Opvolger Don Rosa

Berichtdoor DD » do apr 16, 2009 5:53 pm

In Donald Duck 47-1990 Komt een verhaal voor waarvan de tekenstijl verdacht eel op die van DOn Rosa lijkt. Hij zou echt zijn opvolger moeten worden. Het lukt me alleen op Inducks niet om er achter te komen wie de tekenaar is. De code is H87178.

Weet iemand wie dat is?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor mcDuck King » do apr 16, 2009 6:14 pm

GEEN IDEE!!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ferdi F » do apr 16, 2009 6:43 pm

Je bedoelt waarschijnlijk dit verhaal en dat is door Don Rosa getekend.
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+87178
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor huugduck » do apr 16, 2009 8:33 pm

Is het door Don rosa getekend? het lijkt inderdaad veel op Don rosa maar toch vind ik het net iets anders.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr apr 17, 2009 2:40 am

Oké, de opvolger van Rosa is dus Rosa. Ik wil niet lullig doen, maar als je dat nou even zelf had opgezocht op Inducks...
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » vr apr 17, 2009 11:58 am

huugduck schreef:Is het door Don rosa getekend? het lijkt inderdaad veel op Don rosa maar toch vind ik het net iets anders.

Precies ja. Zo denk ik er ook over. Maar hoe kan het dan dat het in het Nederlandse weekblad is gedrukt? Ik dacht daarin nooit een Rosa voorkwam. En het heeft trouwens een Hollandse code. Rosaverhalen zijn toch altijd Deens?

En van wie is het verhaal dat in de eerste Duckout van dit jaar voorkomt? "Oom Dagober in Topvorm" (AR 118). Is dat dan ook Rosa?

@ Rockerduck: Ik weet dat je je er aan ergert dat ik niet zelf zoek maar het lukt bij mij echt niet. Als ik het intyp komt er niks.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » vr apr 17, 2009 12:00 pm

Huh! Ik hebhet weer geprobeerd en nu doet ie het opeens wel!. En het is trouwens ook van Rosa.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rockerduck » vr apr 17, 2009 2:52 pm

DD schreef:Maar hoe kan het dan dat het in het Nederlandse weekblad is gedrukt? Ik dacht daarin nooit een Rosa voorkwam. En het heeft trouwens een Hollandse code. Rosaverhalen zijn toch altijd Deens?

Voordat Rosa bij Egmont in Denemarken ging werken, maakte hij verhalen voor de Amerikaanse uitgever Gladstone. Toen ze daar tijdelijk niet genoeg werk voor hem hadden, werd hij 'uitgeleend' aan Oberon in Nederland. Daar heeft hij een paar korte verhaaltjes getekend die door anderen waren geschreven, puur om wat extra geld te verdienen. Daarna kwam een aanbod van Egmont en is hij bij hen gaan werken.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » vr apr 17, 2009 3:06 pm

Rockerduck schreef:Oké, de opvolger van Rosa is dus Rosa. Ik wil niet lullig doen, maar als je dat nou even zelf had opgezocht op Inducks...

Dan hadden we dit leuke misverstand gemist!

DD schreef:Maar hoe kan het dan dat het in het Nederlandse weekblad is gedrukt? Ik dacht daarin nooit een Rosa voorkwam. En het heeft trouwens een Hollandse code. Rosaverhalen zijn toch altijd Deens?

Rosa heeft verhalen gemaakt voor Gladstone (code AR), voor Nederland (code H) en Denemarken (code D).

DD schreef:En van wie is het verhaal dat in de eerste Duckout van dit jaar voorkomt? "Oom Dagober in Topvorm" (AR 118). Is dat dan ook Rosa?

Ja. http://coa.inducks.org/s.php?c=AR+118

DD schreef:@ Rockerduck: Ik weet dat je je er aan ergert dat ik niet zelf zoek maar het lukt bij mij echt niet. Als ik het intyp komt er niks.

De COA zoekmachine van Inducks kan problemen geven en lastig zijn in gebruik. Maar codes "H87178" en "AR 118" zijn makkelijk te vinden, door ze in te vullen in het vakje "Story code" en daarop te zoeken.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Re: Opvolger Don Rosa

Berichtdoor Jop Duck » ma apr 23, 2018 8:07 am

Sommige stukjes uit: https://inducks.org/story.php?c=D+92383 ... ten%20tram lijken verdacht veel op Rosa. Getekend en verhaal, maar in tegenstelling tot Rosa is het wel een leuk verhaal.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa


Keer terug naar Disney medewerkers algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron