Vragen aan redactie-leden

Berichtdoor Ferdi F » ma feb 01, 2010 8:41 pm

Kwok schreef:Ik bedoel jullie herdrukken in de zomer maar niet die nr's. Toch?

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb. Het lijkt me sterk dat die oude pockets nooit herdrukt zijn, maar ik zal je verzoek doorgeven.

Duckfan van Down Under schreef:Ik heb vaker gelezen dat Oom Dagobert in de dag/zondagsstrips voor het eerst verscheen in 1960. Fout. Dat was al in 1951. Laat ik die fout niet nog eens lezen, okee?

Ik ga het morgen meteen verbeteren in het opmaakbestand.

Duckfan van Down Under schreef:Er zijn, als al gezegd in een ander topic, nog tientallen verhalen gemaakt in de afgelopen decennia die nog niet gepubliceerd zijn.
Worden die verhalen ook nog eens gepubliceerd?

Vaak zijn deze verhalen naar een tekenaar gestuurd, maar nooit afgemaakt. Zo nu en dan gaan we door de oude verhalenlijst heen en sturen we ze opnieuw naar een tekenaar. Soms zijn de originele scenario's ook wel eens zoekgeraakt.

Duckfan van Down Under schreef:En wordt het jubileumverhaal een H 29... of een H 2010-... ?

H29489

Duckfan van Down Under schreef:Trouwens, worden de zijkanten herinkt, hertekend, of zit ik er gewoon helemaal naast?

De schilderijen worden geïnkt door Comicup.

Duckfan van Down Under schreef:Wat hebben jullie gedaan met de tekening die Barks 16 jaar geleden aan de toenmalige redactie heeft gegeven?

Die wordt gekoesterd en heel goed bewaard. Het is een leuke tekening van Donald met een bosje bloemen.

Appie Aap schreef:Wordt dit jaar misschien nog "All You Need is Love" in de Donald Duck Extra geplaatst? Ik ben namelijk een groot liefhebber van Brigitta-verhalen en heb dan ook genoten van Donald Duck Extra 2009-03.

Ik zal het nog eens vragen. Volgens mij lag hij wel op de stapel van verhalen waar jullie destijds om gevraagd hebben, maar of hij ook gekocht is, durf ik niet te zeggen.

Appie Aap schreef:Waar precies wordt de inhoud van de Donald Duck Pocket eigenlijk bepaald?

In Denemarken.

Appie Aap schreef:Worden Dubbel Donald Duck Pockets ook in het buitenland samengesteld?

Ja en nee. De dubbelpocket bestaat uit twee pockets die we in het verleden niet hebben gebruikt. Vroeger verschenen er minder pockets dan tegenwoordig, dus ieder jaar werden er een paar overgeslagen.

Appie Aap schreef:Wat zijn jullie favoriete tekenaars?

Mijn favoriete tekenaar is natuurlijk Carl Barks. Maar verder ben ik een fan van Daniel Branca, Mau Heymans en het oudere werk van Daan Jippes en Vicar. Van de nieuwe generatie tekenaars vind ik Wanda Gattino, Massaroli, Midthun en Kari Korhonen erg goed. En vooruit dan maar, het oudere werk van Don Rosa vond ik verhaaltechnisch ook wel plezierig om te lezen.

Rockerduck schreef:Jongens, jongens, rustig aan toch! Jullie stellen de vragen sneller en talrijker dan een heel leger ze kan beantwoorden.

Dank je! :)
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Ferdi F » ma feb 01, 2010 8:57 pm

Pardon! Ik bedoelde natuurlijk Rubberduck ipv Rockerduck.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor kwok » ma feb 01, 2010 9:01 pm

Ferdi dat was de vraag van duckie duck vorige bladzijde 4 de bericht van boven. Is het niet mogelijk om via een mailbot een maandelijkse nieuwsbrief te maken voor de lui die meer zijn geintereseert zijn in mcdrake zaken. Dan kunnen jullie een soort brievenbus achtige mail maken met een lange brief van thom roep en dan vragen van mensen bijv. Welke tekenaar in de volgende g.a. Komt.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Bas » ma feb 01, 2010 9:33 pm

"Ferdi" schreef:Mijn favoriete tekenaar is natuurlijk Carl Barks. Maar verder ben ik een fan van Daniel Branca, Mau Heymans en het oudere werk van Daan Jippes en Vicar. Van de nieuwe generatie tekenaars vind ik Wanda Gattino, Massaroli, Midthun en Kari Korhonen erg goed. En vooruit dan maar, het oudere werk van Don Rosa vond ik verhaaltechnisch ook wel plezierig om te lezen.

Wat betreft tekenaars moet ik eigenlijk volledig met Ferdi meegaan, al zal Don Rosa nooit een favoriet van mij worden, ben ik bang.
Toch wil ik ook Jordi Alfonso en Sergio Garrido van de Studio Comicup eens noemen. Wanneer ik eens een scenario heb geschreven gaat mijn voorkeur toch meestal uit naar een van deze twee heren om het te tekenen. Ik zal wel even een apart topic openen om dit toe te lichten :)
Ook Bernado's Mikmak vind ik schitterend en verder ben ik een groot liefhebber van de achtergronden van Carlos Mota.
Bas
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 11:15 pm

Berichtdoor Ferdi F » ma feb 01, 2010 9:36 pm

kwok schreef:Ferdi dat was de vraag van duckie duck vorige bladzijde 4 de bericht van boven. Is het niet mogelijk om via een mailbot een maandelijkse nieuwsbrief te maken voor de lui die meer zijn geintereseert zijn in mcdrake zaken. Dan kunnen jullie een soort brievenbus achtige mail maken met een lange brief van thom roep en dan vragen van mensen bijv. Welke tekenaar in de volgende g.a. Komt.

Dat denk ik niet. Zoveel mensen zijn daar niet geïnteresseerd in, behalve de mensen die waarschijnlijk hier op het forum komen.
Bovendien hebben we daar helemaal geen tijd voor! Die gewone nieuwsbrief is al een heel karwei!
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor kwok » ma feb 01, 2010 9:48 pm

Hebben jullie het dan zo druk? Wordt het niet tijd dat er wat meer personeel komt? Wel je ook is precies uitleggen hoe de aankoop van verhalen gaat?
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor DD » di feb 02, 2010 12:51 am

Beste Kwok, als ze nog meer personeel aannemen, gaat de kwaliteit van de Duck nog meer achteruit omdat ze moeten bezuinigen en krijgen we twee keer zoveel zeurende McDrakers. Laat Sanoma nou maar gewoon haar werk doen! Het is een professioneel bedrijf dat zoveel mogelijk haar best doet om klanttevredenheid te behouden én het hoofd boven water te houden.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » di feb 02, 2010 2:12 am

Ferdi F schreef:
Rockerduck schreef:Jongens, jongens, rustig aan toch! Jullie stellen de vragen sneller en talrijker dan een heel leger ze kan beantwoorden.

Dank je! :)

Maar nu nog het antwoord op mijn vraag over tekenfilms en contracten met Disney. ;) Ik vond de uitleg een beetje vaag. Want waarom hebben jullie toestemming nodig van Disney om een stukje te schrijven over een aanstaande film? Ik vond die grote aandacht voor Disney-tekenfilms in de jaren '90 nou juist zo leuk. Op dit forum zijn er blijkbaar weinig leden geïnteresseerd in Disney-films (vind ik sowieso raar), maar ik schat zo in dat lezers van DD ook graag naar Disney-films kijken.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr feb 05, 2010 8:35 pm

Hier een nieuwe vraag:
Ik zag dat de eerste H 2010- codes al op Inducks stonden. Toen ik zat te kijken viel mij het volgende verhaal op: http://coa.inducks.org/s.php?c=H+2010-037. Een 36 pagina's tellend Nederlands verhaal over de RuimteWezensBestrijding (oftewel: Tamers of Nonhuman Threats)? Zulke verhalen verschijnen toch alleen in de pockets? Maar dit kan geen pocketverhaal zijn want de layout is 4 stroken en bij de pockets is het 3 stroken. Als dit verhaal in Nederland wordt gepubliceerd, in wat voor uitgave?

Als tweede wil ik nog een opmerking geven:
Op Inducks zag ik dit verhaal: http://coa.inducks.org/s.php?c=H+29500. Waar het verhaal verder over gaat kan me niet zo veel schelen want het wordt toch in een junior gepubliceerd. Maar het feit dat er 500 verhalen in 2009 zijn gemaakt, vind ik heel wat. Ondanks de crisis heeft de redactie een nieuw record gehaald. In 2008 werden er in totaal 341 verhalen gemaakt (volgens Inducks), dat is ruim 100 minder dan in 2009. In 2007 was het helemaal slecht: er werden 271 verhalen gemaakt (volgens Inducks). In 2006 waren dat er weer 324 (volgens Inducks). De rest ga ik niet opnoemen maar het is wel duidelijk dat de redactie in 2009 meer verhalen heeft gemaakt dan ooit. En ik vind dat de redactie hier best een pluim voor verdient! Ik wil de redactie echt niet aanprijzen en ik weet dat ze soms niet zulke goede dingen doen (waar ze het nodige commentaar op krijgen), maar het is wel goed van ze dat ze 500 verhalen hebben gemaakt. Ik raad jullie vooral aan om zo door te gaan en om (als het mogelijk is) nog meer verhalen te maken in 2010. Klein vraagje: hoeveel verhalen hebben jullie in 2009 totaal gemaakt? Is dit aantal precies 500 of lopen de codes door tot en met bijvoorbeeld 530?
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ferdi F » vr feb 05, 2010 9:13 pm

H2010-037 is een verhaal over Donald die postbode is geworden, vandaar de titel TNT. Het heeft verder niks te maken met de Italiaanse verhalen.

Dubbeluck schreef:Op Inducks zag ik dit verhaal: http://coa.inducks.org/s.php?c=H+29500. Waar het verhaal verder over gaat kan me niet zo veel schelen want het wordt toch in een junior gepubliceerd.

Je weet niet wat je mist, hoor! :)

Dubbeluck schreef:Maar het feit dat er 500 verhalen in 2009 zijn gemaakt, vind ik heel wat. Ondanks de crisis heeft de redactie een nieuw record gehaald.

Dit komt voornamelijk omdat er dit jaar heel veel verhalen voor Donald Duck Junior zijn geschreven.
http://coa.inducks.org/comp2.php?code=h29&keyw=&keywt=i&exactpg=&pg1=&pg2=&bro2=&bro3=&kind=0&rowsperpage=3&columnsperpage=0&hero=&xapp=&univ=&xa2=&creat=&creat2=&plot=&plot2=&writ=&writ2=&art=&art2=&ink=&ink2=&pub1=&pub2=&part=&ser=&xref=&mref=&xrefd=&repabb=&repabbc=al&imgmode=1&vdesc2=on&vdesc=en&vnl=on&sort1=auto
Verder zijn er veel verhalen voor andere (nieuwe) uitgaven geschreven. Elke maand verschijnen er Duckies strips in een golfblad en in "Games Guide".
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor DD » vr feb 05, 2010 9:40 pm

Verschijnen die strips ook in gewone DD uitgaven of zijn ze alleen in die bladen te vinden?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ferdi F » vr feb 05, 2010 10:15 pm

DD schreef:Verschijnen die strips ook in gewone DD uitgaven of zijn ze alleen in die bladen te vinden?

Nee, die zijn speciaal voor die bladen gemaakt.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor DD » vr feb 05, 2010 10:49 pm

Jammer, nu loop ik dus tóch verhalen mis :(
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma feb 08, 2010 10:51 am

Tja, dan moet je de Game Guide en het golfblad erbij nemen :)
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ferdi F » ma feb 08, 2010 11:09 am

Ferdi F schreef:Elke maand verschijnen er Duckies strips in een golfblad en in "Games Guide".

Golfblad moet trouwens hockeyblad zijn!
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron