Vragen aan redactie-leden

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo feb 24, 2010 5:11 pm

Rubberduck schreef:Wake up and smell the coffee. Je zit hier tegen de bierkaai te vechten, Michiel. Dat verhaal kómt niet in de Beste Verhalen, terwijl 'Hang gliders be hanged' er wél in kwam. (Terwijl daarbij Barks' plot door Blum is vernaggeld.)

Hoewel dit weer over een ander verhaal gaat, namelijk het Gouden Appels verhaal, heb ik in een e-mail van Rob(b K) gehoord dat Geoffery Blum's versie (de door Jippes getekende) verder van Barks' originele plot zit dan Rob's eigen versie. Dat zou dan ook in de serie moeten komen, maar ja, dat is weer te veel werk, om dat script ook te laten uitwerken ('t zou toch Gulien worden) en dat willen we niet. De Beste Verhalen-reeks is gewoon een lijst met alle Barksverhalen op volgorde van Roep's voorkeur (die was er al bij in 1975), en nu die op zijn (de door Barks getekende en geschreven) willen ze de serie uitmelken zonder te veel kosten te maken. Het minste wat ze nog zouden kunnen doen, is het script publiceren en deze tekeningen:
http://coa.inducks.org/s.php?c=CZ+WDC+144
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor admin » wo feb 24, 2010 6:53 pm

De laatste berichten zijn OFF-TOPIC.

Dit topic is bedoeld om vragen te stellen aan redactieleden.
Discussiëren over de antwoorden doe je elders, in toepasselijke topics.

Nederlandse Redactie
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=983

Verloren verhalen van Carl Barks
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=787
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ei » wo feb 24, 2010 7:29 pm

kwok schreef:Nog wat vragen. 1Hoe is de stand van zaken met de big fun,2 het woudlopers boek(welke verhalen staan er nr. 7?) 3komt er nog een nieuwe album serie?4Waarom is toender tijd de extra omnibus serie gestopt?5 hebben jullie op kantoor een argief van alles wat in nl. Is verschenen.6 kun je is vertellen hoe je(u) dag er uit ziet?7 kan jij alles gratis menemen van kantoor of moet jij ook poet betalen?8 hoe gaat het met de duck out en kan de ferquntie worden opgeschroeft.

Dit is moeilijk te lezen. Zet tenminste je vragen onder elkaar:

1. Hoe is de stand van zaken met de Big Fun?
2. Hoe is de stand van zaken met het Woudlopers boek? (Welke verhalen staan er in nummer 7?)
3. Komt er nog een nieuwe album serie?
4. Waarom is toentertijd de Extra omnibus serie gestopt?
5. Hebben jullie op kantoor een archief van alles wat in Nederland is verschenen?
6. Kun je eens vertellen hoe je (uw) dag er uit ziet?
7. Kun jij alles gratis meenemen van kantoor of moet jij ook geld betalen?
8. Hoe gaat het met de Duck Out en kan de frequentie worden opgeschroefd?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » wo feb 24, 2010 7:48 pm

Vraag 2 en 3 zijn overigens beantwoord door Dubbelduck:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=21693#p21693
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo feb 24, 2010 8:09 pm

Ik ben niet van de redactie, maar laat mij die vragen eens beantwoorden.
Ei schreef:1. Hoe is de stand van zaken met de Big Fun?

Daar zijn ze denk ik nog niet mee begonnen. Die komen maar eens per jaar uit, in de zomer.
Ei schreef:4. Waarom is toentertijd de Extra omnibus serie gestopt?

Ik denk dat niemand ze meer wilden kopen. Ze kwamen toch alleen maar rond de zomer uit.
Ei schreef:5. Hebben jullie op kantoor een archief van alles wat in Nederland is verschenen?

Dat hebben ze zeker! Het heet [url=coa.inducks.org]I.N.D.U.C.K.S.[/url]
Ei schreef:6. Kun je eens vertellen hoe je (uw) dag er uit ziet?

Die vraag kan ik niet beantwoorden. Wie denk je wel niet dat ik ben, iemand die voor de Donald Duck werkt? :)
Ei schreef:7. Kun jij alles gratis meenemen van kantoor of moet jij ook geld betalen?

Ze maken de Duck, sturen hem naar de uitgever, en zien 'm de komende weken niet meer terug. Ik weet het eigenlijk niet.
Ei schreef:8. Hoe gaat het met de Duck Out en kan de frequentie worden opgeschroefd?

Het gaat goed met de Duck Out. Waarom zou de frequentie omhoog moeten?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor kwok » wo feb 24, 2010 10:46 pm

Nogmaals ik post altijd via mijn mobiel. Daarom gaat citeren niet goed en het onderelkaar zetten ook niet want bij mij zijn 3/5 regels 1 regel bij een desktop. De big fun bedoel ik verkoop cijfers. En ik vraag het niks voor niks want ik heb een klein onderzoekje gehouden en de meeste vonden de bigfuns het stomst. En met een archief bedoel ik een papieren arcief bijv. in kelder. De extra omnibussen vond ik juist fijn in zomer(niet dat ik toen al kon lezen) maar wat moet je dan doen in een grote maand vakantie?
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Appie Aap » wo feb 24, 2010 11:20 pm

Ik had nog een vraagje over de Katrien Pockets :)
Stellen jullie die zelf samen of gebeurt dat ook in het buitenland?
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ridder ter Geit » do feb 25, 2010 9:00 am

kwok schreef:moet je dan doen in een grote maand vakantie?

Er komt een heel scala aan uitgaves uit, specifiek rond de vakantie. Ook verschillende vakantieboeken.

Waarom post je eigenlijk altijd vanaf je mobiel?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor kwok » do feb 25, 2010 10:16 am

Je hebt inderdaad vakantieboeken enz. En goedkopere pockets maar die pockets zijn wat eenzijdig ik vindt ze wel leuk maar koop ze niet achterelkaar in vakantie. Daarom vindt uitgaven als de extra omnibus leuk want daar kom je van alles in tegen. Het zijn dan wel herdrukken maar toen die verhalen verscenen kan ik toch nog niet lezen. Waarom ik altijd op mijn mobiel post? Mijn computertijd is beperkt en ik doe graag fifa dan moet je dus kiezen.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Dubbelduck » do feb 25, 2010 11:21 am

Appie Aap schreef:Ik had nog een vraagje over de Katrien Pockets :)
Stellen jullie die zelf samen of gebeurt dat ook in het buitenland?

In Finland hebben ze ook Katrien pockets. De derde Finse Katrien pocket is gelijk aan de Nederlandse eerste Katrien pocket. De volgorde is bij ons wel veranderd. Dus waarschijnlijk zal de tweede Nederlandse Katrien pocket gelijk zijn aan de eerste of de tweede Finse Katrien pocket.
Laatst bijgewerkt door Dubbelduck op vr feb 26, 2010 5:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Appie Aap » do feb 25, 2010 1:41 pm

Dubbelduck schreef:In Finland hebben ze ook Katrien pockets. De derde Finse Katrien pocket is gelijk aan de Nederlandse eerste Katrien pocket. De volgorde is bij ons wel veranderd. Dus waarschijnlijk zal de tweede Nederlandse Katrien pocket gelijk zijn aan de eerste of de tweede Finse Katrien pocket.

Bedankt, wat goed dat je dat kan vinden zeg! Ik kon het zelf niet op Inducks vinden. :P
Laatst bijgewerkt door Appie Aap op vr feb 26, 2010 5:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr feb 26, 2010 2:51 pm

Ik heb weer wat vragen.

Hebben julllie zelf ook contact met de tekenaars? Michiel Nadorp, Mau Heymans, of zo.

Kun je mij eens het verhaal van Otto sturen, "Wiener Schnitzel Woes"? Zolang het in het Nederlands, Engels, Duits of Frans is is het niet erg.

Waarom kan Diederik nou niet nog eens in het weekblad? Dit verhaal zou ik best nog wel eens terug willen zien:
http://coa.inducks.org/s.php?c=D%2FSAN+2009-013
Laatst bijgewerkt door Duckfan van Down Under op vr feb 26, 2010 5:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr feb 26, 2010 3:01 pm

Dank je. Nog een vraag: kwamen jullie dankzij mij op het idee om W US 71-00 te laten hertekenen? Ook al heb ik het idee dat het antwoord negtief is, aangezien de redactie
-zelf ook best wel origineel kan zijn
-en niet de indruk willen wekken dat McDrake echt druk uitoefent op hun.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za feb 27, 2010 4:44 pm

Nieuwe vraag: worden er binnenkort meer Good Housekeeping pagina's in de Ducks afgedrukt? Tom Wood is een van mijn favoriete tekenaars.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ferdi F » za feb 27, 2010 5:32 pm

Kwok schreef:Hebben jullie op kantoor een archief van alles wat in Nederland is verschenen?

Ja. We hebben een groot archief waar (bijna) alle Nederlandse uitgaven liggen. Zowel de bladen en boeken zelf als de films (vellen waar de strips op staan) waarmee we de verhalen kunnen herdrukken.

Kwok schreef:Hoe is de stand van zaken met de Big Fun?

De nieuwe Big Fun gaan we volgende week indelen. Ik weet dus nog niet wat er in komt te staan.

Kwok schreef:En ik vraag het niks voor niks want ik heb een klein onderzoekje gehouden en de meeste vonden de bigfuns het stomst.

Wat jammer. Wat vonden ze er stom aan dan?

Kwok schreef:Kun jij alles gratis meenemen van kantoor of moet jij ook geld betalen?

De meeste bladen, albums en pockets die we maken krijgen we zelf ook, ja.

Kwok schreef:Hoe gaat het met de Duck Out en kan de frequentie worden opgeschroefd?

Prima! Nee, vier keer per jaar een blad met sportstrips is ook wel genoeg, toch?

AppieAap schreef:Ik had nog een vraagje over de Katrien Pockets :) Stellen jullie die zelf samen of gebeurt dat ook in het buitenland?

Die worden overgenomen uit het buitenland.

Duckfan van Down Under schreef:Hebben julllie zelf ook contact met de tekenaars? Michiel Nadorp, Mau Heymans, of zo.

Jazeker. Met de een wat meer dan de andere. Michel Nadorp, Wilma van de Bosch, Viktor Venema, Jan-Roman Pikula en Gerben Valkema werken vaak op de redactie, dus die zie en ik spreek ik veel vaker. Mau en Bas Heymans en Sander Gulien werken altijd thuis, dus zie of spreek ik meestal telefonisch of over de mail. Of bij borrels en stripbeurzen.

Duckfan van Down Under schreef:Kun je mij eens het verhaal van Otto sturen, "Wiener Schnitzel Woes"?

Stuur mij maar even een persoonlijk berichtje, dan kan ik je via de mail het verhaal sturen.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron