DD 36-2009

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr aug 28, 2009 4:00 pm

Leuk dat ze elk jaar een aantal actuele thema-nummers hebben, zoals het 'Wij-gaan-weer-naar-school-nummer'. Dat geeft me toch een gevoel dat Donald Duck tenminste met de jaargetijden meedenkt.

In de brievenbus zien we mevrouw Beer claimen dat zij en Bruin twee zoontjes hebben. Op zich logisch, omdat deze verder op in dit nummer te zien zijn. Toch wel opvallend, omdat ik er niet zo bij stil stond en die zoontjes wel erg weinig in beeld komen. Het lijkt mij de visie van een tekenaar die nu overgenomen is omdat deze zoontjes in dit nummer voorkomen. Ik heb trouwens ook weleens een kleine Rein Vos gezien in een verhaal...

Het openingsverhaal: wel erg kort. En flauw. Willie verklikt ze ook nog. Een clue die ik van mijlenver zag aankomen.

Oliver en Co: Leuk dat deze figuren eens in de aandacht komen. Is toch mijn eerste bioscoopfilm geweest, daarom heb ik altijd een warm hard voor deze hondenbende met de kat erin. Leent zich ook best goed voor verhalen, denk ik.

Kwik Kwek en Kwak: juist ja. Meisjes kunnen weer eens alles beter en de neefjes moeten weer eens hun woorden opeten...

Mickey Mouse: tjongejonge... wat een asociaal figuur is die Mickey ook eigenlijk. Omdat hij in veel verhalen die we in Nederland zien ofwel geen karakter vertoont maar slechts een held en speurneus is en daarnaast af en toe nog eens betweterig en vervelend gedrag erbij vertoond is het best wel een hatelijk persoon aan het worden voor de Nederlandse weekblad lezer.
Eerst moet de arme hardwerkende buurman maar later zijn gras maaien omdat hij aan het werk is. Als dan een andere buurman netjes in z'n tuin beter gaan mishandleld (?) Mickey hem maar meteen. Deze neemt het gelaten op. Vervolgens neemt DE HELE BUURT het goed op als hij zelf gaat lopen schreeuwen op straat dat hij rust wil. En wat doet Mickey zelf? Hij gaat bouwen, hierdoor de hele buurt overlast door herrie bezorgend. Reuze leuk hoor, Mickey.

Donald Duck: Op zich grappig dat Donald een grapje over een olifant maakt en dat de neefjes dan echt een olifant meenemen, die hij moet tolereren.

Al met al: ik had het snel uit. Er stonden geen opvallend leuke verhalen in. Helaas weer een redelijk niets zeggende middelmatige Donald Duck. Misschien dat het Heymansverhaal dat voor volgende week staat aangekondigd wat leven in de brouwerij gaat brengen?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor snowmansion » vr aug 28, 2009 5:42 pm

Afbeelding

.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Redmess » vr aug 28, 2009 6:49 pm

Hm, ja, deze Mickey is wel erg asociaal en agressief bezig. Komen daar geen klachten over vanuit de Disney studio? Er zijn toch codes voor wat dergelijke figuren wel en niet mogen?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor AJ » vr aug 28, 2009 6:56 pm

toch zijn niet alle mickey verhalen saai, zoals de verhalen in de pockets waar hij detective is vind ik altijd erg leuk.
AJ
Member
 
Berichten: 50
Geregistreerd: do jul 16, 2009 7:20 pm

Berichtdoor Redmess » vr aug 28, 2009 9:16 pm

Het was niet zozeer dat het saai was, maar Mickey is hier zo kwaad en agressief.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DiederikDuck_DDD » vr aug 28, 2009 9:53 pm

Ik vond het niks voor mickey..
Ze moeten weer eens zon verhaal er in stoppen met 5/6 delen zoals de 7 dwergen een keer. Dat was wel een leuk verhaal, dan kijk je teminste ergens naar uit voor de volgende week.
DiederikDuck_DDD
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: do mei 21, 2009 10:37 pm
Woonplaats: Noord-Holland

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr aug 28, 2009 11:04 pm

Ik doelde op het beeld dat je van Mickey krijgt door de weekbladen de laatste jaren. Mickey is daarin of karakterloos, of slechts detective, of vervelend. Je gaat zo niet van hem houden. Ik geloof wel dat er betere verhalen zijn, maar die zien we niet in de weekbladen.

Ik ben het eens wat betreft vervolgverhalen, ja. Vroeger had je Douwe Dabbert, of Tom Poes, of een Disney vervolgverhaal. Ging je het lekker week op week volgen. Dat mis is ook. Geeft de Donald Duck veel meer een inwisselbaar karakter; alsof je er makkelijk eentje kan missen. Sowieso heeft het blad niet meer zo'n eigen structuur als vroeger. Toen Donald je aan het begin met een lange brief begroette, waarin hij de lijn van het blad uiteen zette. Kweekt veel meer band met je Donald Duck.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za aug 29, 2009 9:47 am

Maar waarom, o waarom, ken ik dan zoveel mensen die zeggen dat het blad nog steeds hartstikke goed is? Want als we het op McDrake over een ding eens zijn, dat is het niet.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Redmess » za aug 29, 2009 11:13 am

Vraag ze dan eens wat er zo goed aan is. Of beter, stuur ze hierheen en laat ze vertellen waarom het zo goed is.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor AJ » za aug 29, 2009 11:26 am

het blad is ook nog wel goed, maar niet meer zo goed als vroeger toen je vervolgverhalen had.
AJ
Member
 
Berichten: 50
Geregistreerd: do jul 16, 2009 7:20 pm

Berichtdoor Ega Bevan » za aug 29, 2009 11:50 am

Als het blad werkelijk zo slecht zou zijn, hoe komt het dan dat het een van Nederlands populairste tijdschriften is? Ik geef toe, bepaalde verhalen kunnen beter, maar dat wil niet zeggen dat alle weekbladen tegenwoordig waardeloos zijn.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor AJ » za aug 29, 2009 11:54 am

ik denk dat dat komt omdat een heleboel mensen en kinderen donald duck lezen omdat het gewoon grappig is, die kijken niet of er weer een vervolgverhaal in staat, of dat er weer een verhaal in staat van die ene saaie tekenaar, die lezen het gewoon omdat het leuk is.
AJ
Member
 
Berichten: 50
Geregistreerd: do jul 16, 2009 7:20 pm

Berichtdoor DuckBoy » za aug 29, 2009 1:29 pm

AJ schreef:ik denk dat dat komt omdat een heleboel mensen en kinderen donald duck lezen omdat het gewoon grappig is, die kijken niet of er weer een vervolgverhaal in staat, of dat er weer een verhaal in staat van die ene saaie tekenaar, die lezen het gewoon omdat het leuk is.

dat denk ik ook, alleen echte fans (zoals wij mcdrakers) zaniken door over kwalitiet en slechte tekenaars. Voor ons maakt dat wel uit maar voor de gemiddelde donald duck lezer zeker niet.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor DiederikDuck_DDD » za aug 29, 2009 2:05 pm

das waar.
Maar ik ben net zon persoon. het maakt mij niks uit watvoor tekenaar is, als het maar leuk is. maar ik ben het er totaal mee eens, dat de verhalen zelf ook minder kwaliteit krijgen.
DiederikDuck_DDD
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: do mei 21, 2009 10:37 pm
Woonplaats: Noord-Holland

Berichtdoor Rockerduck » za aug 29, 2009 6:30 pm

Jammer dat het weekblad niks doet aan de nieuwe uitgave van Oliver & Company op DVD. Ja, een strip, maar zonder uitleg waarom juist nú een strip van die figuren? Weet de gemiddelde lezer überhaupt wie dit zijn? In de jaren '90 had je bij een dergelijke heruitgave van een film een introductie in de Brievenbus, een Nederlandse strip en een prikprent.

Ega Bevan schreef:Als het blad werkelijk zo slecht zou zijn, hoe komt het dan dat het een van Nederlands populairste tijdschriften is? Ik geef toe, bepaalde verhalen kunnen beter, maar dat wil niet zeggen dat alle weekbladen tegenwoordig waardeloos zijn.

'Tuintje in m'n hart' van Jan Smit is op dit moment de populairste song in Nederland.

Kortom, populariteit heeft niks met kwaliteit te maken.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Volgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten