Wat verdienen striptekenaars eigenlijk????????

Berichtdoor Ei » ma apr 20, 2009 7:30 am

Rockerduck schreef:
Ei schreef:Is dat even interessant. Waarom moet het steeds over Ei gaan? Ei wil discussiëren over de redactie van Donald Duck Weekblad, maar moet nu zeker gaan reageren op een volgens Rockerduck vermeende "opvallende radicale omslag bij Ei". Who cares of Ei een omslag heeft. Wie kan het schelen of Ei rond is, cilindervormig, vierkant of piramide-vormig? Ei wil graag discussiëren, maar niet steeds op deze manier. Af en toe een plaagstoot vindt Ei leuk, een beetje pesterij ook wel, maar om dat nou in elke discussie zo uitvoerig en nadrukkelijk te doen? Oke joh, dan is Ei toch lekker hypocriet. Heb je daarom je Donald Duck Weekblad opgezegd? Wat kan mensen de slechte verdiensten van met name Nederlandse Disney-striptekenaars schelen, laten we het uitvoerig blijven hebben over een vermeende radicale omslag van een onbeduidend persoon. Mag die zich telkens opnieuw gaan verdedigen, door op te lepelen hoe zijn/haar geschiedenis dan wel is.

Ja joh, laten we nog even het slachtoffer gaan spelen ook. Oh, oh, wat is Ei zielig. Goed dat je zelf opmerkt dat je hypocriet bezig bent. Dan hoef ik het niet meer toe doen.

Ben je blind? Nogmaals: Waarom moet het steeds over Ei gaan?

Rockerduck schreef:Ja, ik vind best dat iemand's motieven betrokken mogen worden in een discussie, want dat biedt een context waarin je iemand's bijdragen kunt bekijken.

Context? Rockerduck bouwt een eigen belevingswereld om een forumlid heen en gaat daar vervolgens tegen strijden. Dat moet dan interessant zijn. Keer op keer moet Rockerduck de bezoekers herinneren aan wat een mede-forummer zoal op zijn kerfstok heeft volgens de beleving van Rockerduck.

Rockerduck schreef:Zo waren de jaren '70 eerder nog gemakzuchtig, volgens Ei, toen hij nog meende dat Roep hoofdredacteur was. [bla bla Ei bla bla]

Gaan we weer.

Rockerduck schreef:voor mij duidelijk bloot wat Ei's intentie en motivaties zijn

Pfff! Niet te geloven, maar het staat er echt.

Rockerduck schreef:Ei wordt niet voor niks zo fel. Ei probeert nu, door het slachtoffer te spelen, te verdoezelen dat zijn zogenaamde argumentatie berust op drijfzand.

:lol: Het gaat maar door. Het gaat maar door. Niet over een grootheid zoals Thom Roep. Maar over onbeduidend Ei. Maak jezelf niet belachelijk.

Rockerduck schreef:Dat geeft aan dat het je te doen is om die persoon, en niet om de inhoud van Donald Duck Weekblad.

Het lijkt wel een detective. Rockerduck zal bepalen waar het Ei om te doen is. Komt nu de politie binnen?


EN DAN NU....
(trommelgeroffel...)
GAAN WE ON-TOPIC!!!

Rockerduck schreef:Oom Thom is een vreselijke kerel omdat hij geen credits van auteurs vermeldt! Hij zou per direct ontslagen moeten worden hiervoor! Dat hij moge branden in de Hel!

...

Zo goed?

Branden in de Hel? Nou nou nou, zover wil Ei niet gaan. Ei zou Oom Thom dan liever het paradijs in prijzen.

Rockerduck schreef:
Ei schreef:Eindelijk! Rockerduck wordt wakker. :P Oom Thom zit maar wat te zwatelen. Gelijk een politicus. Oom Thom geeft de interviewer een rookgordijn aan woorden. Op het eerste gezicht lijkt Oom Thom spraakzaam, totdat je gaat ontleden en onderzoeken wat hij inhoudelijk zegt.

Ik heb nooit iets anders beweerd. Sterker nog, ik was de eerste op McDuck die de afwezigheid van credits voor auteurs ter sprake bracht.

Zijn Rockerduck en Ei het eens dat zeker Nederlandse Disney-auteurs in menselijk, financieel en artistiek opzicht meer verdienen dan ze nu doen onder Oom Thom, die ondertussen wel met zijn eigen naam in Donald Duck Weekblad staat te pronken?

Hoe meer Ei stilstaat bij die misplaatste verhevenheid van Oom Thom, hoe meer jeuk Ei ervan krijgt. Dat zo'n man er zelf mee kan leven. Hoe arrogant moet je dan zijn? En zogenaamd (volgens zeggen) aardig doen, tegen auteurs die hij ondertussen kleineert. O, wat is Oom Thom een van ons. Wil je aan Donald Duck Weekblad meewerken, moet je financieel en artistiek kruipen voor zo'n zichzelf prijzende dickerdack. Blèh. En dan probeert Rockerduck om Ei tegen te houden... Aaargh! Uit de weg!!!
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under 3 » ma apr 20, 2009 4:20 pm

Geen zorgen! Binnen een paar jaar (lees decennia) is de Roeper met pensioen. Dan kunnen jullie weer over iemand anders gaan klagen. Heeft iemand op McDrake eigenlijk wel serieus zin in een baantje als hoofdredacteur van de Donald Duck? Nee, weet je wat nog eens wat zou zijn: heel McDrake hoofdredacteur. Dan kan iedereen meebeslissen wat er in de Duck, Duck Extra en andere dingen komt te staan. De ene week "Een Rockerduckilitieus Weekblad", de andere week is het pasen (Ei). Iedereen met internet en goede ideeen vindt zijn idee een paar weken later terug in de Donald Duck. Nooit meer topics verspillen met klagen over Thom Roep. Gewoon 1 topic: "Wat komt er volgende week in de Donald Duck?". Ferdi en Jos kunnen gewoon meekijken, en misschien kunnen ze nog een beetje te zeggen hebben. Nog 1
Duckfan van Down Under 3
Member
 
Berichten: 57
Geregistreerd: ma apr 20, 2009 3:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under 3 » ma apr 20, 2009 4:27 pm

Oeps! Per ongeluk verzonden! Nou ja, ik ga gewoon verder.

keer misschien een Donald Duck zoals die vroeger was, in 2009. Een soort digiduck dus. Mensen kunnen gewoon ZELF beslissen wat er de volgende week in de DD komt. Vicar? Deze keer dan. Rosa? Misschien weer eens die onepager uit '92. Terug naar 1975? Okee, omdat jij het bent, Rockerduck. Douwe Dabbert? Hij komt weer terug! Tom Poes? Leesverhalen? Je vraagt er maar om. Jammer genoeg is dit een net iets TE rooskleurige toekomst. Nee, dan krijgen we weer een andere slechte hoofdredacteur. Je hebt geluk als hij van McDrake heeft gehoord. MAN, hebben jullie het nou nog niet door? DE PERFECTE DONALD DUCK BESTAAT GEWOON NIET!
Duckfan van Down Under 3
Member
 
Berichten: 57
Geregistreerd: ma apr 20, 2009 3:27 pm

Berichtdoor mcDuck King » ma apr 20, 2009 5:36 pm

Smoesjes, als ik de baas ben komt alles goed!
Ik overleg nog een beetje met jullie en klaar!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor huugduck » ma apr 20, 2009 5:39 pm

Inderdaad de perfecte donaldduck bestaat niet want iedereen wil wat anders dat past er nooit in.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Ei » ma apr 20, 2009 5:41 pm

mcDuck King schreef:Smoesjes, als ik de baas ben komt alles goed!
Ik overleg nog een beetje met jullie en klaar!

Allemaal leuk en aardig, maar hoe staat die nieuwe hoofdredacteur tegenover de betaling van zijn Disney auteurs? En krijgen ze credits?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under 3 » ma apr 20, 2009 6:44 pm

Duckfan van Down Under 3 schreef:Geen zorgen! Binnen een paar jaar (lees decennia) is de Roeper met pensioen. Dan kunnen jullie weer over iemand anders gaan klagen. Heeft iemand op McDrake eigenlijk wel serieus zin in een baantje als hoofdredacteur van de Donald Duck? Nee, weet je wat nog eens wat zou zijn: heel McDrake hoofdredacteur. Dan kan iedereen meebeslissen wat er in de Duck, Duck Extra en andere dingen komt te staan. De ene week "Een Rockerduckilitieus Weekblad", de andere week is het pasen (Ei). Iedereen met internet en goede ideeen vindt zijn idee een paar weken later terug in de Donald Duck. Nooit meer topics verspillen met klagen over Thom Roep. Gewoon 1 topic: "Wat komt er volgende week in de Donald Duck?". Ferdi en Jos kunnen gewoon meekijken, en misschien kunnen ze nog een beetje te zeggen hebben. Nog 1 keer misschien een Donald Duck zoals die vroeger was, in 2009. Een soort digiduck dus. Mensen kunnen gewoon ZELF beslissen wat er de volgende week in de DD komt. Vicar? Deze keer dan. Rosa? Misschien weer eens die onepager uit '92. Terug naar 1975? Okee, omdat jij het bent, Rockerduck. Douwe Dabbert? Hij komt weer terug! Tom Poes? Leesverhalen? Je vraagt er maar om. Jammer genoeg is dit een net iets TE rooskleurige toekomst. Nee, dan krijgen we weer een andere slechte hoofdredacteur. Je hebt geluk als hij van McDrake heeft gehoord. MAN, hebben jullie het nou nog niet door? DE PERFECTE DONALD DUCK BESTAAT GEWOON NIET!

Zo! Duckfan heeft gesproken! Poe!
Duckfan van Down Under 3
Member
 
Berichten: 57
Geregistreerd: ma apr 20, 2009 3:27 pm

Berichtdoor Ei » ma apr 20, 2009 11:17 pm

De hoofdlijn gaat om de vraag: Wat verdienen striptekenaars eigenlijk????????
Excuses voor zijsporen die Ei is begonnen of heeft voortgezet.

Duckfan van Down Under 3 schreef:Nee, weet je wat nog eens wat zou zijn: heel McDrake hoofdredacteur. [...] MAN, hebben jullie het nou nog niet door? DE PERFECTE DONALD DUCK BESTAAT GEWOON NIET!

Ei stelt voor om over zo'n onderwerp verder te gaan in bijvoorbeeld het topic 'Gaat het weekblad achteruit?'.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=12190#p12190

Reeds lopende voortzetting van discussie over "gouden jaren", in datzelfde topic:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=12011#p12011
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor huugduck » di apr 21, 2009 3:38 pm

Zij sporen koemen in alle topics voor dat is wel leuk want voor je het weet gaat het ergens anders over.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor mcDuck King » do apr 23, 2009 4:52 pm

JA, en je merkt het wel maar je wilt het hle zijspoor niet afkraken!!!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor huugduck » do apr 23, 2009 7:08 pm

Als je er steeds iets van zou zeggen zouden we steeds weer uit discussie raken.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor mcDuck King » do apr 23, 2009 7:15 pm

Ja, en deze topic´s bestaan gewoon niet zonder zijsporen, net als dat vriendschap niet bestaat zonder ruzie!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor mcDuck King » do apr 23, 2009 7:16 pm

Maar nu gaan we weer uit het topic
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor huugduck » do apr 23, 2009 7:20 pm

Dit was weer een zij spoor die ging over een zijspoor HA HA
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor mcDuck King » do apr 23, 2009 7:32 pm

huugduck schreef:Dit was weer een zij spoor die ging over een zijspoor HA HA

HAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAAHHAHAHHAHAHHAHAH
:lol: wat een grap
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron