DD Dubbelduck

Berichtdoor kwok » wo jan 13, 2010 8:26 pm

Ik las voor het eerst een verhaal in dubbelpocket 35 maar snapte de verhaallijn niet. Hij is volgens mij geheim agent maar dat was hij toch al bij de rwb of is dit van een ander land?
Laatst bijgewerkt door kwok op za sep 10, 2011 1:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor DD » wo jan 13, 2010 8:51 pm

kwok schreef:Ik las voor het eerst een verhaal in dubbelpocket 35 maar snapte de verhaallijn niet. Hij is volgens mij geheim agent maar dat was hij toch al bij de rwb of is dit van een ander land?

Elke artiest bedenkt maar wat. Hij is hier geheim agent, bij Dagobert (samen met Diederik) en zit bij de ruimtevaart (ook samen met Diederik) terwijl hij ondertussen 's nachts voor Superdonald speelt en daaranaast ook allerlei avonturen met Dagobert beleefd, de hele wereld is over is gereisd en ook nog de tijd heeft om te concurreren met Guus en ruzie maken met bolderbast etc. etc. Geen enkel wezen heeft tijd voor al die functies. Dat is het voordeel van stripfiguur zijn.

Oftewel: Trek je niet zoveel aan van wat Donald allemaal wel en niet doet. Die artiesten doen maar wat en wij horen het te lezen en niet onze hersens te kraken. Geloof me, ik was eerst ook zo. Ik spreek dus uit ervaring :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor kwok » wo jan 13, 2010 9:51 pm

Maar ik bedoel wat is dd dubbelduck nou precies voor figuur en wat doet ie?
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Dubbelduck » do jan 14, 2010 4:46 pm

Het Dubbelduck verhaal is één van mijn lievelingsverhalen. Donald Duck is hier geheim agent bij een geheime dienst. Hij strijdt voornamelijk tegen spionage en tegen de grootste vijand van de dienst: de organisatie. In Nederland is het verhaal echter niet heel erg logisch gepubliceerd. In pocket 157 (december 2008) staat het eerste deel. In Dubbelpocket 35 (december 2009) staat het tweede deel. In pocket 158 (januari 2009) staat het derde deel en in pocket 159 (februari 2009) staat het vierde en laatste deel. In pocket 166 (september 2009) staat een vijfde verhaal, maar is geen deel van het andere verhaal. Dit is een verhaal met een andere verhaalcode. Dan is er ook nog een zesde verhaal, dat ook is gepubliceerd in dubbelpocket 35. Ook dit verhaal heeft weer een andere verhaalcode.
De redactie is dus niet zo slim geweest wat betreft het eerste en "grote" (142 bladzijden) verhaal van Dubblduck. Volgens de redactie kwamen ze daar te laat achter en was er geen tijd meer om het tweede deel te vertalen. Eigenlijk heeft het dus een jaar geduurd voordat het grote Dubblduck verhaal compleet in Nederland is verschenen.
Als je dubbelpocket 35 leest en je snapt geen hout van het Dubbelduck verhaal, komt dat waarschijnlijk omdat je de andere delen niet hebt gelezen. Ik hoop dat de redactie volgende keer wat beter oplet.
Wat betreft subreeksen in de pockets, daar bestaat een topic over zie hier.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Otto » do jan 14, 2010 6:46 pm

Er zijn momenteel 6 verhalen verschenen van DubbelDuck. Daarvan is het eerste verhaal gesplitst in 4 delen. (zie bericht hierboven). De rest is een vervolg op dit eerste verhaal, maar wel los te lezen (al mis je dan wel de rode draad die door de verhalen heen gaat). Overigens zijn de laatste 3 delen nog niet in nederland gepubliceerd. Die zijn dan ook pas gemaakt in 2009.

Het is inderdaad erg jammer dat de redactie niet heeft opgelet want ik vind het persoonlijk het beste om de verhalen in de juiste volgorde te lezen... ben dan ook een groot fan van DubbelDuck. De tekeningen en verhalen bevallen me heel goed. :D
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Dubbelduck » do jan 14, 2010 7:31 pm

Van de drie delen die nog niet in Nederland gepubliceerd zijn, zijn er twee verhalen die bestaan uit 4 delen. Ik hoop dat, als deze verhalen worden gepubliceerd, de redactie nu beter oplet.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor ThreePipeProblems » za mei 22, 2010 1:02 pm

Op een gegeven moment zien we dat DD Dubbelduck zich omdraait en de 'Grote Baas' ziet. Hij zegt dan: 'Ben JIJ de Grote baas?'
Aangezien hij 'jij' zegt kunnen we er, neem ik aan, vanuit gaan dat hij de 'grote baas' kent. Heeft iemand misschien een idee wie hij/zij zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groeten,

ThreePipeProblems
'Het fenomeen 'leven' is vreemder dan alles wat de mens ooit zou kunnen uitvinden.'
~Sherlock Holmes
ThreePipeProblems
New member
 
Berichten: 1
Geregistreerd: za mei 22, 2010 12:56 pm
Woonplaats: Nieuwediep

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za mei 22, 2010 2:15 pm

Tja, Oom Dagobert (hm), Katrien (hoewel erg onwaarschijnlijk), of Kay K. Verder zou ik niet gaan denken. Aangezien er nog meer verhalen zijn met Kay K, denk ik dat ze misschien een dubbel-dubbelspion is. Maar ik denk dat Dubbelduck hier iets meer over kan vertellen. Dubbelduck? Hoe dan ook, het is leuk om de grote baas te raden.

Oom Dagobert: lijkt me sterk, maar zou kunnen
Katrien: nee, anders had hij er met haar allang over gepraat
Kwik, Kwek of Kwak: ook niet, anders had hij allang de leiding overgenomen
Willie: kan, maar dat verklaart niet waarom er dan nog een brein tussen zit. Misschien een robot?
Gijs Gans: verklaart wel waarom hij zou lui is
Diederik: geef toe, dit kan best
Baas van de RWB: kan, misschien
Guus: te lui
Govert Goudglans of Rockerduck: zover kan het echt gaan bij Dubbelduck, geef toe
Mickey Mouse: waarom niet?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » za mei 22, 2010 2:55 pm

ThreePipeProblems schreef:Op een gegeven moment zien we dat DD Dubbelduck zich omdraait en de 'Grote Baas' ziet. Hij zegt dan: 'Ben JIJ de Grote baas?'
Aangezien hij 'jij' zegt kunnen we er, neem ik aan, vanuit gaan dat hij de 'grote baas' kent. Heeft iemand misschien een idee wie hij/zij zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groeten,

ThreePipeProblems

Dat is het nadeel als je niet alle Dubbelduck verhalen hebt: je mist een stukje informatie. Ook Duckfan van Down Under mist dit, omdat hij niet zo vaak Dubbelpockets koopt. In het verhaal 'Avontuur in parijs' uit dubbelpocket 35 wacht Dubbelduck bij Liz (de secretaresse). Jay J is op dat moment bij de Grote Baas. Dan zegt Dubbelduck tegen Liz: 'De grote baas... ik dacht even dat jij het was, weet je nog?' waarop Liz antwoord: 'Hi, hi! Dat vergeet ik nooit. Dat was toen hij je de eerste keer sprak via de telecamera*' Bij het * staat: zie DD pocket nr. 159.
Overigens blijkt in pocket 166 dat Dubbelduck wel dergelijk de identiteit van de Grote Baas weet. Maar wij als lezers weten dat nog niet. Dus kunnen we wel blijven raden. In het laatste verhaal van Dubbelduck dat tot nu toe gemaakt is, Cacciatori e prede, komen best aardig wat personages in voor. Gijs Gans, Katrien Duck, de neefjes en oom Dagobert. Ikzelf denk eigenlijk dat het oom Dagobert is.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za mei 22, 2010 4:58 pm

Lijkt me niet. Donald zegt nog steeds altijd "u" tegen zijn oom, dus het zou minstens "Bent u de grote baas?" moeten zijn. Dagobert is trouwens ook veel te druk met geld verdienen, het enige slecht dat hij erg vindt zijn de Zware Jongens en Zwarte Magica.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckie Duck » zo mei 23, 2010 4:29 pm

Toen ik op INDUCKS keek, toen zag ik dat er behalve het Dubbelduck verhaal waar we nu mee bezig zijn, alleen Cacciatori e prede nog niet geplaatst is.

Mijn vraag dus: Worden er nog meer Dubbelduck verhalen bedacht? Of is Cacciatori e prede alweer de laatste?
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor Dubbelduck » zo mei 23, 2010 4:40 pm

Duckie Duck schreef:Mijn vraag dus: Worden er nog meer Dubbelduck verhalen bedacht? Of is Cacciatori e prede alweer de laatste?

Ik denk niet dat iemand antwoord op die vraag heeft. Daarvoor zou je bij de Italiaanse redactie moeten zijn.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo jul 14, 2010 2:48 pm

Duckie Duck schreef:Mijn vraag dus: Worden er nog meer Dubbelduck verhalen bedacht? Of is Cacciatori e prede alweer de laatste?

Ik denk niet dat Cacciatori e prede de laatste is. Aan het eind van het verhaal zegt Donald: Quella dei tre giorni perduti nella mia memoria che devo riuscire a ritrovare,a qualsiasi costo! Google vertaler zegt: Dat drie dagen verloren in mijn geheugen die ik nodig heb te vinden, tegen elke prijs! Omdat Dubbelduck aan het eind van dat verhaal dus nog steeds niet zal weten wat er in die eerste drie dagen is gebeurd, vermoed ik dat het verhaal nog niet afgelopen is.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr jul 23, 2010 10:44 am

Aan de hand van de laatste bladzijde van het verhaal 'Missie thermisch hart', kunnen we speculeren over wie de Grote Baas is. DvDU, doe je mee?
Het is sowieso een eend, want op plaatje 2 zie je veertjes of het hoofd. De GB heeft een rode strik om, en Donald ook. Is het misschien oom Dagobert? Of toch Kay K? Of Guus Geluk? Katrien?
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jul 23, 2010 5:03 pm

Ik weet wie. Je hebt het misschien niet helemaal door, maar de Grote Baas is Donald zelf. Dat zie je in het laatste plaatje. Maar ik snap niet goed hoe. Een holografische projectie? Het zal vast wel weer iets met die 3 drie dagen van zijn geheugen te maken te hebben.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Volgende

Keer terug naar Personages en stambomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron