 12, 2009 1:48 pm

huugduck schreef:Oma laat zich niet uit buiten en zeker niet door gijs.

Ei heeft een reactie geplaatst in een ander topic:

Oma Duck
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1002
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo apr 12, 2009 10:34 pm

Weekjes: dit zijn oude krantenstrips. De kwaliteit zou niet achteruit moeten gaan; hooguit kan je een selektie minder goed vinden.

Maar op deze kaart stond een specifieke route naar een vuurtoren uitgetekend.

Wel erg gek dat ze meteen helemaal bloot zijn door die brand en totaal zonder enige schaamte voor Oma staan. Vond ik ook wel heel gek. Normaal schamen ze zich voor blootheid in de strips, zeker als ze voor een vrouw staan; laat staan dat ze hier zelf bloot vóór gaan staan! Bah, eigenlijk krijgt het zo wel een vieze bijsmaak...
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor McDuck Menu » zo apr 12, 2009 10:53 pm

Ik heb eerlijk gezegd totaal over die blootheid heen gelezen/gekeken.. Ik had de kritiek hier al gelezen voordat ik de Donald Duck las, en het viel me niet echt op..
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor huugduck » ma apr 13, 2009 11:37 am

Mij was het ook nog niet echt op gevallen voor dat ik het hier las.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Ei » ma apr 13, 2009 3:18 pm

McDuck Menu schreef:Ik heb eerlijk gezegd totaal over die blootheid heen gelezen/gekeken.. Ik had de kritiek hier al gelezen voordat ik de Donald Duck las, en het viel me niet echt op..

Zo ver is de jeugd dus al heen. Na jaren van Donald Duck Weekblad valt het de jeugd niet op als streakers een bejaard, oud vrouwtje opzoeken. Een groter bewijs dat het blad schadelijk is voor het jeugdig brein, kan niet geleverd worden!
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten

cron