Marco Rota

Berichtdoor De steenrijke eend » di jan 02, 2007 9:00 am

Hier kan je alles kwijt over Marco Rota!
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor mcprul » do jan 25, 2007 9:46 pm

De Donald Duck Extra 7,5 van vorig jaar bevatte dit Rota verhaal;

Verhaalcode: D 2003-177
Titel: The Swimming Pool Attendant
Titelheld: Donald Duck
Bladzijden: 12
Layout: 4 stroken per pagina
Voorkomende figuren: Donald Duck, Zware Jongens
Plot: Gitte Zimmermann
Script: Marco Rota
Tekeningen: Marco Rota
Datum van eerste publicatie: 24 juni 2004

Hebben jullie deze gelezen? Wat een prachtig verhaal was dat! Erg mooie tekeningen en orginele ideeen! De Ducks lijken bijna te bewegen... Ik weet niet waarom, maar ik verzamel dit verhaal in verschillende talen.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Luuuuk » do jan 25, 2007 9:52 pm

mcprul schreef:Hebben jullie deze gelezen?

deze heb ik jammer genoeg niet
mcprul schreef:Wat een prachtig verhaal was dat! Erg mooie tekeningen en orginele ideeen! De Ducks lijken bijna te bewegen... Ik weet niet waarom, maar ik verzamel dit verhaal in verschillende talen.

Hoeveel talen heb je al???
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor mcprul » do jan 25, 2007 10:08 pm

Ik heb dit verhaal in het Italiaans, Deens, Duits en Nederlands. Alleen de laatste twee kan ik lezen :).
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Luuuuk » do jan 25, 2007 10:10 pm

Cool, nu alleen nog: Frankrijk, Letland , Noorwegen, Polen, Zweden, Finland. :P
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Luigi » do jan 25, 2007 11:56 pm

Het plot van dat verhaal vond ik erg zwak. Donald gaat achter de ZW aan en that's it.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jan 26, 2007 1:04 am

mcprul schreef:De Donald Duck Extra 7,5 van vorig jaar bevatte dit Rota verhaal;

Verhaalcode: D 2003-177
Titel: The Swimming Pool Attendant
Titelheld: Donald Duck
Bladzijden: 12
Layout: 4 stroken per pagina
Voorkomende figuren: Donald Duck, Zware Jongens
Plot: Gitte Zimmermann
Script: Marco Rota
Tekeningen: Marco Rota
Datum van eerste publicatie: 24 juni 2004

Hebben jullie deze gelezen? Wat een prachtig verhaal was dat! Erg mooie tekeningen en orginele ideeen! De Ducks lijken bijna te bewegen... Ik weet niet waarom, maar ik verzamel dit verhaal in verschillende talen.

Dit vind ik echt het slechtste Marco Rota-verhaal ooit, zowel qua script als qua tekeningen.

Op McDuck schreef ik:

Pff... waar zal ik beginnen? Er klopt weinig tot niets aan dit verhaal. Het rammelt van alle kanten en de interne logica ontbreekt vaak.

Ten eerste: hoe zijn de Zware Jongens het zwembad binnengekomen? Ze zijn vermomd, akkoord, maar dit is niet zomaar een publiek zwembad, dit is een zwembad voor de allerrijksten. Een simpele ziel komt daar niet zomaar binnen, lijkt me. Niet voor niets staat er een grote muur om het bad, zoals te zien op pagina 6 van het verhaal (6.4). Ik mag aannemen dat de beveiliging bij zo'n exclusief zwembad streng en adequaat genoeg is. Toch hebben de Zware Jongens alleen maar een badpak en een pruik nodig om binnen te raken. Moeten ze geen naam opgeven voordat ze binnenkomen, en worden die namen niet nagetrokken?

Afijn, ze zijn binnen gekomen. Wat gebeurt er vervolgens? Ze stelen de juwelen van één van de badgasten en slaan op de vlucht. Donald gaat ze achterna. Daar draait vervolgens de rest van het verhaal om. Niet om Donald die badmeester is in een exclusief zwembad, zoals het verhaal begon. Dat had een geweldig grappig verhaal kunnen worden. Volgens mij had Barks daar wel wat mee gekund. Desnoods hadden de Zware Jongens er ook in kunnen zitten, en dan zouden al hun plannen in het water vallen (haha). Maar nu... nu is het een ordinaire achtervolging, die eindigt in de bajes. Wat wil Marco Rota met dit verhaal zeggen? Waar gaat het uiteindelijk om? Hoe? Wat? Waarom? Waarvoor? Wat is de pointe?

Goed, tenslotte: de Zware Jongens zijn in de bajes, Donald keert terug naar het zwembad en krijgt er van langs van de rijke dame die op pagina 6 bestolen werd. "Durft u wel? Een dame belagen met een brandslang?" roept ze boos. Voor mij kwam dit volledig uit de lucht vallen. Want wat gebeurde er nadat Donald de dames met behulp van een brandslang had bevrijd van het zeepsop in het bubbelbad op pagina 5? In panel 5.7 gebruikte Donald de brandslang op het zeepsop. In panel 5.8 legde de dame volkomen kalm en rustig aan Donald uit wat er gebeurde. Op pagina 6, panel 6.1 ontdekte ze dat ze beroofd was. Waarom was ze niet meteen boos op Donald op pagina 5? Waarom komt dat pas op de laatste pagina terug? Waar is de logica in dat?

En dan zegt de dame ook nog tegen Donald dat ze nep-juwelen droeg. Waarom dan die hele heisa? Waarom dat hysterische gekrijs van haar op pagina 6? Ze deed alsof iets heel kostbaars gestolen was. De hele achtervolging was dus helemaal niet nodig geweest. Wat een sof.

http://forum.mcduck.nl/viewtopic.php?id=2178&p=2
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor De steenrijke eend » vr jan 26, 2007 8:17 am

Ik had wel meer verwacht van Marco Rota.Jaren lang was hij m'n voorbeeld.Maar als hij zo door gaat....
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor mcDuck King » vr apr 17, 2009 7:35 pm

Ik vind hem niet geweldig tekenen maar als hij 3 plaatjes per strook doet is het mooier dan bij Rosa.
En mcPrul hoeveel talen heb je nu????
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor huugduck » di apr 21, 2009 7:50 pm

Het verhaal van dat zwembad is leuk als je niet op die kleinen dingen let.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor mcDuck King » do apr 23, 2009 4:40 pm

Precies, het verhaal is gewoon leuk( zolang je niet zeurt!)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr apr 24, 2009 11:20 pm

mcDuck King schreef:Precies, het verhaal is gewoon leuk( zolang je niet zeurt!)

Ja... als je nooit let op logica, opbouw en structuur, is álles leuk...
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » za apr 25, 2009 8:55 am

Maar het moet ook wel een beetje speurwerk blijven.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Rockerduck » za apr 25, 2009 7:19 pm

mcDuck King schreef:Maar het moet ook wel een beetje speurwerk blijven.

Huh? Speurwerk? Er klopt gewoon geen hout van dat verhaal.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » zo apr 26, 2009 10:54 am

Nee, met normale verhalen die wel kloppen, bedoel ik.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Volgende

Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron