Vragen aan redactie-leden

Berichtdoor Michiel P » di maart 02, 2010 5:36 pm

Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor kwok » di maart 02, 2010 5:44 pm

jep
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Dubbelduck » di maart 02, 2010 5:52 pm

Ik kan wel antwoord geven op een aantal vragen van Kwok:

kwok schreef:2 waarom zijn er 3 pocket reeksen.

Daar hebben we het al eens over gehad in het topic Pocket limiet

kwok schreef:3 herdrukt de junior ook na 40 nr. of lijkt dat zo wegens voorkant.

Die vraag heb ik een tijdje geleden ook al gesteld:
Ferdi F schreef:
Dubbelduck schreef:Even een aantal nieuwe vragen:
-In de winkel heb ik de laatste junior (nummer 2010-04) even doorgebladerd. Het hoofdverhaal met de code H 29500 heb ik even vluchtig doorgekeken. Het zag er wel leuk uit. Wat mij opviel is dat Junior nummer 5 dezelfde voorkant heeft als de eerste junior. Op Inducks staan slechts twee Hollandse verhalen van 3 stroken die nog niet gepubliceerd zijn, waaronder één Mickey Mouse lost het op. Gaan jullie de oude Juniors weer herdrukken?

Dat klopt! Donald Duck Junior is altijd bedoeld als serie van 40 nummers. Het blad is bedoeld voor beginnende lezers in de leeftijd 6-7 jaar. Na die periode van 40 nummers zouden de lezertjes klaar moeten zijn om de gewone Duck te kunnen lezen.

kwok schreef:7 in welk thema staat de volgende minipocket.

Je zult wel bedoelen wie het thema is in de volgende minipocket. Daarin staat altijd één personage centraal, maar een echt thema heeft het nooit. Ik zou er maar op rekenen dat het Donald, Dagobert of de neefjes zijn.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor kwok » di maart 02, 2010 6:16 pm

Van die junior. Ik vroeg het nog een keer voor de duidelijkheid. Van de pocketreeksen vind ik niet helder. En met thema bedoelde ik personage.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Appie Aap » di maart 02, 2010 6:47 pm

Mogen tekenaars zelf weten welke scripts ze gaan uitwerken?
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Dubbelduck » di maart 02, 2010 8:02 pm

Ik heb ook nog een tweetal vragen:
-Kunnen jullie de drie ontbrekende delen van de RWB een keertje publiceren? Het bovenste verhaal is ook het eerste verhaal waarin de RWB voorkomt. Het is vast wel leuk om te zien hoe ze kennis ermee maken. Het middelste verhaal is het verhaal waarin Molak Mak voor de eerste keer voorkomt. Vorig jaar kwam dit monster ook voor in het verhaal Gevaar onder de grond. In dat verhaal was en verwijzing naar het eerste verhaal waarin hij voorkomt, wat dus nog niet in Nederland is gepubliceerd. En het onderste verhaal lijkt me ook wel leuk. Misschien voor dubbelpocket 37 en/of 38 van dit jaar?
-Op Inducks staat de vierde episode van de serie on the road al. Wordt dat verhaal dit jaar in een pocket/dubbelpocket 39 gepubliceerd? Ik ga er van uit van wel, want er is vanaf 2007 steeds één keer per jaar een on the road verhaal gepubliceerd.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di maart 02, 2010 8:14 pm

Ook een vraag, maar dan iets andersiger. Hoe ver mag je gaan met websites als Indcuks en Disneycomics? Wat zeggen de Auteurswet en Disney Strips Licensie?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di maart 02, 2010 8:17 pm

Dat geldt trouwens ook voor als ik op McDrake mijn eigen vertalingen van verhalen zoals "Wiener Schnitzel Woes" of als ik het verhaal van H 54002 (of S.G.W.B.R.T., of H 5410P) wil laten zien.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ferdi F » di maart 02, 2010 8:41 pm

kwok schreef:1 komt er nog een nr. willie wortel

Voorlopig niet.

kwok schreef:2 waarom zijn er 3 pocket reeksen.

Dat weet ik niet zeker, maar ik denk dat de derde reeks begonnen is, omdat ze vanaf toen volledig in kleur werden gedrukt.

kwok schreef:4 waarom kan er niet weer een abbo op de katrien komen. je hebt zelf een keer gezecht dat het loopt als een tierelier.

In de losse verkoop loopt Katrien voornamelijk heel goed.

kwok schreef:5 waarom wordt de katrien wel in prijs verhoogd terwijl er helemaal geen werk aan wordt besteed.

Helemaal geen werk is niet waar, want de redactionele rubrieken worden wel bijgewerkt. Maar inderdaad, het blad is natuurlijk wel goedkoper geworden om te maken nu het voornamelijk herdruk is. Hogere drukkosten en hogere distributiekosten maken een blad natuurlijk ook duurder.

kwok schreef:6 jullie mogen de prijzen op jullie sites wel eens aanpassen dd.nl staat het nog in 1,80 en bij de extra ook nog fout enz. (ook de katrien)

Ik geef het door!

kwok schreef:7 in welk thema staat de volgende minipocket.

Daar is nog niets over bekend.

kwok schreef:8 wie wat bepaalt of een tekenaar in ga komt te staan?

Bedoel je de Grappigste Avonturen van Donald Duck? Dat bepaalt Thom, maar we kunnen als redactie natuurlijk wel verzoekjes doen. Op mijn verzoek zal er waarschijnlijk ook een Gottfredson-album komen met de verhalen van Mickey waar Donald ook een rol in speelt. Maar dat is een vrij lastig album om te maken, aangezien de verhalen vaak niet erg fraai zijn gemonteerd. Dat album staat dus nog even in de wacht. Net als een album met verhalen van Taliaferro.
En dan maar alvast een kleine primeur: In deel 29 en 30 worden de tekenaars Santiago Scalabroni Ceballos en Carlos Mota in het zonnetje gezet.

Kwok schreef:9 Waarom is de katrien pocket even duur als de gewone en heeft die minder blz.

Het papier is veel mooier, dikker en dus ook duurder.

Kwok schreef:10 kon je wat met me comentaar van de bigfuns?

Wat bedoel je precies? Het grote aantal Ducktales en Rescue Rangers verhalen? Deze week gaan Thom en ik kijken naar de nieuwe Big Fun, dus ik zal je commentaar in gedachten houden. Overigens heb ik de vorige Big Fun ingedeeld en daar stonden al veel minder van dat soort verhalen in.

McDuck Menu schreef:Zijn jullie van plan Mickey eens wat te updaten?

Ik hoor van een hoop mensen dat ze Mickey vaak overslaan, en dan bedoel ik niet hier op het forum, maar non-experts.
Zelf vind ik de verhaaltjes ook wat oubollig en braaf. Vaak komen de verhalen op het volgende neer:
Mickey moet een klusje opknappen voor iemand. Die iemand wordt beroofd of is zelf een schurk. Mickey en Goofy komen erachter,
en vaak door Goofy's onhandigheid worden de schurken gevangen.
Af en toe zitten er wel leuke tussen hoor, maar het merendeel valt me toch wat tegen.
Rubberduck heeft in een ander topic wat voorbeelden geplaatst van andere Mickey verhalen, waarin hij ook zijn originele kleding draagt.
Is het alleen de kleding die verschil maakt? Dat lijkt me niet, maar daar kan ik niet over oordelen. Ik heb nog geen verhalen gelezen van
de nieuwe stijl Mickey.

Ik ben zelf een grote fan van de avonturenverhalen van Mickey en ik zou zelf ook wat meer van het Deense werk in Donald Duck willen zien. Maar we hebben nog zoveel oudere verhalen van Mickey liggen die ook nog gebruikt moeten worden.... Maar ik ben zelf dus geen tegenstander van wat meer afwisseling. Paul Murry is een goede tekenaar, maar ik herken ook wel een bepaalde vaste verhaallijn (en standaard uiterlijk van boeven) in zijn verhalen. En in de huis, tuin en keukenverhaaltjes moet Mickey het toch vooral hebben van Goofy, Pluto, Karel en Clarabella.

Appie Aap schreef:Mogen tekenaars zelf weten welke scripts ze gaan uitwerken?

Nee, dat besluit nemen we meestal op de redactie. Vaak sturen we verhalen met een een bepaald personage naar een tekenaar die daar erg goed is. Een tekenaar als Bernado is bijvoorbeeld heel sterk in het tekenen van verhalen met Madam Mikmak, de Speurneuzen, Hiawatha en Broer Konijn en bij voorkeur gaan die verhalen dus naar hem.

Dubbelduck schreef:-Kunnen jullie de drie ontbrekende delen van de RWB een keertje publiceren? Het bovenste verhaal is ook het eerste verhaal waarin de RWB voorkomt. Het is vast wel leuk om te zien hoe ze kennis ermee maken. Het middelste verhaal is het verhaal waarin Molak Mak voor de eerste keer voorkomt. Vorig jaar kwam dit monster ook voor in het verhaal Gevaar onder de grond. In dat verhaal was en verwijzing naar het eerste verhaal waarin hij voorkomt, wat dus nog niet in Nederland is gepubliceerd. En het onderste verhaal lijkt me ook wel leuk. Misschien voor dubbelpocket 37 en/of 38 van dit jaar?

Zoals al vaker gemeld zijn de pockets een co-productie. Wij bepalen de inhoud niet, dus we kunnen die verhalen nu niet zomaar meer in een pocket zetten. Destijds zijn deze pockets overgeslagen toen we een minder aantal pockets per jaar maakten. Sommige van die overgeslagen pockets worden nu in de Dubbelpockets geplaatst. Misschien komen die verhalen daar dus nog een keer in. Ik zal je verzoek doorgeven, maar ik kan je niet beloven dat het ook gaat gebeuren. Ik werk verder nooit aan de pockets, dus ik weet niet hoe die selectie gaat.

Dubbelduck schreef:-Op Inducks staat de vierde episode van de serie on the road al. Wordt dat verhaal dit jaar in een pocket/dubbelpocket 39 gepubliceerd? Ik ga er van uit van wel, want er is vanaf 2007 steeds één keer per jaar een on the road verhaal gepubliceerd.

Ik denk het wel, maar welke pocket dat gaat worden weet ik nog niet.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Ferdi F » di maart 02, 2010 8:45 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ook een vraag, maar dan iets andersiger. Hoe ver mag je gaan met websites als Indcuks en Disneycomics? Wat zeggen de Auteurswet en Disney Strips Licensie?Dat geldt trouwens ook voor als ik op McDrake mijn eigen vertalingen van verhalen zoals "Wiener Schnitzel Woes" of als ik het verhaal van H 54002 (of S.G.W.B.R.T., of H 5410P) wil laten zien.

Het is niet toegestaan om complete verhalen online te zetten! Dus ook niet het Schnitzelverhaal of eigen vertalingen.
Welk verhaal is H 54002?
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di maart 02, 2010 9:48 pm

Het tweede verhaal uit 1954, uit DD 1954-10P.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di maart 02, 2010 10:10 pm

Ferdi F schreef:
kwok schreef:7 in welk thema staat de volgende minipocket.

Daar is nog niets over bekend.

De Duitsers hebben een mooie Superdonald cover gehad. Wat vind je daarvan?
Afbeelding

Ferdi F schreef:
kwok schreef:8 wie wat bepaalt of een tekenaar in ga komt te staan?

Bedoel je de Grappigste Avonturen van Donald Duck? Dat bepaalt Thom, maar we kunnen als redactie natuurlijk wel verzoekjes doen. Op mijn verzoek zal er waarschijnlijk ook een Gottfredson-album komen met de verhalen van Mickey waar Donald ook een rol in speelt. Maar dat is een vrij lastig album om te maken, aangezien de verhalen vaak niet erg fraai zijn gemonteerd. Dat album staat dus nog even in de wacht. Net als een album met verhalen van Taliaferro.
En dan maar alvast een kleine primeur: In deel 29 en 30 worden de tekenaars Santiago Scalabroni Ceballos en Carlos Mota in het zonnetje gezet.

Komen ook de oude Wesern-rutten en de ontzagelijke slechte (maar op een manier toch ook weer goede) tekenaar Guiseppe Perego?

Ferdi F schreef:
Kwok schreef:9 Waarom is de katrien pocket even duur als de gewone en heeft die minder blz.

Het papier is veel mooier, dikker en dus ook duurder.

Sorry dat ik het zeg, maar hmpf! Dan heb liever dat oude papier!

Ferdi F schreef:
Kwok schreef:10 kon je wat met me comentaar van de bigfuns?

Wat bedoel je precies? Het grote aantal Ducktales en Rescue Rangers verhalen? Deze week gaan Thom en ik kijken naar de nieuwe Big Fun, dus ik zal je commentaar in gedachten houden. Overigens heb ik de vorige Big Fun ingedeeld en daar stonden al veel minder van dat soort verhalen in.

Hier ben ik weer, ik blijf maar niet uitgezeurd, maar toch: wil je gewoon eens voor de aardigheid aan Thom vragen wat hij van deze verhalen vindt?
Bij elkaar is dit al zo'n 427 pagina's. Hoewel alledrie 3 stroken, maar Big Fun 6 heeft laten zien dat 3 en 4 stroken bijelkaar in een boek ook gaat. Of niet?
40 blz.
40 blz.
347 blz.
Dit verhaal zou eigenlijk ook best in een Big Fun kunnen passen.
4 blz. (4 stroken) http://coa.inducks.org/s.php?c=K+DTM+90i
Samen met wat schetsen van "The Starstruck Duck" het enige door Don Rosa geschreven verhaal dat niet in Nederland gepubliceerd is.

Ferdi F schreef:
McDuck Menu schreef:Zijn jullie van plan Mickey eens wat te updaten?

Ik hoor van een hoop mensen dat ze Mickey vaak overslaan, en dan bedoel ik niet hier op het forum, maar non-experts.
Zelf vind ik de verhaaltjes ook wat oubollig en braaf. Vaak komen de verhalen op het volgende neer:
Mickey moet een klusje opknappen voor iemand. Die iemand wordt beroofd of is zelf een schurk. Mickey en Goofy komen erachter,
en vaak door Goofy's onhandigheid worden de schurken gevangen.
Af en toe zitten er wel leuke tussen hoor, maar het merendeel valt me toch wat tegen.
Rubberduck heeft in een ander topic wat voorbeelden geplaatst van andere Mickey verhalen, waarin hij ook zijn originele kleding draagt.
Is het alleen de kleding die verschil maakt? Dat lijkt me niet, maar daar kan ik niet over oordelen. Ik heb nog geen verhalen gelezen van
de nieuwe stijl Mickey.

Ik ben zelf een grote fan van de avonturenverhalen van Mickey en ik zou zelf ook wat meer van het Deense werk in Donald Duck willen zien. Maar we hebben nog zoveel oudere verhalen van Mickey liggen die ook nog gebruikt moeten worden.... Maar ik ben zelf dus geen tegenstander van wat meer afwisseling. Paul Murry is een goede tekenaar, maar ik herken ook wel een bepaalde vaste verhaallijn (en standaard uiterlijk van boeven) in zijn verhalen. En in de huis, tuin en keukenverhaaltjes moet Mickey het toch vooral hebben van Goofy, Pluto, Karel en Clarabella.

Idee: maak zelf een goed Mickey-verhaal! Nederland heeft toch een eigen productie?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di maart 02, 2010 10:33 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Ferdi F schreef:
kwok schreef:8 wie wat bepaalt of een tekenaar in ga komt te staan?

Bedoel je de Grappigste Avonturen van Donald Duck? Dat bepaalt Thom, maar we kunnen als redactie natuurlijk wel verzoekjes doen. Op mijn verzoek zal er waarschijnlijk ook een Gottfredson-album komen met de verhalen van Mickey waar Donald ook een rol in speelt. Maar dat is een vrij lastig album om te maken, aangezien de verhalen vaak niet erg fraai zijn gemonteerd. Dat album staat dus nog even in de wacht. Net als een album met verhalen van Taliaferro.
En dan maar alvast een kleine primeur: In deel 29 en 30 worden de tekenaars Santiago Scalabroni Ceballos en Carlos Mota in het zonnetje gezet.

Komen ook de oude Wesern-rutten en de ontzagelijke slechte (maar op een manier toch ook weer goede) tekenaar Guiseppe Perego?

En is Giovan Battista Carpi al geweest?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor kwok » di maart 02, 2010 10:45 pm

Bedankt helder. Op een paar na. Ik heb ook liever oud pappier dan dat nieuwe. Met de bigfun kunnen jullie is op de voorachterkant zetten dat het over ducktales gaat. Waarom zijn het aantal blz gedaald terwijl de prijs het zelfde bleef fijn dat er al minder ducktales verhalen in staan. Waar ga jij/u(wat wil je eigenlijk) eigenlijk over het weekblad?
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Rubberduck » wo maart 03, 2010 4:14 am

Goede vraag, McDuck Menu, over Mickey. Ik vind het (sorry) een beetje een vaag antwoord van Ferdi. Hebben jullie dan nog 100 oude Mickey's liggen die nog "op" moeten? Liever eens die Mickey ge-update. Nederland heeft een achterstand van minstens 10 jaar op vrijwel alle andere landen als het op Mickey aankomt, en die gaan we met een tempo van twee verhalen per jaar in een Vakantie- of Winterboek niet inhalen.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron