Pettenmysterie

Berichtdoor Caspar » wo apr 11, 2007 4:04 pm

Een eeuwig terugkerende vraag in het Duck-universum blijft: Welke petje hoort bij welk neefje?
Op McDuck was er al een ander topic over, dat hier te vinden is.

Toevallig lees ik net in een Donald Duck een weekje...... Met als onderwerp Kwik Kwek en Kwak. Bij de titel staat de naam Kwik rood ingekleurd, Kwek blauw en Kwak groen. Wat ik meestaal aanhoud is een rode kwik, een groene kwek en een blauw kwak.

Wat denken jullie? Is er, al dan niet bij Sanoma, een vaste petjesvolgorde of wordt er maar wat gedaan? Is het voor de Donald Duck een idee om misschien toch een vaste volgorde aan te houden, of is dat onnodig? De neefjes hebben immers niet allemaal een eigen identiteit, dus of het nu kwik, kwek of kwak s maakt in feite helemaal niks uit.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Luuuuk » wo apr 11, 2007 4:27 pm

Er word maar wat gedaan, denk ik...
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor mcprul » wo apr 11, 2007 4:39 pm

De inkleurders doen wat ze zelf leuk vinden, mits er in het script vermeld staat hoe de schrijver het wil hebben. Maar dit komt bijna niet voor, behalve als Kwik, Kwek en Kwak afzonderlijk in een verhaal verschijnen.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Josephine » wo apr 11, 2007 5:08 pm

Er wordt maar wat gedaan. Ik ben meerdere keren in een verhaal tegen gekomen dat bijvoorbeeld het neefje met het rode petje Kwik werd genoemd en even later was hij degene met het blauwe petje ofzo.
Wordt lid van mijn forum: Duckstadonline
Josephine
Member
 
Berichten: 15
Geregistreerd: zo maart 25, 2007 3:59 pm

Berichtdoor Caspar » wo apr 11, 2007 5:39 pm

Op de donald duck website werd nog wel een keertje vermeld dat dat gebeurde, maar toen hadden ze het alleen over "het groene-" en "het blauwe neefje".
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor DD » zo maart 02, 2008 6:39 pm

Ik heb vaker gelezen dat ze hun petjes verwisselen om anderen te laten verwarren (onder andere Donald). Maar ik heb het altijd zo gezien:

Kwik = blauw
Kwek = groen
Kwak = rood
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rockerduck » zo maart 02, 2008 7:47 pm

Op de website cbarks.dk staat de volgende, aannemelijke, uitleg:

In the comics the nephews' shirts are usually black but when Barks took up painting he began to 'dress' the boys in differently coloured shirts. This also happened in the pastels. The decision for doing so is really quite natural, because a lot of black colours would not look that appealing on a canvas. Besides, Barks experimented intensely with his colouring in the paintings. Take for instance the ducks themselves: They are not pure white as in the comic books.
Up until the creation of Ducktales, neither Disney nor Barks distinguished any differences in the three nephews in any way. They all had the same personality. Barks drew all the comics in black and white. Different colourists at Western would add the colours and they were never careful about what they were doing. So Huey might have a blue hat on the first page and a red hat on the second.
When Ducktales was created, the studio decided to give the three nephews distinctive colours so Huey wears red, Dewey is in blue and Louie is in green.
In his paintings Barks liked to experiment with different, bright colours, and he had nothing against going against convention. One of the most steadfast surely is Donald's blue cap in the comics. Even that one was toyed with by Barks in the paintings. You will see it in white several times and even in fluorescent green in Leaving Their Cares Behind!!!

Bron: http://www.cbarks.dk/theletterbox.htm

'Leaving their cares behind' is een schilderij van Barks dat gebaseerd is op het lange stripverhaal 'Vacation time' ('Als kampeerder').
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jun 22, 2009 9:10 pm

Ik zeg:

Kwik=rood (misschien blauw)
Kwek=blauw (misschien rood)
Kwak=groen

Maar ik denk dat je heel makkelijk kunt zeggen wie wie is. Uit Donald's Nephews:
Kwik (rood, later andere tint): "I'm Huey."
Kwek (oranje, later geel en nog later blauw): "I'm Dewey."
Kwak (groen, later andere tint): "I'm Louie."
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Carl Rosa » ma jun 22, 2009 11:11 pm

DD schreef:Ik heb vaker gelezen dat ze hun petjes verwisselen om anderen te laten verwarren (onder andere Donald). Maar ik heb het altijd zo gezien:

Kwik = blauw
Kwek = groen
Kwak = rood

Eens, ik lees decennia lang de Duck en zo is het heel lang geweest. Ik weet niet wanneer er ineens een omslag kwam en de kleuren gingen verwisselen (of de namen).
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » di jun 23, 2009 8:53 am

Neeneenee, Kwik is rood, Kwek is groen en Kwak is blauw. Kwik is driftig, Kwek is wat meer timide, Kwak is bedachtzaam. Tenminste, dat heb ik om een of andere reden in mijn hoofd zo ontwikkeld. In principe worden ze natuurlijk gewoon inwisselbaar gebruikt.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Caspar » di jun 23, 2009 9:07 am

Op de een of andere manier ben ik het met Ridder ter Geit eens, maar het is toch meer een gevoelskwestie voor mij dan iets wat ik op de verhalen baseer.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor DD » di jun 23, 2009 12:11 pm

Ridder ter Geit schreef:Neeneenee, Kwik is rood, Kwek is groen en Kwak is blauw. Kwik is driftig, Kwek is wat meer timide, Kwak is bedachtzaam. Tenminste, dat heb ik om een of andere reden in mijn hoofd zo ontwikkeld. In principe worden ze natuurlijk gewoon inwisselbaar gebruikt.

Absoluut niet. Ze hebben alle drie precies dezelfde karakter.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Goudglans » di jun 23, 2009 4:30 pm

DD schreef:Absoluut niet. Ze hebben alle drie precies dezelfde karakter.

In de cartoons hebben ze precies hetzelfde karakter, maar in de verhalen verschilt het karakter soms wel. Ik merkte dit bij Barks woudloper verhalen, waarin 1 neefje steeds erg negatief is ingesteld.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Loebas » di jun 23, 2009 5:14 pm

Ik vind zelf :

kwik=blauw,
kwek=rood,
kwak=groen,

Maar bij de duckse duiten is

Kwik=rood
kwek=blauw
kwak=groen

En bij de Duckstad Clickcards

kwik=groen
kwek=rood
kwak=blauw
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor DuckBoy » di jun 23, 2009 5:26 pm

DD schreef:Absoluut niet. Ze hebben alle drie precies dezelfde karakter.

zeker niet nog nooit de stamboom gezien! Ze verschillen heel erg van elkaar!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Volgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron