Donald Duck 75 jaar filmster

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma nov 23, 2009 11:34 pm

En het is compleet afhankelijk van andere mogelijke jubileums.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Kwekje » di nov 24, 2009 12:11 am

Ridder ter Geit schreef:En het is compleet afhankelijk van andere mogelijke jubileums.

Precies ! ;)
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Rubberduck » za dec 12, 2009 5:45 pm

Ridder ter Geit schreef:Ik heb hem uit. Voor de rest: leuke verhalen! In het Don Rosa verhaal is de leeftijd naar 75 gehaald; in een eerder versie was Donald 60 geworden.

Ja, dat paste beter bij het verhaal. Kijk, Donald vult op het formulier zijn geboortedatum in. Dat is, althans volgens Rosa, 9 juni, 09-06 dus. De museumdirecteur leest het formulier op z'n kop, ziet de "09" aan voor "60" en denkt dat dat Donald's leeftijd is. Donald protesteert niet voor niets. Hij is helemaal geen 60 geworden. Maar zoals je weet laat Rosa al zijn verhalen in de jaren '50 spelen, en voor Donald's 60e verjaardag in 1994 had hij dus een trucje nodig om een jubileumverhaal te kunnen maken. Met "75" werkt het niet echt, maar toch blijft het een goed verhaal.

Verder vond ik deze uitgave zeer de moeite waard. Vooral vanwege dat lange Italiaanse Donald Duck-en-Peter Big-verhaal. Sowieso zie je niet snel nieuwe verhalen in zo'n jubileumalbum. Je kunt goed zien dat de Italiaanse tekenaar heel goed heeft gekeken naar de Amerikaanse originelen. Ze lijken perfect. Meer verhalen zouden inderdaad welkom zijn. De tekenfilm-bewerking en het Jippes/Nadorp-niemendalletje hadden wat mij betreft achterwege kunnen blijven. Verder vind ik de gekozen bijdragen van andere tekenaars erg onwillekeurig, en Paul Murry is vooral een Mickey-tekenaar. Van Horn heb ik gemist in dit album.

Het boek heeft een goede opbouw, met een zekere chronologische lijn die vasthoudt aan Donald's tekenfilmcarrière. Daarom is het extra jammer dat The Three Caballero's, Donald's speelfilmhoofdrol, ontbreekt. En qua tekenfilms houdt het boek halverwege de jaren '40 al op. Terwijl Donald toch *75 jaar* filmster is, nietwaar?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za dec 12, 2009 8:49 pm

Goed punt. Aan een verhaal over de latere tekenfilmseries als 'Quack Pack' moet toch wel te komen zijn. Iets over 'De Drie Musketiers', 'Fantasie 2000', 'DuckTales', 'Quack Pack' of 'House of Mouse' had inderdaad de latere jaren niet leeg gehouden. Is de redactie toch te conservatief om de lezer in een strip oudere neefjes te laten zien? Terwijl dit toch mooi het verschil tussen tekenfilm en strip Donald had kunnen laten zien (een verschil dat ze in de tekst zelf onderkennen): in de tekenfilms zit meer ontwikkeling.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo dec 13, 2009 6:34 pm

Over Rosa´s verhaal: ¨Onze pensioensleeftijd is pas met 80!¨ Waar slaat dat nou weer op= Had dan 76 (76-67) gezegd. Welk museum gaat nou zo met haar werknemers om?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor huugduck » zo dec 13, 2009 9:42 pm

Leuk boek heb ik eindelijk het verhaal de een die nooit bestond gelezen.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor kwok » do dec 24, 2009 9:39 pm

Leuk boek maar die film stripjes vind ik maar saai! Verder kon ik hem nergens meer vinden in zwolle aa-landen. Op 1 na.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor DuckBoy » do dec 24, 2009 10:15 pm

Welke film stripjes? Donald, Mickey en Goofy als Spookenjagers?
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor kwok » vr dec 25, 2009 12:50 pm

gewoon als ze niet als strip zijn bedacht dan vind ik het niet leuk als het een tekenfilmstrip is je hebt ook van die sponsbob strip pockets niet dat ik ze heb maar ze zijn verschrikelijk!!
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor DD » wo jan 06, 2010 3:27 am

deblouw schreef:Wat zijn jullie snel tevreden zeg... geen wonder dat Sanoma met dit soort uitgaves kan blijven komen. We scharrelen een paar verhaaltjes bij elkaar, zetten er wat tekstjes tussendoor die we regelrecht knippen en plakken uit andere uitgaves (ik kan ze inmiddels zowat uit m'n hoofd citeren) en we hebben weer een album in elkaar geknutselt. Mooi net voor de feestdagen, dan kan iedereen dit album braaf op z'n sinterklaaslijstje zetten. Laat ze eens werk maken van een goede nieuwe serie, in plaats van met dit soort losse flodders te komen zonder veel meerwaarde.

Hoezo herdruk. Dit boek bevat toevallig wel een verhaal met Peter Big die tot nu toe totaal onbekend was voor ons.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ei » wo jan 13, 2010 2:55 am

2009-11-13 23:42:45, Ridder ter Geit schreef:In het Don Rosa verhaal is de leeftijd naar 75 gehaald; in een eerder versie was Donald 60 geworden.

Waarom eigenlijk? Men had het verhaal toch kunnen brengen als een gouwe ouwe?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jan 13, 2010 9:23 am

Ik denk dat ze dit verhaal kozen omdat het een jubileumverhaal was en dit een jubileumalbum... maar dat werkt dan alleen als je de leeftijd aanpast.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckie Duck » vr feb 19, 2010 12:32 pm

Ik heb heb gewonnen bij de adventkalender in de Kerst-Donald Duck Extra. Samen met de scheurkalender.:P
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Kwekje » za mei 01, 2010 3:33 am

Duckie Duck schreef:Ik heb heb gewonnen bij de adventkalender in de Kerst-Donald Duck Extra. Samen met de scheurkalender.:P

:D Gefeliciteerd mien jong :D
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Vorige

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron