Cèsar Ferioli Pelaez

Berichtdoor DuckBoy » wo jun 24, 2009 9:33 pm

Cèsar Ferioli Pelaez, een van mijn favorieten. Vooral zijn Mickey en Donald verhalen zijn leuk. Wat vinden jullie van deze tekenaar. Het is van mijn favorieten
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor DuckBoy » vr jun 26, 2009 12:39 pm

Nog geen reacties over deze Toptekenaar? Rockerduck jij was toch ook fan van hem? laat iets van je weten!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor mcDuck King » vr jun 26, 2009 12:51 pm

DuckBoy schreef:Nog geen reacties over deze Toptekenaar? Rockerduck jij was toch ook fan van hem? laat iets van je weten!

Heb geduld, ik heb een keer een topic geopend e naar een maand gaf nog steeds niemand antwoord!
César Ferioli Pelaez, klinkt mij niet bekend. En wie niet bekend bij mij is, zal dat ook niet snel worden. Ik zal wel een keer kijken of ik iets van hem mooi vind.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor DuckBoy » vr jun 26, 2009 4:03 pm

Hij heeft de verhalen van mickey en donald in de pockets 137 en 160 en dubbelpocket 31 getekend. Ander werk van hem wat jij ongetwijfeld in je bezit hebt is het mickey verhaal in DD 24 en het hoofdverhaal van extra 12-2008
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor mcDuck King » vr jun 26, 2009 6:51 pm

DuckBoy schreef:Hij heeft de verhalen van mickey en donald in de pockets 137 en 160 en dubbelpocket 31 getekend. Ander werk van hem wat jij ongetwijfeld in je bezit hebt is het mickey verhaal in DD 24 en het hoofdverhaal van extra 12-2008

Ow, dan mis ik een verhaal van de, door jou opgenoemde boekjes, namelijk pocket 137.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor DuckBoy » vr jun 26, 2009 7:53 pm

Leuke nieuwe avatar mcduck king!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 26, 2009 9:47 pm

Laten we on-topic blijven. Voor off-topic opmerkingen is er een speciaal McDrake-forum. (Kijk onder 'McDrake overzicht'.)

Je kunt inderdaad moeilijk verwachten binnen een dag al meteen antwoord te hebben.

Maar Ferioli is inderdaad een heel goede tekenaar! Hij is één van die mensen die begonnen is bij de Spaanse tekenfabriek Comicup en zich omhoog heeft gewerkt, omdat hij duidelijk met bezieling zat te tekenen (en niet alleen maar voor het geld). Hij werkt nu al meer dan 20 jaar voor Egmont in Denemarken. Vroeger maakte hij alleen Mickey Mouse-verhalen, maar sinds een aantal jaar ook Donald Duck, en verhalen waarin Donald en Mickey samen optreden.

De oude verhalen met Mickey werden in Nederland vaak afgedrukt. Maar sinds Egmont een 'nieuwe' Mickey heeft ontwikkeld, eigenlijk de klassieke Mickey met de korte rode broek, komen de Ferioli-verhalen met hem amper nog in de Nederlandse uitgaven. Nu zijn het meer de Donald Duck-verhalen. Maar die zijn wel ook allemaal perfect getekend.

Ik vind het mooi zoals Ferioli de figuren een heel ouderwetse look kan geven, vooral Goofy en Boris.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 26, 2009 9:50 pm

Ik was vergeten wat links te plaatsen:

Ferioli op de Lambiek Comiclopedia:
http://lambiek.net/artists/f/ferioli_cesar.htm

Ferioli op de website van Ehapa (Duitse uitgever):
http://www.ehapa.de/comicnews/zeichner/ ... rioli.html
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Re: Cèsar Ferioli Pelaez

Berichtdoor lansiko » ma jan 20, 2014 7:36 pm

Een beetje aan de late kant misschien, maar goed :P
Ik vind Ferioli echt een geweldige tekenaar! Hij heeft een levendige, realistische stijl met zijn eigen, vrolijke touch.
De weinige keren dat zijn verhalen in Nederland worden gepubliceerd, geniet ik er met volle teugen van!

Zijn Mickey-werk heeft een tijdje stilgestaan, maar nu heeft hij weer een paar nieuwe verhalen gemaakt.
Ongelooflijk dat dit verhaal "All about Mickey" http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2013-065 niet in Nederland is gepubliceerd! Het was nog wel speciaal voor Mickey's 85e verjaardag gemaakt! Zijn ze het hier soms vergeten? Hadden ze geen zin om het te vieren?

Ik bedoel, die omschrijving laat mijn hartje toch wel sneller kloppen...

It's MM's birthday and DD is ready with a cake. Mickey, however, is kidnapped because PB wants to insert a chip into his brain.
Avatar gebruiker
lansiko
Offline
Member
 
Berichten: 123
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 7:09 pm


Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron