Donald Duck: Een Vrolijk Alternatief

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jul 13, 2009 12:28 pm

Op vraag van Ei.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Redmess » ma jul 13, 2009 3:51 pm

En waar gaat het topic over?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rick Vansloneker » ma jul 13, 2009 7:50 pm

Ik denk
Ei schreef:Maar Ei gaat steeds meer off-topic. Misschien kan er een nieuw topic komen, over alternatieven voor Donald Duck Weekblad? Voor wie de hoop heeft opgegeven en de achteruitgang van het Weekblad niet langer kan verdragen?
Die Schlappen müssen runter!
Rick Vansloneker
Member
 
Berichten: 83
Geregistreerd: do jan 22, 2009 8:42 pm

Berichtdoor Caspar » di jul 14, 2009 5:52 pm

Ik heb een tijdje getwijfeld om een abbo op de OOR te nemen, een muziekblad dat wel schrijft over de muziek waar ik naar luister. Toch maar van afgezien omdat op internet toch net zoveel over muziek staat en vaak relevanter, de schrijvers van de OOR vinden echt alles goed, nergens een kritische noot, dan ga je muziek luisteren die misschien toch niet zo goed is.

Verder heb ik volgens mij een abbonement op de KIJK gewonnen met een rekenwedstrijd (kangaroewedstrijd), maar daar heb ik nadat ik het formulier met mijn naam heb opgeschreven nooit meer iets van gehoord.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Caspar » di jul 14, 2009 6:00 pm

O ja, het is al een tijdje een idee van mij en volgens mij hebben andere McDrake leden er ook wel eens voorzichtig over gespeculeerd, namelijk McDrake: Een Vrolijk Maandblad.

Dus, een 'tijdschrift', een soort online magazine, wat we regelmatig 'uitgeven'. Dat wordt gemaakt door McDrake-leden en daar kunnen dingen in komen als artikels, recensies of meningen, bijvoorbeeld scans van verhalen die Daniel soms op magische wijze tevoorschijn tovert, fanfictie en allerlei andere dingen die wij leden er in zouden willen hebben. Ik zou graag helpen met de inhoud en ook met de techniek (een stukje van de website inrichten en misschien zorgen dat mensen zich via mail kunnen abboneren).

Ik denk dat het niet handig is om dat nu allemaal te gaan maken en plannen, nu we ook al bezig zijn met een nieuw forum en waarschijnlijk een wiki, maar als dat een beetje over is ben ik benieuwd of er andere mensen geinteresseerd zijn in dit idee.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Redmess » di jul 14, 2009 6:13 pm

Dit lijkt me een heel leuk idee ja.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DuckBoy » di jul 14, 2009 9:32 pm

Neem Eppo!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Loebas » di jul 14, 2009 9:54 pm

Of Zo Zit Dat.
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor Carl Rosa » di jul 14, 2009 10:22 pm

Caspar schreef:O ja, het is al een tijdje een idee van mij en volgens mij hebben andere McDrake leden er ook wel eens voorzichtig over gespeculeerd, namelijk McDrake: Een Vrolijk Maandblad.

Dus, een 'tijdschrift', een soort online magazine, wat we regelmatig 'uitgeven'. Dat wordt gemaakt door McDrake-leden en daar kunnen dingen in komen als artikels, recensies of meningen, bijvoorbeeld scans van verhalen die Daniel soms op magische wijze tevoorschijn tovert, fanfictie en allerlei andere dingen die wij leden er in zouden willen hebben. Ik zou graag helpen met de inhoud en ook met de techniek (een stukje van de website inrichten en misschien zorgen dat mensen zich via mail kunnen abboneren).

Ik denk dat het niet handig is om dat nu allemaal te gaan maken en plannen, nu we ook al bezig zijn met een nieuw forum en waarschijnlijk een wiki, maar als dat een beetje over is ben ik benieuwd of er andere mensen geinteresseerd zijn in dit idee.

Leuk idee, ik heb alle Ducks in mooie staat dus kan van alles opzoeken en eventueel scannen (niet teveel hoor! ;)).
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor DuckBoy » di jul 14, 2009 10:35 pm

Caspar schreef:O ja, het is al een tijdje een idee van mij en volgens mij hebben andere McDrake leden er ook wel eens voorzichtig over gespeculeerd, namelijk McDrake: Een Vrolijk Maandblad.

Dus, een 'tijdschrift', een soort online magazine, wat we regelmatig 'uitgeven'. Dat wordt gemaakt door McDrake-leden en daar kunnen dingen in komen als artikels, recensies of meningen, bijvoorbeeld scans van verhalen die Daniel soms op magische wijze tevoorschijn tovert, fanfictie en allerlei andere dingen die wij leden er in zouden willen hebben. Ik zou graag helpen met de inhoud en ook met de techniek (een stukje van de website inrichten en misschien zorgen dat mensen zich via mail kunnen abboneren).

Ik denk dat het niet handig is om dat nu allemaal te gaan maken en plannen, nu we ook al bezig zijn met een nieuw forum en waarschijnlijk een wiki, maar als dat een beetje over is ben ik benieuwd of er andere mensen geinteresseerd zijn in dit idee.

Het lijkt mij ook wel leuk. Stel je voor: recencies, de meningen van ei en rockerduck naast el kaar zetten. Geweldig toch!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Redmess » wo jul 15, 2009 12:14 am

Een webcomic met fanfics zou leuk zijn.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » wo jul 15, 2009 2:34 am

DuckBoy schreef:Het lijkt mij ook wel leuk. Stel je voor: recencies, de meningen van ei en rockerduck naast el kaar zetten. Geweldig toch!

Ja, een wekelijkse battle tussen Ei en mij! Wie wil dat nou niet lezen? Mensen zullen zich verdringen om als eerste te lezen hoe Rockerduck Ei week in week uit verbaal alle hoeken van het internet laat zien! :)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Caspar » wo jul 15, 2009 10:11 am

Nou, wat een enthousiasme. Dit wordt echt een gat in de markt, zo'n underground alternatieve Donald Duck op het internet. Straks maar eens een topic oprichten.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo aug 09, 2009 6:02 pm

Een goed alternatief zijn de strips die Fred Milton in een ver verleden heeft geschreven en getekend met Woody Woodpecker en zijn eigen creatie, de familie Gnuff. Ik las vandaag een album van Woodpecker, 'Het Gelukswater' (Uitgeverij de Vrijbuiter, 1979). Het was het beste Duck-verhaal (!) dat ik in lange tijd gelezen heb.

Bij Milton is Woodpecker namelijk gewoon een Donald die er anders uitziet. Hij heeft een neefje en een nichtje, Knothead en Splinter, die de rollen vervullen van Kwik, Kwek en Kwak. De stad waar Woody woont, met haar veeleisende en grillige burgers en corrupte politiek lijkt als twee druppels water op Duckstad. Het verhaal is opgebouwd volgens een Barks-structuur. Thema's zijn inkomensongelijkheid; alsmaar uitdijende multidollarmaatschappijen; verslaving; Drooglegging; omkoping in de politiek en nog veel meer.

En zou het toeval zijn dat deze bijfiguur op een zekere striptekenaar lijkt?

Afbeelding
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Redmess » zo aug 09, 2009 9:21 pm

Maar wat onderscheid Woody van Donald? Hoe zijn de strips anders?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Volgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron