Dagoberts Levensverhaal (Rosa)

Berichtdoor jan Baksteen » za mei 02, 2009 2:29 pm

Goudglans schreef:Jammer dat er in Nederland niks van het plaatje over is.

Daarom heb ik het complete levensverhaal ook in het engels gekocht.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor huugduck » za mei 02, 2009 2:37 pm

Ik ga maar eens engels leren kan ik dat ook doen.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Goudglans » za mei 02, 2009 9:11 pm

Ik heb het ook in he engels, en ik vond het in het Engels inderdaad een stuk beter en completer dan in het Nederlands, alleen houd ik een aantal bezwaren tegen sommige verhalen. Het blijven niet mijn favoriete verhalen.

Weet iemand trouwens sommig velen zoals deel 3B The Cowboy captain of the Cutty Sark nooit in een album is verschenen. Ik vind dit eigenlijk een misser van de redactie, maar misschien is hier wel een logische verklaring voor.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Rockerduck » za mei 02, 2009 9:30 pm

Goudglans schreef:Weet iemand trouwens sommig velen zoals deel 3B The Cowboy captain of the Cutty Sark nooit in een album is verschenen. Ik vind dit eigenlijk een misser van de redactie, maar misschien is hier wel een logische verklaring voor.

Volgens mij heft iemand van de redactie op McDuck.nl ooit gezegd dat de films van de verhalen zoek waren geraakt! (Ja, echt!) En opnieuw kopen kon niet, want de Dagobert-reeks verkocht dusdanig slecht dat zulke uitgaven niet verantwoord waren.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor huugduck » zo mei 03, 2009 3:17 pm

Dat vind ik jammer.Volgens mij staat dat verhall in en donaldduck extra. Maar dan meestal in delen ik lees het liever gewoon in een album.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Goudglans » zo mei 03, 2009 5:11 pm

Dat verhaal stond in een mini Donald Duck extra die je bij de normale Donald Duck kreeg. In de Donald Duck extra worden de delen gewoon in 1 keer geplaatst, maar ik vind de publicaties in de albums toch beter. Buiten het betere papier worden hier ook nog eens covers en dergelijke geplaatst, en sommige futen eruit gehaald. Toch kunnen de Nederlandse albums nog lang niet tippen aan de Amerikaanse publicatie van het levensverhaal.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Rockerduck » di mei 05, 2009 9:22 pm

Ik bleek nog een e-mail van Roep in m'n inbox te hebben staan, waaruit de informatie komt over het zoekraken van de Rosa-films:

Van: Thom Roep (T.Roep@sanoma-uitgevers.nl)
Verzonden: vrijdag 18 november 2005 16:29:43

Wat de Oom Dagobert-albumreeks betreft... Dat klopt. Twee verhalen in album 47 dateren van 2003 !Verder denk ik dat dit VOORLOPIG even het laatste album met Don Rosa is, jammer genoeg. Op de verhalen na die jij noemt heb ik alleen nog een aantal 1 pagina gags, een 2 p. verhaal uit 2003 en een 13 p. verhaal uit 2003 liggen. Top Deal in Panama van 26 pagina´s (2001) zou met Cutty Sark nog een prima Jonge Jaren album tussendoor kunnen opleveren.
Het probleem is echter dat de films, na het drukken van dit laatstgenoemde verhaal als miniboekje in Duck, verdwenen zijn. Ze opnieuw kopen kan natuurlijk, maar zulke kosten voor de Dagobertreeksmag ik niet maken. Geldt ook voor het eventueel inkleuren van het zwartwit verhaal in het Winterboek.De reden is simpel: Dagobert verkoopt het allerslechtst van al onze uitgaven. Sinds ik ze dikker maak en een klein beetje duurder, lukt het nog net om het voor elkaar te krijgen dat ze uberhaupt verschijnen. Het aantal enthousiaste fans van Rosa is veel kleiner dan ze zelf denken. In ieder geval gaan we in DDextra dapper verder. Al wat DonRosa maakt en in Anders And verschenen is ligt hier op voorraad en tzt verschijnen ze vast nog wel in album...(hopelijk! Ik zal er in ieder geval een lans voor breken!)

Groet,
Thom
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo mei 06, 2009 8:51 am

Ah, hij is er toch zelf wel enthousiast voor. In een 'Grappigste Verhalen' deel hebben ze overigens wél een verhaal uit een winterboek ingekleurd en herdrukt.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor H@gar » wo mei 06, 2009 9:08 am

Kan iemand me iets wijzer maken?
Strips worden tegenwoordig op de computer ingekleurd.
En geletterd.
Om dit te doen hebben die inkleurders en letteraars digitale bestanden nodig.
Volgens mij worden 'films' gemaakt van die digitale bestanden.
Als de films weg zijn, moeten die dan opnieuw worden opgevraagd? De digitale bestanden zijn er toch nog?
Sterker, in deze tijd lijken films al behoorlijk out of date. Alles wordt tegenwoordig digitaal gemaakt, en dat toch al zowiezo sinds pakweg 2000.
Dus waarom is het zoekraken van films een probleem?
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo mei 06, 2009 9:26 am

H@gar schreef:Kan iemand me iets wijzer maken?
Strips worden tegenwoordig op de computer ingekleurd.
En geletterd.
Om dit te doen hebben die inkleurders en letteraars digitale bestanden nodig.
Volgens mij worden 'films' gemaakt van die digitale bestanden.
Als de films weg zijn, moeten die dan opnieuw worden opgevraagd? De digitale bestanden zijn er toch nog?
Sterker, in deze tijd lijken films al behoorlijk out of date. Alles wordt tegenwoordig digitaal gemaakt, en dat toch al zowiezo sinds pakweg 2000.
Dus waarom is het zoekraken van films een probleem?

Ach, het is niet erg hoor, H@gar.
Ik begrijp er nu ook geen snars meer van.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Rockerduck » do mei 07, 2009 2:27 am

Wat ik wil weten is: is het daar echt zo'n ongeorganiseerde janboel dat zomaar duurbetaalde films zoek kunnen raken?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor huugduck » do mei 07, 2009 10:04 am

Als ze al films gaan kwijt raken vind ik het wel een janboel. Wie raakt er nou duren films kwijt.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Ega Bevan » vr mei 08, 2009 3:59 pm

huugduck schreef:Volgens mij staat dat verhall in en donaldduck extra.

In een mini-extra. Op klein formaat dus. Geef mij maar een album.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Goudglans » vr mei 08, 2009 4:34 pm

Ik denk dat iedereen liever een album heeft. Dat een redactie zomaar zo'n film kwijt raakt... Het is gewoon niet te geloven.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Carl Rosa » vr mei 15, 2009 12:20 am

huugduck schreef:Als ze al films gaan kwijt raken vind ik het wel een janboel. Wie raakt er nou duren films kwijt.

Als je films hebt van duizenden verhalen kun je er vanuit gaan dat er wel eens één zoekraakt.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron