Vragen aan redactie-leden

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jan 29, 2010 9:14 pm

Ik zag het net weer in het nieuwe weekblad en ik moet het nu toch echt eens een keer vragen: waarom staat er altijd de datum van volgende week in het blad? Als datum in de colofon staat er 5 februari 2010, precies een week naar nu. Voor zover ik weet loopt de Donald Duck al heel lang een week voor. Waarom is dit?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jan 30, 2010 1:01 pm

-Waarom zijn jullie weggegaan?
-Waarom zijn jullie teruggekomen?
-Willen jullie eens in dit topic kijken?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jan 30, 2010 8:07 pm

-Wat worden de verhaalcodes in 2010?
-Hoeveel bladzijden heeft het 3000e nummer?
-Wordt Strobl's versie van "King Scrooge The First" ook gepubliceerd, of wijkt het te veel af van de huidige stijl?
-Wie is die nieuweling die de achterkanten tekent?
-Worden de volgende delen van "De miljoenen van Oom Dagobert" ook gepubliceerd?
-Wordt de serie "Millenium Orb" een keer gepubliceerd?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckie Duck » za jan 30, 2010 8:42 pm

Ik heb ook nog wat vragen:

- Komt er nog een Katrien Pocket 2 enz.?
- Waarom worden de Donald Duck DubbelPockets 1-11 niet meer herdrukt?
- Waarom worden de kerstpockets en de pockets 60-90 niet meer herdrukt? die daarvoor wel..

(ik koop namelijk liever nieuw, dan 2ehands)

En ik was ook wel benieuwd naar de vraag die iemand al eerder vroeg:
- Gebeurt er nog wat speciaals bij nummer 3000? Extra dik (dubbel zo dik) ofzo? Iets leuks erbij..?
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor kwok » za jan 30, 2010 8:48 pm

Duckie duck die vragen had ik ook al bedacht op 1 kan ik antwoord geven er komt nog een katrienpocket 2 de mini pocktes stoppen mischien maar dat is nog niet zeker. Ik weet dat om dat ik ff had gemaild namelijk. Als je je vraag maild dan wil iemand vast wel antwoorden.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Ferdi F » za jan 30, 2010 8:49 pm

-Waarom zijn jullie weggegaan?
Dat heb ik hier uitgelegd. http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=21002#p21002
We werden er een beetje moe van om (vaak in onze vrije tijd) ons steeds te moeten verdedigen.

-Waarom zijn jullie teruggekomen?
Om maar weer eens te proberen positieve inbreng te geven.

-Willen jullie eens in dit topic kijken?
Daar kijk ik regelmatig. Als eens van ons een verhaal interessant vindt hebben we het er wel eens over. Maar ik kan je geen garantie geven dat we alle verhalen ook echt gaan plaatsen.

-Wat worden de verhaalcodes in 2010?
We gaan hetzelfde coderen als de Denen. Het eerste verhaal van 2010 krijgt dus als code mee: H 2010-001

-Hoeveel bladzijden heeft het 3000e nummer?
Het wordt geen dubbeldik nummer, maar er staat wel een speciaal verhaal in waar mijn collega Jos Beekman deze week heel enthousiast over was.

-Wordt Strobl's versie van "King Scrooge The First" ook gepubliceerd, of wijkt het te veel af van de huidige stijl?
Voorlopig in ieder geval niet. Heel binnenkort staat de Daan Jippes-versie in Donald Duck en niet veel later zal het ook in een van de Beste Verhalen-albums komen. Voor echte fans is een andere interpretatie van een verhaal wel interessant, maar voor het gros van de lezers niet. Ze kennen het verhaal immers al. Dat hebben we in het geval van 'De rattenvanger van Duckstad' overigens wel gedaan, maar daar hadden Don Rosa en Jippes allebei een heel ander einde aan het verhaal gegeven.

-Wie is die nieuweling die de achterkanten tekent?
Carlo Gentina, een Italiaanse tekenaar die tegenwoordig voor ons tekent. Bij Topolino moest hij zijn stijl gaan aanpassen aan de tegenwoordige Italiaanse stijl, terwijl hij bij ons Barksiaans mag blijven tekenen.

-Worden de volgende delen van "De miljoenen van Oom Dagobert" ook gepubliceerd?
Ik heb het even nagekeken en ik vermoed van wel. In de pockets die nu vertaald worden staan deel 4 en 5, dus ik neem aan dat de vorige delen (die al naar de drukker zijn) in de tussenliggende twee pockets zullen staan.
Overigens hebben wij de dat niet in de hand, omdat de pockets in het buitenland worden samengesteld. Zoals je vast wel op Inducks hebt gezien is de inhoud van de Nederlandse pocket gelijk aan bijvoorbeeld de Duitse of de Deense.

-Wordt de serie "Millenium Orb" een keer gepubliceerd?
Ik zie dat we het eerste deel uit die reeks hebben geplaatst in 2007. Is de rest de moeite waard?
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Ferdi F » za jan 30, 2010 8:51 pm

kwok schreef:de mini pocktes stoppen mischien maar dat is nog niet zeker.

Nee, dat heb ik niet gezegd. De mini-pockets blijven gewoon bestaan, maar jouw vraag was of we de frequentie (hoe vaak ze per jaar uitkomen) gingen verhogen. Nee dus, maar we blijven ze wel gewoon maken!
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor kwok » za jan 30, 2010 8:55 pm

O sorry verkeerd gelezen excuus sorry. Want zo komen er natuurlijk roddels. Wel vlot geantwoord :p
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Duckie Duck » za jan 30, 2010 9:21 pm

kwok schreef:Ik weet dat om dat ik ff had gemaild namelijk. Als je je vraag maild dan wil iemand vast wel antwoorden.

Welk mailadres? Want als ik nog vragen heb dan kan ik dus mailen.
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor kwok » za jan 30, 2010 10:28 pm

Jammer dat het geen dubbeldik nummer word. Komt er nog een extratje voor abonnees? Tot hoe lang denken jullie door te gaan met minipockets? En warom zijn er 3 reeksen pockets? Goed dat jullie de prijs van pockets niet hebben verhoogd.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jan 30, 2010 10:38 pm

Ferdi F schreef:-Willen jullie eens in dit topic kijken?
Daar kijk ik regelmatig. Als eens van ons een verhaal interessant vindt hebben we het er wel eens over. Maar ik kan je geen garantie geven dat we alle verhalen ook echt gaan plaatsen.

Okee. Ik zal er niet meer over doordrammen.
Ferdi F schreef:-Wat worden de verhaalcodes in 2010?
We gaan hetzelfde coderen als de Denen. Het eerste verhaal van 2010 krijgt dus als code mee: H 2010-001.

En wanneer wordt dat verhaal gepubliceerd?
Ferdi F schreef:-Hoeveel bladzijden heeft het 3000e nummer?
Het wordt geen dubbeldik nummer, maar er staat wel een speciaal verhaal in waar mijn collega Jos Beekman deze week heel enthousiast over was.

Waar begint de code mee? Een H, D, W, I, of B?
Ferdi F schreef:-Wie is die nieuweling die de achterkanten tekent?
Carlo Gentina, een Italiaanse tekenaar die tegenwoordig voor ons tekent. Bij Topolino moest hij zijn stijl gaan aanpassen aan de tegenwoordige Italiaanse stijl, terwijl hij bij ons Barksiaans mag blijven tekenen.

Aha! Op Indcuks stond dat al, maar hij had ineens zo'n andere tekenstijl.
Ferdi F schreef:-Worden de volgende delen van "De miljoenen van Oom Dagobert" ook gepubliceerd?
Ik heb het even nagekeken en ik vermoed van wel. In de pockets die nu vertaald worden staan deel 4 en 5, dus ik neem aan dat de vorige delen (die al naar de drukker zijn) in de tussenliggende twee pockets zullen staan.

Als ik het goed heb, heb je het nu over pockets 173 en 174? Dat betekent dat jullie binnenkort weer voor een nieuwe zijkant gaan kijken. Ik geef een hint:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=855 .
Ferdi F schreef:Overigens hebben wij de dat niet in de hand, omdat de pockets in het buitenland worden samengesteld. Zoals je vast wel op Inducks hebt gezien is de inhoud van de Nederlandse pocket gelijk aan bijvoorbeeld de Duitse of de Deense.

Dat had ik gezien, ja. Maar jullie konden wel kiezen welke pockets jullie herdrukken, of niet?
Ferdi F schreef:-Wordt de serie "Millenium Orb" een keer gepubliceerd?
Ik zie dat we het eerste deel uit die reeks hebben geplaatst in 2007. Is de rest de moeite waard?

Hm... Als je het zo bekijkt, misschien niet. Vooral omdat de titel Millennium Orb is. Ik ben gewonn een fan van subreeksen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ferdi F » za jan 30, 2010 11:05 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Ferdi F schreef:-Wat worden de verhaalcodes in 2010?
We gaan hetzelfde coderen als de Denen. Het eerste verhaal van 2010 krijgt dus als code mee: H 2010-001.

En wanneer wordt dat verhaal gepubliceerd?

Dat weet ik nog niet. Het is gewoon het eerste verhaal dat dit jaar is aangekocht. Daarna gaat het naar een tekenaar en als het af is, wordt het vanzelf een keer ingedeeld. Het zou dus zomaar kunnen dat verhaal H2010-300 eerder wordt geplaatst dan H2010-001.

Duckfan van Down Under schreef:
Ferdi F schreef:-Hoeveel bladzijden heeft het 3000e nummer?
Het wordt geen dubbeldik nummer, maar er staat wel een speciaal verhaal in waar mijn collega Jos Beekman deze week heel enthousiast over was.

Waar begint de code mee? Een H, D, W, I, of B?

Een H-verhaal. Speciaal geschreven voor dit nummer. Het getal 3000 staat centraal. Maar meer verklap ik niet!

Duckfan van Down Under schreef:Dat betekent dat jullie binnenkort weer voor een nieuwe zijkant gaan kijken. Ik geef een hint:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=855 .

Er is er nog niet een gekozen, dus ik kan je niet vertellen welke het gaat worden.

Duckfan van Down Under schreef:Dat had ik gezien, ja. Maar jullie konden wel kiezen welke pockets jullie herdrukken, of niet?

Dat klopt, maar dat is dan nog altijd een hele pocket die nog steeds elders is samengesteld.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Rubberduck » zo jan 31, 2010 4:19 am

Er is toch één brandende vraag waar ik al een hele tijd mee zit, namelijk: waarom heeft 'Donald Duck' tot nu toe nog helemaal nooit aandacht besteed aan The Princess and the Frog, de nieuwe tekenfilm van de Walt Disney Studio's? De film gaat deze week in Nederland in première en ik heb er nog geen snipper over in het blad gezien.

In de jaren '90 (jawel, daar gaan we weer!) berichtte 'Donald Duck' zelfs al jaren vantevoren over nieuwe films die in de planning stonden (onder meer via 'Wist je dat?' in de Brievenbus). Een paar weken voordat de film in Nederland ging draaien, begon het blad dan al met prikprenten, infopagina's, clubacties (win prijzen van de film), en filmstrips. Waarom wordt dat tegenwoordig niet meer gedaan?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Fuzzy » zo jan 31, 2010 9:12 am

Rubberduck schreef:Er is toch één brandende vraag waar ik al een hele tijd mee zit, namelijk: waarom heeft 'Donald Duck' tot nu toe nog helemaal nooit aandacht besteed aan The Princess and the Frog, de nieuwe tekenfilm van de Walt Disney Studio's? De film gaat deze week in Nederland in première en ik heb er nog geen snipper over in het blad gezien.

In de jaren '90 (jawel, daar gaan we weer!) berichtte 'Donald Duck' zelfs al jaren vantevoren over nieuwe films die in de planning stonden (onder meer via 'Wist je dat?' in de Brievenbus). Een paar weken voordat de film in Nederland ging draaien, begon het blad dan al met prikprenten, infopagina's, clubacties (win prijzen van de film), en filmstrips. Waarom wordt dat tegenwoordig niet meer gedaan?

In nummer 5 van 2010 die van deze week dus stond een advertentie van de film.
Hoi :)
Fuzzy
Member
 
Berichten: 82
Geregistreerd: do dec 10, 2009 2:30 pm

Berichtdoor kwok » zo jan 31, 2010 2:47 pm

Dat van die pockets snap ik niet. waarom herdruken jullie die niet dan?
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten