Windig en De Jong

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jan 08, 2010 2:36 pm

"Spam, bacon and eggs with spam, Otto, spam, spammed spam, off-topic spam, spammy ham, hammy spam, off-topic ham with spam, steamed spam, steamed ham, baken spam, raw spam, fried spam, fried spam with snacks, fried spam with snacks and extra spam, Monty spam, Python-spam, ex-parrot-spam..."
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ei » wo jan 13, 2010 3:45 am

Duckfan van Down Under schreef:En natuurlijk Graham Chapman's tekeningen ertussen!

Correctie. De animator heet Terry Gilliam.
Graham Chapman (1941–1989) speelde o.m. koning Arthur en Brian.

Otto schreef:we zijn off topic.... ;-)

Exact. Ei heeft daarom een apart topic aangemaakt, op McDrake Nederland Off Topic:

Monty Python
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?id=430

Nu gauw weer verder over Windig en De Jong! :)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor DD » wo jan 13, 2010 1:28 pm

Michiel P schreef:Bij De Slegte ligt nu voor 3 euro het boekje "Wat leuk is en wat niet", met daarin een aantal illustraties van Windig & De Jong, o.a. uit het verhaal "Donald Duck maakt amok". Alleen leuk voor de echte fans.

Het boekje is geschreven door Erik Bindervoet en Robbert-Jan Henkes, die ook alle liedjes van de Beatles in het Nederlands hebben vertaald. (Ook voor 5 euro bij De Slegte!) Eerder schreven zij het boek "Wijdlopige, brede en waarachtige beschrijving van de ongelukkige reizen van het schip de Visstick en haar gezagvoerder Kapitein Iglo" (ook met ill. van Windig & De Jong).

http://gezelligleuk.free.fr/bibliografie/img/wat_leuk_is.jpg

Bron: http://gezelligleuk.free.fr/index.php?s ... afie/index

Wat staat er zoal in dat boek? Die grove strips die hierboven zijn afgebeeld? Wat ik daarmee wil zeggen. Is deze boek wel of geen uitgave van Disney?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Michiel P » wo jan 13, 2010 2:53 pm

DD schreef:Wat staat er zoal in dat boek? Die grove strips die hierboven zijn afgebeeld?

In het boekje staat een fictieve dialoog tussen twee schrijvers, die discussiëren over de definitie van "leuk". Er staan ook een aantal plaatjes in van Windig & De Jong. Het zijn geen grove afbeeldingen. Wel staat er een plaatje in van Donald Duck als alcoholistische zwerver.

DD schreef:Is deze boek wel of geen uitgave van Disney?

Dit boek is geen uitgave van Disney. De plaatjes zijn dan ook niet afkomstig uit "Donald Duck", maar uit het blad "Gezellig en Leuk", waarin parodieën op Donald Duck stonden.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor DD » wo jan 13, 2010 8:09 pm

O. oke bedankt voor de informatie. Nu weet ik dat het niet in mijn verzameling thuishoort.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Michiel P » do jan 14, 2010 6:40 pm

DD schreef:Nu weet ik dat het niet in mijn verzameling thuishoort.

Wat raar. Je bent toch een onbeperkte verzamelaar? :P
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor DD » do jan 14, 2010 6:48 pm

Ja, maar het moet wel binnen het gebied van Disney blijven. Net als iemand die alleen merkkleding draagt en niet omkijkt naar namaak.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Mr. Happy » ma jan 18, 2010 11:33 pm

Michiel P schreef:Bij De Slegte ligt nu voor 3 euro het boekje "Wat leuk is en wat niet", met daarin een aantal illustraties van Windig & De Jong, o.a. uit het verhaal "Donald Duck maakt amok". Alleen leuk voor de echte fans.

Afgelopen weekend dit boekje ook gehaald. De dialoog an sich vond ik best grappig gedaan maar het ging mij toch vooral om die twee geniale afbeeldingen erin.
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor Michiel P » di jan 26, 2010 8:12 pm

Twéé geniale afbeeldingen? Er staan wel zés plaatjes van Donald Duck in dat boekje. Welke twee afbeeldingen vind jij genialer en waarom dan?
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Vorige

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron