Rockerduck schreef:Ik zou écht niet weten waarom welke redactie dan ook een nieuwe versie van 'Somewhere in nowhere' zou aankopen. Ik bedoel, dat de Strobl- en Wright-versies van Barks-scripts werden hertekend kan ik me voorstellen, want die waren rotslecht. Maar waarom die van Block, die toch heel hard probeert in Barks' stijl te werken?
Ik denk dat het niet om de tekeningen, maar om het verhaal gaat. Barks leverde een synopsis voor een verhaal van 10 blz. John Lustig heeft dat veranderd en uitgebreid tot een verhaal van 28 pagina's. Misschien is de nieuwe versie van Jippes een poging om zo dicht mogelijk bij Barks te blijven?
Verder denk ik dat Jippes deze nieuwe versie voor Egmont tekent. Zij hebben hem immers ook om een nieuwe versie van "The Pied Piper of Duckburg" en de missende plaatjes uit "How Green Was My Lettuce" gevraagd. Ze zijn daar bezig met een definitieve Barks-collectie. Kennelijk streven ze naar uniformiteit in de aanvullingen van andere tekenaars.
Betekent dit dat Jippes nog andere Barks-opzetjes opnieuw gaat tekenen? Komt er een Jippes-versie van "Hanggliders Be Hanged"? En wat te denken van "Dime and Dime Again" en "Go Slowly, Sands of Time"? Van dat laatste verhaal bestaat een Vicar-versie.
Kwekje schreef:Inspecteur Zaaks schreef:Komt het door jou dat het album zo heet? Leg dat maar eens uit, ventje!
Waarschijnlijk wel inderdaad, het is feitelijk ook niet heel vreemd, de "titel" zegt tegenwoordig niets meer over de inhoud van het album.
Nou, dat is toch wel bijzonder. Gefeliciteerd, hoor!