Carlos

Berichtdoor Henrieke » vr feb 02, 2007 8:36 pm

Wie kan mij meer vertellen over deze tekenaar?

http://coa.inducks.org/creator.php/x/Crl

Bij het bladeren door wat oudere DDs kwam ik het verhaal 'Trezotaurus' tegen, en het viel me gelijk op. Het is maar vier pagina's, maar mooi getekend... wat zeg ik? Schitterend! Geweldig! Fantastisch!
De achtergronden zijn mooi, te tekeningen zijn grappig en de karakters zien er net zo uit als in de film... ik heb dat verhaal inmiddels wel duizend keer gelezen.
Het verhaal staat in DD 52 van 1995, en in het winterboek uit 2001. Hier een scan van de eerste pagina:
Afbeelding
Voor de liefhebbers die hem willen zien kan ik het hele verhaal(tje) wel mailen.

Nu staan er op inducks van hem een aantal verhalen van Pooh, en deze ene van Broer Konijn. Maar ik heb een scan van nog twee pagina's uit een BK verhaal, die door hem getekend zijn. Ik ken het verhaal verder niet. Weet iemand of hij nog meer verhalen gemaakt heeft?
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Robb_K » vr feb 02, 2007 10:45 pm

Carlos moet een van de tekenaars uit de Spaanse Studio's. Maar hij heeft getekend maar Winniw De Pooh verhalen, en een Broer Konijn.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor mcprul » di feb 06, 2007 1:34 pm

Hééééééél klein beetje gelijkenis met Bernado.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Henrieke » di feb 06, 2007 2:37 pm

mcprul schreef:Hééééééél klein beetje gelijkenis met Bernado.

Snap wat je bedoelt. Maar ik vind deze mooier, of tenminste, in het geval van die Broer Konijn pagina's. Ik vind vooral Madam Mikmak van Bernado heel geslaagd.
Kent iemand misschiend dat andere verhaal van Broer Konijn? Ik weet dus niet of het gepubliceerd is, maar misschien staat het alleen niet in de index. Het gaat over een hittegolf waarbij Beer/Vos met hun voeten in een bak ijsklontjes zitten. Wat er verder gebeurt weet ik ook niet.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » di feb 06, 2007 10:42 pm

Van deze tekenaar heb ik veel verhalen met Broer Konijn/Boze Wolf gelezen. Ik vraag me af waar deze goede tekenaar gebleven is.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » wo feb 07, 2007 6:45 pm

Rockerduck schreef:Van deze tekenaar heb ik veel verhalen met Broer Konijn/Boze Wolf gelezen. Ik vraag me af waar deze goede tekenaar gebleven is.

Waar kan ik die verhalen vinden?
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » do feb 08, 2007 3:13 am

Ik wil het wel even voor je uitzoeken (Weekbladen jaren '90 doorspitten), maar i.v.m. studie wordt het dan pas vrijdag laat of zelfs zaterdag.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » vr feb 09, 2007 6:38 pm

Rockerduck schreef:Ik wil het wel even voor je uitzoeken (Weekbladen jaren '90 doorspitten), maar i.v.m. studie wordt het dan pas vrijdag laat of zelfs zaterdag.

Geen probleem... alvast bedankt voor de moeite!
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo feb 11, 2007 10:22 pm

Tot dusver heb ik alleen deze nog gevonden, maar ik weet zeker dat er meer zijn.

http://coa.inducks.org/story.php/x/H+93192//
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » wo feb 14, 2007 9:37 pm

Het spijt me dat ik meer heb beloofd dan ik waar kon maken, Henrieke. Ik heb er gewoon de tijd niet voor gehad. Het is een hectische tijd en ik ben doodop. Sorry.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » do feb 15, 2007 11:08 am

Rockerduck schreef:Het spijt me dat ik meer heb beloofd dan ik waar kon maken, Henrieke. Ik heb er gewoon de tijd niet voor gehad. Het is een hectische tijd en ik ben doodop. Sorry.

Ach ja, geeft niets. Met een beetje geluk heb ik voor 15 euro alle DD jaargangen van 87 tot 94, dus als ik dan flink lees kom ik er wel wat tegen ;)
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » do feb 15, 2007 10:34 pm

Wow, voor zo weinig?!

Als ik de tijd vind, neem ik m'n andere jaargangen nog door (maar ik was wel effe gesloopt de afgelopen dagen).
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do feb 15, 2007 11:32 pm

Rockerduck schreef:(maar ik was wel effe gesloopt de afgelopen dagen).

Even Off topic: Wat studeer je als ik vragen mag? Gewoon uit nieuwsgierigheid. :)
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor De steenrijke eend » vr feb 16, 2007 8:55 pm

DisneyRemc°o° schreef:Even Off topic: Wat studeer je als ik vragen mag? Gewoon uit nieuwsgierigheid. :)

Hij studeert Duck-zaken ;)
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Rockerduck » vr feb 16, 2007 8:58 pm

DisneyRemc°o° schreef:Even Off topic: Wat studeer je als ik vragen mag? Gewoon uit nieuwsgierigheid. :)

Ik studeer Theater- Film- en Televisiewetenschappen aan de Universiteit Utrecht. Momenteel zijn we bezig met twee cursussen die gecombineerd nogal wat tijd en werk in beslag nemen, o.a. een cursus Psychologische Benaderingen, waarvoor je dus als leek in een week zo ongeveer alle grondbeginselen van de psychologie moet leren beheersen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Volgende

Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron