DD 2009-16

Berichtdoor Ei » vr apr 10, 2009 1:46 pm

Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor huugduck » vr apr 10, 2009 3:47 pm

Dat verhaal met de uitverkoop is een beetje oud maar ik vind de hoofdlijn altijd goed
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor huugduck » vr apr 10, 2009 5:10 pm

Trouwens raar dat er wwer een Duckstads krant is terwijl hij er vorige week ook was.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Redmess » za apr 11, 2009 1:47 am

Ik begin me als Jan Mulder te voelen... Zal ik ook een ergernissen top 5 beginnen? :D

Op de achterkant: een bouwvakker, met helm, die een gat in een tuin graaft met een drilboor? Kom op zeg... En sinds wanneer is Donald zwaar genoeg om een drilboor te bedienen?
Het eerste verhaal was wel leuk, maar waarom draagt Donald een bewakerspet als hij verkoper is? En hoe kan Katrien "binnensluipen" terwijl de menigte vrouwen duidelijk zichtbaar aan de andere kant van de deur staan en door het raam naar binnen kijken?
In het verhaal over Oma is Gijs aan het snoeien met een kantshaak-achtig stuk gereedschap. Ik weet niet hoe hij het gelanceerd krijgt, maar het komt vast door die zijhaak. Bij het snoeien van de heg ziet hij ook niet dat de waslijn in de heg hangt. Nou is Gijs lui en niet bijster snugger, maar dit is wel wat overdreven. En welke idioot hangt zijn was nou aan een koord dat zo slap is dat alles in de heg hangt? Een heg die ook nog eens zomaar midden tussen twee bomen staat. Wat doet dat ding daar eigenlijk? In het plaatje waar de boer een emmer over zijn hoofd krijgt, zit zijn hoofd wel op een heel vreemde plek. Blijkbaar heeft hij een slangenek... En waarom gaat Gijs de oude verf "afbranden"? En vervolgens zien we twee licht aangebrande, *naakte* eenden bij oma komen. Blijkbaar hebben ze totaal geen schaamte over het feit dat ze ineens geen kleren meer aanhebben... evenals oma, overigens, die zich gedraagt alsof er niets vreemds te zien is.
Heeft iemand een idee waar de grap van maandag in "een weekje dierenliefde" over gaat? Ik heb werkelijk geen idee wat hier nu de grap is. En op donderdag verdwijnt het vogelhuisje op het vierde plaatje ineens, om op het vijfde plaatje zwevend in de lucht, naast het huis, terug te komen. Vrijdag hoeft blijkbaar ook niet meer op de 13e te vallen om ongeluk te brengen. En Donald vind een konijnepoot, midden op de weg? Ew!
In het laatste verhaal zien we een woudloper vanaf de basaltblokken in het water duiken. Hopelijk probeert niemand hem dat na te doen, want dit soort golfbrekers loopt soms onder water nog door. Voor je het weet heb je een basaltblok ergens halverwege je hersenschors zitten... Willies buren lopen elke nacht in nachtkledij naar buiten om tegen elkaar te klagen dat dit nu elke nacht zo gaat... En Willies verrekijker is wel heel bijzonder, want je kunt er voor elk oog iets totaal anders voor zien. Dat doet het nut van een verrekijker met twee kokers natuurlijk wel teniet. En waarom zegt Willie dat hij een walvis ziet, terwijl er duidelijk twee zijn? En weer een verhaal dat over is voor het goed en wel is begonnen... We willen goede avonturenverhalen, redactie, geen teaser-trailers! En wie zien we bij Mickey lost 't op opduiken? Popeye en kapitein Haddock. Dat is wel weer leuk. Maar waarom heeft de boef een kaart in zijn handen? En kun je niet op goed geluk varen of verdwalen als je een kaart hebt?

Dit doet mij wederom twijfelen of ik mijn abonnement wel moet houden...
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor huugduck » za apr 11, 2009 8:50 am

In het geheim stond dat er in Donaldduck 18 oena weer in de donaldduck komt Daar zit ik dus echt niet op te wachten :(
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Redmess » za apr 11, 2009 10:46 am

Oena? :(
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ridder ter Geit » za apr 11, 2009 10:56 am

Redmess schreef:Op de achterkant: een bouwvakker, met helm, die een gat in een tuin graaft met een drilboor? Kom op zeg... En sinds wanneer is Donald zwaar genoeg om een drilboor te bedienen?

Zijn enthousiasme stelt hem ertoe in staat. En artistieke vrijheid.

Het eerste verhaal was wel leuk, maar waarom draagt Donald een bewakerspet als hij verkoper is? En hoe kan Katrien "binnensluipen" terwijl de menigte vrouwen duidelijk zichtbaar aan de andere kant van de deur staan en door het raam naar binnen kijken?

Hij werkt daar en begint vroeger, dus mag hij meteen de boel een beetje bewaken. Ik werk bij een warenhuis wat er op lijkt, en je taken zijn inderdaad niet zo specifiek vastgesteld... Katrien kan stilletjes sluipen.

In het verhaal over Oma is Gijs aan het snoeien met een kantshaak-achtig stuk gereedschap. Ik weet niet hoe hij het gelanceerd krijgt, maar het komt vast door die zijhaak. Bij het snoeien van de heg ziet hij ook niet dat de waslijn in de heg hangt. Nou is Gijs lui en niet bijster snugger, maar dit is wel wat overdreven. En welke idioot hangt zijn was nou aan een koord dat zo slap is dat alles in de heg hangt? Een heg die ook nog eens zomaar midden tussen twee bomen staat. Wat doet dat ding daar eigenlijk? In het plaatje waar de boer een emmer over zijn hoofd krijgt, zit zijn hoofd wel op een heel vreemde plek. Blijkbaar heeft hij een slangenek... En waarom gaat Gijs de oude verf "afbranden"? En vervolgens zien we twee licht aangebrande, *naakte* eenden bij oma komen. Blijkbaar hebben ze totaal geen schaamte over het feit dat ze ineens geen kleren meer aanhebben... evenals oma, overigens, die zich gedraagt alsof er niets vreemds te zien is.

Je hebt wel gelijk, maar ook hier zie ik wel wat vrolijkheden en artistieke vrijheden in. Dan hoeft het niet allemaal zo specifiek logisch. Het is tenslotte een komische strip. En het is geen Rosa.

Heeft iemand een idee waar de grap van maandag in "een weekje dierenliefde" over gaat? Ik heb werkelijk geen idee wat hier nu de grap is. En op donderdag verdwijnt het vogelhuisje op het vierde plaatje ineens, om op het vijfde plaatje zwevend in de lucht, naast het huis, terug te komen. Vrijdag hoeft blijkbaar ook niet meer op de 13e te vallen om ongeluk te brengen. En Donald vind een konijnepoot, midden op de weg? Ew!

De grap: hij stoort zich niet aan het kleffe gedrag, omdat twee mannetjes nu ruzieen om het vrouwtje (niet zo leuk voor de Partij voor de Dieren, dit stripje...)

Waarom heeft de boef een kaart in zijn handen? En kun je niet op goed geluk varen of verdwalen als je een kaart hebt?

Volgens mij is dat juist hetgeen niet klopt (wel erg makkelijk!). Ik zie ook volgens mij een walrus kapitein uit Tom Poes...
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » za apr 11, 2009 10:57 am

Oena is het holbewonermeisje dat ooit met Donald en de neefjes via een tijdmachine naar Duckstad is meegekomen, ze duikt af en toe op.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor huugduck » za apr 11, 2009 11:10 am

Waarom moet ze zo nodig weer terug komen ? twee jaar geleden was ze er nog.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Redmess » za apr 11, 2009 12:27 pm

Ik weet wel wie ze is, maar waarom moet ze terugkomen? Ze is zo irritant.

Ik snap wel dat dat het idee is, dat de boef een kaart heeft, maar ook met een kaart kun je op goed geluk rondvaren. Zwerven heet dat dan. Heb ik ook eens 2 weken gedaan op de Waddenzee tijdens een vakantie. Met kaarten, maar toch "op goed geluk" wat rondvaren. Overigens, hoeveel automobilisten zijn er wel niet verdwaald, ondanks aanwezigheid van een kaart? Tallozen, durf ik te wedden.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Redmess » za apr 11, 2009 12:31 pm

Overigens kun je alles wel gaan verdedigen met artistieke vrijheid. Dan zijn een heleboel discussies op dit forum behoorlijk dood, denk ik zo.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor huugduck » za apr 11, 2009 2:05 pm

Mickey lost het op is zo makelijk. Elke kleuter weet nog wel wie het gedaan heeft.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Ei » za apr 11, 2009 2:37 pm

Redmess schreef:Op de achterkant: een bouwvakker, met helm, die een gat in een tuin graaft met een drilboor? Kom op zeg...

Gat in een tuin graven met een drilboor, misschien is dat humor? :)
Misschien is de grap bedacht met harde grond (bv. asfalt), maar is tijdens het tekenen de aandacht verslapt? Dus dat er toen gras getekend is omdat dit er leuk uitziet, zonder stil te staan bij de grap?

Redmess schreef:En sinds wanneer is Donald zwaar genoeg om een drilboor te bedienen?

In plaatje 4 drilt Donald's hele lijf. Wat met een grote kerel niet gauw zal gebeuren.

Redmess schreef:In het verhaal over Oma is Gijs aan het snoeien met een kantshaak-achtig stuk gereedschap. Ik weet niet hoe hij het gelanceerd krijgt, maar het komt vast door die zijhaak. Bij het snoeien van de heg ziet hij ook niet dat de waslijn in de heg hangt. Nou is Gijs lui en niet bijster snugger, maar dit is wel wat overdreven. En welke idioot hangt zijn was nou aan een koord dat zo slap is dat alles in de heg hangt? Een heg die ook nog eens zomaar midden tussen twee bomen staat. Wat doet dat ding daar eigenlijk? In het plaatje waar de boer een emmer over zijn hoofd krijgt, zit zijn hoofd wel op een heel vreemde plek. Blijkbaar heeft hij een slangenek...

Het is een recent Nederlands verhaal. (H26204) Volgens Inducks geschreven door Ruud Straatman.
Een gebrekkig, knullig verhaal. Dat ziet Ei op het eerste gezicht, zonder het verhaal te lezen. Want zie hoe stijfjes de layout en de personages op de eerste twee pagina's zijn. Ook in het verdere verhaal lijken ze van bordkarton. Waar is de interactie? Waar zijn de expressies? Hoe een buitenverhaal zo saai en duf verteld zijn?
Wie dit verhaal geslaagd vindt, mag nooit meer klagen over S-verhalen.
Zonde, want Ei vindt het basis-idee wel goed. Oma die Gijs als knecht uitleent aan de buurman. Het verhaal bevat goede ingrediënten, maar dat is nog geen maaltijd.

Redmess schreef:En waarom gaat Gijs de oude verf "afbranden"?

Bepaalde verflagen kun je afbranden i.p.v. schuren. Maar natuurlijk niet met een lucifer. Gijs had een speciale föhn moeten gebruiken.

Redmess schreef:En vervolgens zien we twee licht aangebrande, *naakte* eenden bij oma komen. Blijkbaar hebben ze totaal geen schaamte over het feit dat ze ineens geen kleren meer aanhebben... evenals oma, overigens, die zich gedraagt alsof er niets vreemds te zien is.

Dit verhaal is schokkend mager. Het schendt een aantal basisrichtlijnen. Als een verhaal als deze wordt goedgekeurd, kunnen we nog veel ellende verwachten. Het lijkt Ei alsof de redactie zonder Ed van Schuijlenburg maar wat aanklooit, omdat ze niet weten waarop ze een verhaal moeten beoordelen. De kennis lijkt weg. Iedereen kan er zitten.

Ridder ter Geit schreef:
Redmess schreef:Heeft iemand een idee waar de grap van maandag in "een weekje dierenliefde" over gaat? Ik heb werkelijk geen idee wat hier nu de grap is.

De grap: hij stoort zich niet aan het kleffe gedrag, omdat twee mannetjes nu ruzieen om het vrouwtje (niet zo leuk voor de Partij voor de Dieren, dit stripje...)

Wat zou de Partij voor de Dieren vinden van slaappillen voor katten, op dinsdag? :)

Redmess schreef:En op donderdag verdwijnt het vogelhuisje op het vierde plaatje ineens, om op het vijfde plaatje zwevend in de lucht, naast het huis, terug te komen.

Dat is echt lelijk en fout. Is er niemand van de redactie die dat ziet? Kan iemand het wat schelen?

Redmess schreef:Vrijdag hoeft blijkbaar ook niet meer op de 13e te vallen om ongeluk te brengen.

Het is sowieso bijgeloof. :)

Redmess schreef:En Donald vind een konijnepoot, midden op de weg? Ew!

Een eerdere wandelaar kan die konijnenpoot verloren zijn.

Redmess schreef:[holbewoonster Oena] Ik weet wel wie ze is, maar waarom moet ze terugkomen? Ze is zo irritant.

Waarom wel Oena? En geen Brigritta Gans of Bella Duck? De redactie heeft blijkbaar een grote liefde voor belachelijke, karikaturale vrouwen. Keukensloven, koopzieken, roddelaars, heksen, holbewoonsters. Die zijn van de partij. Humor voor hele kleine jongetjes, die meisjes stom vinden. Enigszins normale vrouwen worden geschrapt. Let maar op. Ei heeft een patroon ondekt.

EDIT: naam in quote gecorrigeerd
Laatst bijgewerkt door Ei op zo apr 12, 2009 12:46 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Redmess » za apr 11, 2009 3:55 pm

Ja, we zien de laatste tijd nog maar weinig normale vrouwen in de DD. Misschien moeten we er een feministe op afsturen?

Dit is een zeer dieronvriendelijk nummer! Donald met een jachtgeweer op de voorplaat, Donald die verliefde vogeltjes pest, katten slaappillen voert en afgehakte konijnepootjes! Dus nu is het blad al vrouw- en dieronvriendelijk. Mooie show...
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor huugduck » za apr 11, 2009 4:17 pm

Donald is ook een hele grote pestkop teminste in de jaren dertig veertig toen stond hij bekend als een driftige kwajongen Je hebt wel meer verhalen waar hij dieren pest of andere mensen. Inderdaad is het niet echt dier vriendelijk maar als het dieren dag is is hij opeens weer heel aardig tegen dieren. Over dat normalen vrouwen Brigita gans is een pocket figuur. En oma duck lijkt me wel een beetje normaal. Ze is wel een kranig omaatje maar dat is juist grappig. Ik snap ook niet waarom oena moet terug komen ik vond er ook niks aan. Bij het verhaal oma had ze op eens een andere buurman. Het was altijd boer bietstra en nu op eens bietma. Verder het mickey mouse verhaal waarom zij mickey gompie terwijl goofy dat altijd zegt. Niet echt en leuk verhaal de boef loopt gewoon naar de politie omdat een hond dat zegt. Het midas verhaal vond ik wel leuk. Ik vond het wel grappig dat hij uiteindelijk weer bonen krijgt. Eindelijk eens geen disneyfilmfiguur verhaal ik was die ariël nu tog echt wel zat. Ik vind een midas wolf verhaal beter dan een ariël verhaal. Inderdaad wat redmes zei hoe kan het dat Donald op eens een drilboor kan besturen. Want ik kan me nog een verhaal heringeren dat hij er te licht voor was. De voorkant van volgende week ziet er leuk uit. En een verhaal met magica is al weer een tijdeje geleden. Ik hoop dat volgende week de duck beter is.
Deze Donald Duck vond ik maar zo zo. Ik was vooral teleur gesteld in het weekje want meestal vind ik die wel leuk maar dit keer was het echt but.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Volgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron