Disneyland

Disneyland

Berichtdoor huugduck » za apr 04, 2009 7:30 pm

Ik vind het een geweldig park. Ik ben er een keer geweest toen ik 5 jaar was en dat was zo leuk. Ik was toen al helemaal disneyfan en dat park stond helemaal in het teken van disney. Zijn hier nog meer mensen geweest? en hoe vonden jullie het.
Laatst bijgewerkt door admin op wo jun 20, 2018 5:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: titel gewijzigd. was 'Disney land'
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo apr 05, 2009 2:08 am

Bedoel je Euro Disney in Parijs? Of echt Disney Land in Florida, Amerika?

Ik ben twee keer in Euro Disney geweest, heel lang geleden. Ik vond het toen heel erg leuk. Ik heb toen een handtekening gekregen van 'Mickey' en 'Donald' en ben met hen op de foto geweest. In de parades heb ik toen alle figuren uit Aladdin gezien; die was toen net uit. Ook zag ik Roger Rabbit en de Gummiberen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor huugduck » zo apr 05, 2009 10:22 am

Ik bedoel euro disney in parijs ja ik heb alleen een handtekening van stichts. Want ik was heel verlegen dus ik durfden aan bijna niemand een te vragen.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo apr 05, 2009 10:59 am

ik ben er 7 keer geweest kei leuk ook de ouwe
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor huugduck » zo apr 05, 2009 11:00 am

7 KEER geluks vogel.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Caspar » zo apr 05, 2009 12:05 pm

M'n zusje gaat deze vakantie naar Disneyland (in Parijs dus). Wat voor een pretpark is het precies? Met achtbanen enzo of heel kinderachtig?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor huugduck » zo apr 05, 2009 12:33 pm

Met achtbanen in het teken van disney het is echt niet kinderachtig
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo apr 05, 2009 6:33 pm

huugduck schreef:7 KEER geluks vogel.

Ja mijn ouders en zus zelfs 8 dit jaar weer, weet je waarom om telkens naar de coole grappige atractie's te gaan maar wie is er al een keer in de mickey leer hoe ze een tekenfilm maken tekenfilm te maken
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo apr 05, 2009 6:39 pm

kijk je hebt vijf landen fantasieland(voor de kleintjes),u.s.a. street(winkels en restaurants), discoveryland( ruimteschepen enz.), frontierland(het wilde westen), adventureland(piraten enz.)
er zitten wilde actracties zelfs tot 150 cm en actracties voor kleintjes
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor huugduck » zo apr 05, 2009 7:22 pm

Is dit niet is disney word want dat kan ik me niet meer herinneringen
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma apr 06, 2009 1:21 am

mcDuck King schreef:kijk je hebt vijf landen fantasieland(voor de kleintjes),u.s.a. street(winkels en restaurants), discoveryland( ruimteschepen enz.), frontierland(het wilde westen), adventureland(piraten enz.)
er zitten wilde actracties zelfs tot 150 cm en actracties voor kleintjes

Nou, Fantasy Land is echt niet alleen voor de 'kleintjes', hoor. Het is een heel leuk park. Vroeger wilde ik ook heel graag naar Disneyland en Disneyworld in Amerika, maar nu ben ik daar niet meer zo zeker van.

Ik heb gelezen dat Disney daar een soort eigen politiemacht en eigen wetten heeft, die buiten de wetgeving van de betreffende staten valt (respectievelijk Florida en Californië). Zodat, als je denkt vanuit het park 9-11 of de politie te bellen, je eigenlijk medewerkers van het park aan de lijn krijgt. Zodoende kan Disney alles wat hen niet zint binnen het park houden. Zo is ooit iemand die een klein prulletje uit één van de winkels had gestolen tot buiten het park per auto achtervolgd door Disney's security. Daarbij is toen een dode gevallen. Dat is onder andere te lezen in het boek 'Mou$e Entertainment' van Rein van Willigen (SUN, 1999). Dat vind ik wel erg eng klinken.

Ik heb van mensen die daar werken als characters (die rondlopen in van die grote pakken, verkleed als bijv. Pluto of Goofy) gehoord dat ze heel erg weinig verdienen. De hele dag in die pakken rondlopen is erg zwaar, en veel bezoekers kunnen erg vervelend zijn. Ik zou het kwalijk vinden daar rond te lopen en met hen op de foto te gaan, terwijl ik weet dat ze een hongerloontje verdienen. In de tijd van Walt Disney was dat heel anders. Die betaalde de werknemers in de parken wel erg goed. Tegenwoordig mag het niks meer kosten.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » ma apr 06, 2009 7:07 am

Nou, Fantasy Land is echt niet alleen voor de 'kleintjes', hoor. Het is een heel leuk park. Vroeger wilde ik ook heel graag naar Disneyland en Disneyworld in Amerika, maar nu ben ik daar niet meer zo zeker van.

ja, vooor moeders is de peter pan wel leuk

Ik heb gelezen dat Disney daar een soort eigen politiemacht en eigen wetten heeft, die buiten de wetgeving van de betreffende staten valt (respectievelijk Florida en Californië). Zodat, als je denkt vanuit het park 9-11 of de politie te bellen, je eigenlijk medewerkers van het park aan de lijn krijgt. Zodoende kan Disney alles wat hen niet zint binnen het park houden. Zo is ooit iemand die een klein prulletje uit één van de winkels had gestolen tot buiten het park per auto achtervolgd door Disney's security. Daarbij is toen een dode gevallen. Dat is onder andere te lezen in het boek 'Mou$e Entertainment' van Rein van Willigen (SUN, 1999). Dat vind ik wel erg eng klinken.

inderdaad, wie stopt het nou in een boek

Ik heb van mensen die daar werken als characters (die rondlopen in van die grote pakken, verkleed als bijv. Pluto of Goofy) gehoord dat ze heel erg weinig verdienen. De hele dag in die pakken rondlopen is erg zwaar, en veel bezoekers kunnen erg vervelend zijn. Ik zou het kwalijk vinden daar rond te lopen en met hen op de foto te gaan, terwijl ik weet dat ze een hongerloontje verdienen. In de tijd van Walt Disney was dat heel anders. Die betaalde de werknemers in de parken wel erg goed. Tegenwoordig mag het niks meer kosten.

echt, daar wist ik niet eens? het is niet leuk maar wat kun je er tegen doen???? :(
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ei » ma apr 06, 2009 2:08 pm

Rockerduck schreef:Ik heb gelezen dat Disney daar een soort eigen politiemacht en eigen wetten heeft, die buiten de wetgeving van de betreffende staten valt (respectievelijk Florida en Californië). Zodat, als je denkt vanuit het park 9-11 of de politie te bellen, je eigenlijk medewerkers van het park aan de lijn krijgt. Zodoende kan Disney alles wat hen niet zint binnen het park houden. Zo is ooit iemand die een klein prulletje uit één van de winkels had gestolen tot buiten het park per auto achtervolgd door Disney's security. Daarbij is toen een dode gevallen. Dat is onder andere te lezen in het boek 'Mou$e Entertainment' van Rein van Willigen (SUN, 1999). Dat vind ik wel erg eng klinken.

Disneyland/World als Vaticaan? Walt Disney als paus? Zover Ei weet heeft alleen Vaticaanstad dergelijke rechten, als zijnde staatsrechtelijk een eigen staat en het hebben van een eigen leger.
Hoe zou Walt Disney dergelijke verstrekkende rechten verworven moeten hebben?

Hoe worden de telefoontjes naar 9-11 of de politie onderschept? Dat gaat zo makkelijk niet.

Er is ook verhaal volgens welke het onmogelijk is om binnen Disneyland/World (Ei kan ze niet uit elkaar houden) dood te gaan, omdat Disney zou verbieden dat iemand daar als dusdanig doodverklaard wordt.
En het lijk van Walt Disney zou diepbevroren in/onder een attractie liggen, wachtend op een tijdperk waarin hij weer tot leven gewekt kan worden.
Ei heeft dergelijke verhalen van een site over "urban legends". Oftewel een site over broodjes aap.

Stel dat de verhalen waar zijn, dan ben je toch gek als je naar zo'n gevaarlijk gebied gaat? Dan ga je vrijwillig een vrijstaat binnen, waar politie of ziekenwagen je niet kunnen bereiken.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor huugduck » ma apr 06, 2009 5:14 pm

mcDuck King schreef:ik ben er 7 keer geweest kei leuk ook de ouwe

welke ouwe ?
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma apr 06, 2009 5:37 pm

mcDuck King schreef:inderdaad, wie stopt het nou in een boek

Eh... Waarom zou je het niet in een boek zetten? Mag de waarheid soms niet bekend worden? Wat eng is, is niet dat het in een boek beschreven is. Wat eng is, is dat het gebeurd is!

mcDuck King schreef:echt, daar wist ik niet eens? het is niet leuk maar wat kun je er tegen doen???? :(

Dat zou ik niet weten. Ik weet niet of het ook in Euro Disney gebeurt. Ik weet niet in hoeverre Disney in Europa rekening moet houden met Europese wetten en regelgeving. Die zijn in Frankrijk redelijk beschermend voor personeel, en vakbonden zijn er veel sterker dan in Amerika.

(Trouwens, als je op de knop 'Citeren' drukt onderaan het bericht van iemand anders, krijg je een quote waarop je kunt reageren. Dan is duidelijker wat je zelf zegt en wat iemand anders heeft gezegd.)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Volgende

Keer terug naar Disney parken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten