DD extra 7- 2009

Berichtdoor DuckBoy » vr jun 19, 2009 4:24 pm

Beter als de vorige extra met een leuk openings verhaal 'De raaf van odin'. Verder heb ik gelachen om Donalds klunzigheid in het tweede verhaal. Een van de betere extra's
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor mcDuck King » vr jun 19, 2009 4:45 pm

Nou, bij mij zit die nog in het plastic, maar ik weet 1 ding: De 7½ krijgt een mooie voorkant.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor DuckBoy » vr jun 19, 2009 5:02 pm

mcDuck King schreef:De 7½ krijgt een mooie voorkant.

ben ik het mee eens
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor arjan k » vr jun 19, 2009 9:28 pm

mcDuck King schreef:Nou, bij mij zit die nog in het plastic, maar ik weet 1 ding: De 7½ krijgt een mooie voorkant.

Als het blad nog in het plastic zit, zou ik deze graag van u overkopen. Ik spaar ze in seal en Sanoma heeft mijn abonnement onaangekondigd stopgezet. Dit is een serieus verzoek en zou mij er een groot plezier mee doen.
arjan k
Member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: di jul 17, 2007 6:10 pm

Berichtdoor mcDuck King » za jun 20, 2009 10:04 am

arjan k schreef:
mcDuck King schreef:Nou, bij mij zit die nog in het plastic, maar ik weet 1 ding: De 7½ krijgt een mooie voorkant.

Als het blad nog in het plastic zit, zou ik deze graag van u overkopen. Ik spaar ze in seal en Sanoma heeft mijn abonnement onaangekondigd stopgezet. Dit is een serieus verzoek en zou mij er een groot plezier mee doen.

Stom van mij, gisteravond (vrijdag) plastic eraf gehaald, maar ik was hem eigenlijk niet van plan te verkopen, wel jammer dat er geen Jippes, Rota, Vicar, ofzo in zat (hoe durven ze zomaar uw abonnement te stoppen, had u dat zelf gedaan of deden ze dat zomaar?)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor arjan k » za jun 20, 2009 11:46 am

Sanoma heeft mij in mei -op verzoek- meegedeeld, dat mijn abonnement tot wederopzegging in de boeken stond. Dus het abonnement zou doorlopen tot ik het zelf op zou zeggen.

Vervolgens kreeg ik in juni een brief, dat het laatste nummer wat ik zou ontvangen nummer 7 zou zijn..........

Dit blijkt nu een systeemfout te zijn geweest en mijn laatste nummer was dus nummer 6. Mijn "nieuwe" abonnement gaat in per nummer 8.
arjan k
Member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: di jul 17, 2007 6:10 pm

Berichtdoor Rockerduck » za jun 20, 2009 3:37 pm

Krijg je dan ook weer een welkomstgeschenk? :P
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » za jun 20, 2009 3:42 pm

arjan k schreef:Als het blad nog in het plastic zit, zou ik deze graag van u overkopen. Ik spaar ze in seal en Sanoma heeft mijn abonnement onaangekondigd stopgezet. Dit is een serieus verzoek en zou mij er een groot plezier mee doen.

De Donald Duck Extra 7½ valt buiten het abonnement. Ook abonnees moeten deze in de winkel kopen.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor arjan k » za jun 20, 2009 4:16 pm

Rockerduck schreef:Krijg je dan ook weer een welkomstgeschenk? :P

Tja, 13 nummers voor 22 euro...... maar dat boeit niet echt. Welkomstgeschenken kan ik ook in de winkel of op duckstadshop.nl kopen.


Ei schreef:De Donald Duck Extra 7½ valt buiten het abonnement. Ook abonnees moeten deze in de winkel kopen.

Klopt, maar dat was de vraag niet. Het ging hier om nummer 7.
arjan k
Member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: di jul 17, 2007 6:10 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma jun 29, 2009 11:08 pm

Verhaalcode: D/D 2008-002
Titel: De raaf van Odin
Titelheld: Donald Duck
Bladzijden: 12
Layout: 4 stroken per pagina
Voorkomende figuren: Donald Duck, Kwik Kwek en Kwak, Zware Jongens
Tekst: Terje Nordberg
Tekeningen: Arild Midthun
Datum van eerste publicatie: 10 november 2008

Verhaalcode: AR 225
Titel: Queen of the Ant Farm
Titelheld: Donald Duck
Bladzijden: 10
Layout: 4 stroken per pagina
Voorkomende figuren: Donald Duck, Kwik Kwek en Kwak
Tekst: Pat Block, Shelly Block
Tekeningen: Pat Block
Datum van eerste publicatie: december 1997

Verhaalcode: D 7378
Titel: Duck Friday
Titelheld: Donald Duck
Bladzijden: 10
Layout: 4 stroken per pagina
Voorkomende figuren: Donald Duck, Oom Dagobert
Plot: Paul Halas
Tekst: Dave Angus
Schetsen: Daniel Branca
Inkt: ?
Datum van eerste publicatie: 5 november 1984
Creatiedatum: 12 januari 1984
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » ma jun 29, 2009 11:13 pm

Al met al een leuke DD Extra. Vooral het eerste verhaal vond ik grappig. Lekker vlot getekend, afwisselende lay-out (maar niet geforceerd), goede opbouw, een tikje voorspelbaar, maar kundig verteld en een mysterieuze twist op het einde. Prima.

Er mogen wel meer verhalen in van Pat Block, want die tekent zo mooi Barks-achtig (late jaren '40 Barks). Het verhaal vond ik niet zo sterk. De eerste 9 pagina's leek het nog ergens naartoe te gaan. Maar toen zag ik op pagina 10 dat de mieren dat huis optillen... dat was gewoon veel te overdreven en ongeloofwaardig. En dan zo'n standaard wegren-einde... bleh! Bovendien wordt niet gemotiveerd waarom Donald een Woudlopers-titel/prijs zou willen winnen. Sinds wanneer mogen niet-Woudlopers überhaupt meedoen?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DuckBoy » di jun 30, 2009 12:44 pm

Rockerduck schreef:Sinds wanneer mogen niet-Woudlopers überhaupt meedoen?

Precies een jamboree is toch altijd voor alleen maar woudlopers en padvinders?
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor mcDuck King » di jun 30, 2009 12:54 pm

DuckBoy schreef:Precies een jamboree is toch altijd voor alleen maar woudlopers en padvinders?

1. Ja, een fout in de extra.
2. Rockerduck, werden de woudlopers toen al door andere tekenaars als Barks gebruikt?
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di jun 30, 2009 4:21 pm

mcDuck King schreef:2. Rockerduck, werden de woudlopers toen al door andere tekenaars als Barks gebruikt?

:lol: Rockerduck zei dat die teknaar tekent zoals Barks in de jaren 40. De Woudlopers werden pas in de jaren 50 (1951?) bedacht. Hij kan ze dus best getekend hebben in 1985.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » di jun 30, 2009 5:33 pm

Duckfan van Down Under schreef::lol: Rockerduck zei dat die teknaar tekent zoals Barks in de jaren 40. De Woudlopers werden pas in de jaren 50 (1951?) bedacht. Hij kan ze dus best getekend hebben in 1985.

OW, stom van mij. Dat was stom van mij, Admin kan je die zin die DvDU heeft geciteerd verwijderen! Anders word ik hier voor gek gezet!
Maar ik dacht dat die Pat Clock in dezelfde tijd tekende als Barks, die naam klinkt oud-Engels van de jaren 20/30
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Volgende

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron