de beste verhalen 134

Berichtdoor Rockerduck » ma sep 28, 2009 6:53 pm

Carl Rosa schreef:In Daan Jippes zijn versie heet het Beyond.

Sinds wanneer heeft Jippes een versie van dat verhaal gemaakt? En waarom in hemelsnaam? Heeft Daan ook een versie van 'Horsing around with history'?

Overigens vind ik van 'The pied piper' de versie van Don Rosa mooier! Rosa's tekenwerk is veel rustiger en overzichtelijker, veel passender bij Barks, dan het tekenwerk van Jippes --ja, Rosa's werk, ja! Daan heeft er een potje van gemaakt. Vooral die halve pagina, met die lelijke grote zwarte strepen vind ik oerlelijk.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma sep 28, 2009 8:16 pm

Vergeet niet dat slechte lettertype erbij. En tussen de twee versies zit zo'n dikke 15 jaar. En Rosa was toen ongeveer ten top, na zijn Barks-imitaties en voor het Levensverhaal.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Carl Rosa » ma sep 28, 2009 8:59 pm

Rockerduck schreef:
Carl Rosa schreef:In Daan Jippes zijn versie heet het Beyond.

Sinds wanneer heeft Jippes een versie van dat verhaal gemaakt? En waarom in hemelsnaam? Heeft Daan ook een versie van 'Horsing around with history'?

Overigens vind ik van 'The pied piper' de versie van Don Rosa mooier! Rosa's tekenwerk is veel rustiger en overzichtelijker, veel passender bij Barks, dan het tekenwerk van Jippes --ja, Rosa's werk, ja! Daan heeft er een potje van gemaakt. Vooral die halve pagina, met die lelijke grote zwarte strepen vind ik oerlelijk.

In het "Somewhere" verhaal van Daan staan mooie plaatjes. Ook in de stijl van Barks.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Inspecteur Zaaks » ma sep 28, 2009 11:12 pm

Kwekje schreef:ZO daar issie dan ! ;) :D DD als Vaag Figuur :D Ik had het al gezegd in 2008 dat nummer 132 zo zou gaan heten ;)

Zo, had jij dat al gezegd? Hoe wist je dat dan? Of heb je die titel soms zelf verzonnen? Biecht maar eens op, mannetje!

Carl Rosa schreef:Het verhaal heet trouwens Somewhere Beyond Nowhere.
...
In Daan Jippes zijn versie heet het Beyond.
...
In het "Somewhere" verhaal van Daan staan mooie plaatjes. Ook in de stijl van Barks.

En met jou heb ik ook nog een appeltje te schillen! Mondjesmaat informatie prijsgeven en dan maar kijken of wij zullen happen! Nou, ik heb jou wel door, meneertje! Volgens mij zit je een beetje interessant te doen. Of heb je het soms te druk voor langere berichten?

Dus jij zegt dat Daan Jippes óók een versie van "Somewhere in Nowhere" heeft getekend? Nou, daar staat anders mooi niks van in Inducks! Bewijs het maar eens! Wat heb je daarop te zeggen, huh?
Jullie zijn er allemaal gloeiend bij!
Inspecteur Zaaks
Member
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do sep 10, 2009 11:18 pm

Berichtdoor Kwekje » di sep 29, 2009 1:03 am

Ik doe altijd een voorspelling van wat ik persoonlijk denk dat het beste gaat passen in de reeks nu 134 stuks tellend. :D

Dus toen het rondom Oom Dagobert allemaal erg vaag begon te worden omtrent de uitgave 76 (die er nog stééds niet is) begon ik ook mijn twijfels te krijgen over deze reeks "DD als..."

Toegegeven, het is een slecht album (134)... Waar is de tijd dat de albums prachtig waren ??

Zoals de kwiskandidaat, en strandjutter, bermtoerist of kustwachter... :/

De voorplaat van Suske & Wiske zegt toch óók waar het over gaat ??

Het is inderdaad een bij elkaar geraapt zootje wat op het punt staat te kappen... maar... de vraag is --->

Bij welk deel gebeurt dit ?

Wát is passend voor het definitieve "DD als..." einde ??

En rest nog steeds de vraag IS Oom Dagobert nr. 75 nu écht het laatste ??

En staat nog steeds "wordt verwacht"

Dus....
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Inspecteur Zaaks » di sep 29, 2009 1:15 am

Kwekje schreef:Ik doe altijd een voorspelling van wat ik persoonlijk denk dat het beste gaat passen in de reeks (...) :D

Dus toen het rondom Oom Dagobert allemaal erg vaag begon te worden omtrent de uitgave 76 (die er nog stééds niet is) begon ik ook mijn twijfels te krijgen over deze reeks "DD als..."

Wacht eens effe, nou ga je te snel voor mij, hoor! Bedoel je dat de redactie jouw titelsuggestie heeft overgenomen? Komt het door jou dat het album zo heet? Leg dat maar eens uit, ventje!
Jullie zijn er allemaal gloeiend bij!
Inspecteur Zaaks
Member
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do sep 10, 2009 11:18 pm

Berichtdoor Rockerduck » di sep 29, 2009 2:54 am

Ik zou écht niet weten waarom welke redactie dan ook een nieuwe versie van 'Somewhere in nowhere' zou aankopen. Ik bedoel, dat de Strobl- en Wright-versies van Barks-scripts werden hertekend kan ik me voorstellen, want die waren rotslecht. Maar waarom die van Block, die toch heel hard probeert in Barks' stijl te werken?

Zit de redactie soms op meer geklieder van Jippes te wachten en wordt het verhaal daarom uitgesteld? Of toch écht 'afgesteld'?

Ik vind de voorkant grappig, maar het was duidelijk geweest als er in de box een petje van Donald had gelegen en een rookwolkje was opgestegen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Kwekje » di sep 29, 2009 12:20 pm

Inspecteur Zaaks schreef:
Kwekje schreef:Ik doe altijd een voorspelling van wat ik persoonlijk denk dat het beste gaat passen in de reeks (...) :D

Dus toen het rondom Oom Dagobert allemaal erg vaag begon te worden omtrent de uitgave 76 (die er nog stééds niet is) begon ik ook mijn twijfels te krijgen over deze reeks "DD als..."

Wacht eens effe, nou ga je te snel voor mij, hoor! Bedoel je dat de redactie jouw titelsuggestie heeft overgenomen? Komt het door jou dat het album zo heet? Leg dat maar eens uit, ventje!

Waarschijnlijk wel inderdaad, het is feitelijk ook niet heel vreemd, de "titel" zegt tegenwoordig niets meer over de inhoud van het album.

Vandaar dat "bij elkaar geraapt zootje verhaaltjes om een boekje te vullen"

De coverplaat is mooi, dat klopt, en een petje & rookwolkje wat voorgaande poster zegt zou inderdaad toepasselijk zijn, maar vanwege het feit dát er dus nog niet veel duidelijk is over óf het nu wel of geen 'einde' word van "DD als..." hebben ze naar alle waarschijnlijkheid simpelweg iets gehad aan mijn suggestie voor het "Vaag Figuur".

Dit gezien de "vage situatie" rondon de reeks.

Maarja de albums verkopen nu zichzelf en meer als "object om te hebben cq. je verzameling compleet te houden" en ook voor de minderjarigen is het best leuk & duidelijk.

De illustraties zijn duidelijk, en de lettergrootte, maar helaas is het fenomeen "Donald Duck Als..." allang verloren gegaan..... :( :(

Dus zoals een ander lid hier al zei : "Waar is toch die goeie tijd gebleven" helaas die is voorbij.

En zo gaat dat bij alles.

Valt trouwens mee dat de Suske & Wiske reeks het nog redelijk goed doet, met die nieuwe voorkanten. Al loopt die serie ook op z'n meest beroerds ooit.

De redactie zit zélf niet te springen om goed materiaal, dat doen wij als liefhebbers alleen. Dus een album 135 met een mooie kaft en wat nietszeggende verhaaltjes erin zal tóch wel verkopen.

Ook al zijn alle verhaaltjes al in weet ik het hoeveel andere strips (extra, Weekblad, pocket, of zelfs een ander album DD of Dago) verschenen.

Ja de albums gaan ook graag mee in de auto voor de kids dat ze eventjes kunnen lezen en stil zijn ;)

Of de nóg jongere kids die bij het zijn van bv. plaatjes in DD 134 kunnen zeggen: "EEND" en "VIS" (ook al is die walvis een zoogdier) :P ;)

Dus ja...

Suggestief zal het zo wel doorgaan.

Oh enne... niet vergeten dat we rond kerstdagen 2009 de échte klap krijgen van de creditcrisis dus wat er dan zal gebeuren weet vooralsnog niemand...

Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Michiel P » di sep 29, 2009 2:02 pm

Rockerduck schreef:Ik zou écht niet weten waarom welke redactie dan ook een nieuwe versie van 'Somewhere in nowhere' zou aankopen. Ik bedoel, dat de Strobl- en Wright-versies van Barks-scripts werden hertekend kan ik me voorstellen, want die waren rotslecht. Maar waarom die van Block, die toch heel hard probeert in Barks' stijl te werken?

Ik denk dat het niet om de tekeningen, maar om het verhaal gaat. Barks leverde een synopsis voor een verhaal van 10 blz. John Lustig heeft dat veranderd en uitgebreid tot een verhaal van 28 pagina's. Misschien is de nieuwe versie van Jippes een poging om zo dicht mogelijk bij Barks te blijven?

Verder denk ik dat Jippes deze nieuwe versie voor Egmont tekent. Zij hebben hem immers ook om een nieuwe versie van "The Pied Piper of Duckburg" en de missende plaatjes uit "How Green Was My Lettuce" gevraagd. Ze zijn daar bezig met een definitieve Barks-collectie. Kennelijk streven ze naar uniformiteit in de aanvullingen van andere tekenaars.

Betekent dit dat Jippes nog andere Barks-opzetjes opnieuw gaat tekenen? Komt er een Jippes-versie van "Hanggliders Be Hanged"? En wat te denken van "Dime and Dime Again" en "Go Slowly, Sands of Time"? Van dat laatste verhaal bestaat een Vicar-versie.

Kwekje schreef:
Inspecteur Zaaks schreef:Komt het door jou dat het album zo heet? Leg dat maar eens uit, ventje!

Waarschijnlijk wel inderdaad, het is feitelijk ook niet heel vreemd, de "titel" zegt tegenwoordig niets meer over de inhoud van het album.

Nou, dat is toch wel bijzonder. Gefeliciteerd, hoor! :)
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Kwekje » di sep 29, 2009 2:27 pm

Kwekje schreef:
Inspecteur Zaaks schreef:Komt het door jou dat het album zo heet? Leg dat maar eens uit, ventje!

Waarschijnlijk wel inderdaad, het is feitelijk ook niet heel vreemd, de "titel" zegt tegenwoordig niets meer over de inhoud van het album.

Nou, dat is toch wel bijzonder. Gefeliciteerd, hoor! :)

Dank je wel hoor :) Ik vind het zelf ook wel heel leuk dat het idee toch opgevat is ;)
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Ei » di sep 29, 2009 3:07 pm

Over het verhaal 'Somewhere in Nowhere' is Ei verder gegaan in (raad eens) het topic 'Somewhere in Nowhere'. Voor zover Ei weet, gaat het om een versie die ouder is dan die van Lustig en Block. Tenzij Jippes opnieuw aan de slag is gegaan met zijn werk aan het verhaal.
Zie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=17783#p17783

Kwekje schreef:
Inspecteur Zaaks schreef:
Kwekje schreef:Ik doe altijd een voorspelling van wat ik persoonlijk denk dat het beste gaat passen in de reeks (...) :D

Dus toen het rondom Oom Dagobert allemaal erg vaag begon te worden omtrent de uitgave 76 (die er nog stééds niet is) begon ik ook mijn twijfels te krijgen over deze reeks "DD als..."

Wacht eens effe, nou ga je te snel voor mij, hoor! Bedoel je dat de redactie jouw titelsuggestie heeft overgenomen? Komt het door jou dat het album zo heet? Leg dat maar eens uit, ventje!

Waarschijnlijk wel inderdaad, het is feitelijk ook niet heel vreemd, de "titel" zegt tegenwoordig niets meer over de inhoud van het album.

Vandaar dat "bij elkaar geraapt zootje verhaaltjes om een boekje te vullen"

De coverplaat is mooi, dat klopt, en een petje & rookwolkje wat voorgaande poster zegt zou inderdaad toepasselijk zijn, maar vanwege het feit dát er dus nog niet veel duidelijk is over óf het nu wel of geen 'einde' word van "DD als..." hebben ze naar alle waarschijnlijkheid simpelweg iets gehad aan mijn suggestie voor het "Vaag Figuur".

Dit gezien de "vage situatie" rondon de reeks.

Ja ja, nog even. Ei vermoedt dat Kwekje zich ergens uit probeert te praten. :P Want volgens de voorplaat slaat "vaag figuur" op een onzichtbare, in het album afwezige Donald. De titel zegt hier dus wel wat over de inhoud.
En de "vage situatie" geldt alleen voor de lezers, die gissen wat met de serie gaat gebeuren.
Het lijkt Ei dus, dat Kwekje op een of andere manier voorkennis had. :)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Loebas » di sep 29, 2009 9:52 pm

Hier is trouwens de kaft ervan:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor Kwekje » wo sep 30, 2009 7:42 pm

Ja de kaft is wel mooi ;)
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor coolojw » zo okt 04, 2009 6:17 pm

Beetje vreemd dat in dit deel van 'de beste verhalen van Donald Duck' Donald zelf niet eens in voorkomt.
Misschien verklaart dat de voorkant?
coolojw
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:28 pm

Berichtdoor Kwekje » zo okt 04, 2009 6:57 pm

coolojw schreef:Beetje vreemd dat in dit deel van 'de beste verhalen van Donald Duck' Donald zelf niet eens in voorkomt.
Misschien verklaart dat de voorkant?

Dat zou heel goed kunnen :)
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten