Egmont

Berichtdoor mcDuck King » do apr 02, 2009 12:18 pm

wat vinden jullie van de deense duck redactie????
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor mcDuck King » za apr 11, 2009 7:16 pm

Heey komt er nog een bericht of hoe zit dat!!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor huugduck » za apr 11, 2009 7:44 pm

Eh... het is niet verplicht om te reageren maar omdat je het zo graag wil. Zeg eens zelf wat je er van vind want ik weet niks van egmont.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rockerduck » za apr 11, 2009 10:48 pm

mcDuck King schreef:Heey komt er nog een bericht of hoe zit dat!!

Het is geen MSN ofzo, hoor. En mensen maken zelf uit of ze reageren.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » zo apr 12, 2009 12:37 pm

okeej okeej zeg, maar bij die topic nederlandse redactie moest ik het nog eens vragen en toen kwamen er pas meldingen.
Maar ei, of een andere Duckfan wanner gat egmont faiet door de economie ik schat begin 2010
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ei » zo apr 12, 2009 2:01 pm

mcDuck King schreef:Maar ei, of een andere Duckfan wanner gat egmont faiet door de economie ik schat begin 2010

Gemstone is failliet. Ei vreest dat Europa vroeg of laat wel zal volgen. Volgens Ferdi is Donald Duck Weekblad in Nederland het enige Disney tijdschrift met een stijgende oplage.

2009-04-10 22:32:38, Ferdi F schreef:We zijn op dit moment het enige Disney tijdschrift met een stijgende oplage. Dus niet de Denen, niet de Finnen, niet de Italianen. Kennelijk doen we het toch wel goed en waarderen veel Nederlanders onze Donald Duck wel.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=11380#p11380
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo apr 12, 2009 6:52 pm

Nee, maar de Denen vullen heel veel bladen, dus hun zijn het enorme Duck-land zonder dat bestaat hier in dit land minder.
Maar wij zijn nog gelukkig onafhankelijk.
Maar kijk als een tijdschrift uit afhankelijk land faïiet gaat, komt er een lichte klap in Denemarken.
Dan komen er nog een paar faïiete tijdschriften door de crisis, zo komen er steeds meer klappen en er moeten steeds meer mensen worden ontslagen.
Uiteindelijk heeft Egmont geen winst meer en moet sluiten.
Wij kunnen niks meer van de Denen krijgen, en gaan ruilen met Frankrijk, oostenrijk en andere onafhankelijke landen.
Teveel herdruk, en gaat ook faïiet.( Maar dan is denk de crisis voorbij.)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor mcDuck King » di apr 14, 2009 5:22 pm

En wat denken jullie??
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ei » wo apr 15, 2009 4:45 pm

mcDuck King schreef:Nee, maar de Denen vullen heel veel bladen, dus hun zijn het enorme Duck-land zonder dat bestaat hier in dit land minder.
Maar wij zijn nog gelukkig onafhankelijk.

We zijn wel afhankelijk. Wat zouden wij in Nederland kunnen zonder Egmont?

mcDuck King schreef:Maar kijk als een tijdschrift uit afhankelijk land faïiet gaat, komt er een lichte klap in Denemarken.
Dan komen er nog een paar faïiete tijdschriften door de crisis, zo komen er steeds meer klappen en er moeten steeds meer mensen worden ontslagen.
Uiteindelijk heeft Egmont geen winst meer en moet sluiten.
Wij kunnen niks meer van de Denen krijgen, en gaan ruilen met Frankrijk, oostenrijk en andere onafhankelijke landen.
Teveel herdruk, en gaat ook faïiet.( Maar dan is denk de crisis voorbij.)

Er onstaat zo een domino-effect, ja. Maar Ei heeft op McDrake van de redactie begrepen dat een herdrukt Katrien-tijdschrift toch verkoopt. Dus wie weet hoe goed Donald Duck Weekblad zou blijven verkopen. Voor Ei rijst de vraag waarom men nog zoveel nieuwe verhalen maakt, als de consument de herhalingen ook wel best vindt.

Iets anders. Waarom probeert Egmont niet in Amerika te publiceren? Dan hebben ze een grotere afzetgebied, een grotere markt. (Dat is een reden waarom de Nederlandse staat ontwikkelingshulp aan arme landen geeft. Want hoe minder arme landen, hoe groter de markt.)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo apr 15, 2009 7:48 pm

Ei schreef:
mcDuck King schreef:Nee, maar de Denen vullen heel veel bladen, dus hun zijn het enorme Duck-land zonder dat bestaat hier in dit land minder.
Maar wij zijn nog gelukkig onafhankelijk.

We zijn wel afhankelijk. Wat zouden wij in Nederland kunnen zonder Egmont?

Oeps, sorrry ik bedoelde wat jij zei.

Jij weet wel hoe het afloopt, EI.
Maar ik ben nog maar 11 en ik weet dat het slecht afloopt, tenzij ze doen wat Ei zei.
Dat is hun laatste hoop.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Big Bad Wolf » wo apr 15, 2009 7:53 pm

Disney tijdschriften in de VS zijn over het algemeen geen lang leven geschonken.
In de loop der jaren zijn er al heel wat verschillende uitgevers geweest (inclusief Disney zelf) die het geprobeerd hebben, maar zonder succes. De Amerikaanse distributiemethoden zijn blijkbaar veel lastiger dan onze Europese.
Een grote thuismarkt is niet per definitie een reden voor succes.
De kans dat Egmond het loodje gaat leggen is natuurlijk nooit afwezig. Hoe jullie erbij komen dat ze aan het randje van de afgrond staan is me een raadsel. Ze hebben 2008 met een (klein) positief resultaat afgesloten.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Berichtdoor Ei » do apr 16, 2009 1:04 am

Big Bad Wolf schreef:De kans dat Egmond het loodje gaat leggen is natuurlijk nooit afwezig. Hoe jullie erbij komen dat ze aan het randje van de afgrond staan is me een raadsel.

Ei had het over Gemstone. En dat Europa vroeg of laat zal volgen.

Big Bad Wolf schreef:Ze hebben 2008 met een (klein) positief resultaat afgesloten.

Waarin heeft Egmont in 2008 met een (klein) positief resultaat afgesloten? Bedoel je winst of oplage? Waar haal je deze informatie vandaan?

Ferdi heeft op 10 april 2009 geschreven dat Nederland, in de vorm van Donald Duck Weekblad, het enige Disney tijdschrift met een stijgende oplage heeft.
2009-04-10 22:32:38, Ferdi F schreef:We zijn op dit moment het enige Disney tijdschrift met een stijgende oplage. Dus niet de Denen, niet de Finnen, niet de Italianen. Kennelijk doen we het toch wel goed en waarderen veel Nederlanders onze Donald Duck wel.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=11380#p11380

Als het bij Egmont en Nederland gaat om dezelfde periode, kan het bij Egmont volgens deze informatie niet gaan om een stijgende oplage, want die is er dan alleen in Nederland.
Is een stijgende oplage is iets anders dan stijgende winst? Of wordt in effect hetzelfde bedoeld, namelijk dat stijgende oplage een stijgende winst betekent?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor mcDuck King » do apr 16, 2009 7:36 am

Big Bad Wolf schreef:Ze hebben 2008 met een (klein) positief resultaat afgesloten.

Ei schreef:Waarin heeft Egmont in 2008 met een (klein) positief resultaat afgesloten? Bedoel je winst of oplage? Waar haal je deze informatie vandaan?

Joh, het is logisch dat Egmont nog winst heeft. In Europa is de klap nog niet hard aangekomen.
Maar over 2 a 3, 4, 5 maanden is het faïet gegaan door de Domino vernietiging.
Dat komt omdat er weinig geld woord verdient en minder wordt besteed.
Waardoor mensen geen Duck's meer willen betalen, omdat ze het te duur vinden.

Einde
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do apr 16, 2009 7:41 pm

Vooralsnog lijkt het er op dat mensen niet zo snel hun kinderen (of zichzelf) de Donald Duck ontzeggen. Dit hoort een beetje bij de folklore. Toen Donald Duck in Nederland begon, was dit juist omdat ze niet zoveel hadden. Zo hebben ze tenminste nog elke week iets leuks in de bus. Als men er zo over blijft denken zal de Donald Duck pas als een van de laatste dingen opgegeven worden.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Big Bad Wolf » vr apr 17, 2009 9:15 am

Ei schreef:Ei had het over Gemstone.

Mijn reactie betreft niet slechts de opmerking van Ei.

Ei schreef:Waarin heeft Egmont in 2008 met een (klein) positief resultaat afgesloten? Bedoel je winst of oplage? Waar haal je deze informatie vandaan?

Wat dacht je van geld? Een groeiende oplage is leuk, maar winst in geld is beter.
Wel eens van een jaarverslag gehoord? Daar staat gewoon in wat een beursgenoteerde onderneming te melden heeft.

Ei schreef:Is een stijgende oplage is iets anders dan stijgende winst? Of wordt in effect hetzelfde bedoeld, namelijk dat stijgende oplage een stijgende winst betekent?

Een bedrijf kan niet leven van een stijgende oplage. Uiteindelijk gaat het erom wat er in geld onder de streep overblijft. De oplage van bijvoorbeeld de Nederlandse Donald Duck kan wel stijgen, maar als de kosten harder stijgen zullen ze uiteindelijk ook de stekker eruit trekken.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Volgende

Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron