DD 2010-09

Berichtdoor Caspar » zo feb 28, 2010 3:27 pm

Nou zeg. Heb ik ein-de-lijk deze Donald Duck met daarin het befaamde King Scrooge the First, is werkelijk alles wat ik had willen zeggen al gezegd! De heftige onderwerpen (slavernij, oorlog, plunderen, sterven), het matige tekenwerk aan het begin van het verhaal, enkele inconsequenties, de prachtige tekeningen in Bambi... Nu noem ik trouwens vooral de minpunten, maar dit is zeker een van de beste Donald Ducks van het jaar tot nu toe (ja, aan het begin van het jaar is dat natuurlijk makkelijk te zeggen :P). Complimenten!
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Rubberduck » zo feb 28, 2010 6:51 pm

@ Bas:

Wat dat betreft heb ik me erover verbaasd dat er nooit Nederlandse verhalen zijn gemaakt over Robin Hood. Dat is nou bij uitstek een figuur waar je veel mee kunt als schrijver. Daarbij kun je héél veel humor halen uit de schurk, prins Jan, het mama's kindje, en zijn kruiperige hulpje Slis. Omdat de film heel episodisch verteld is, kun je als schrijver makkelijker avonturen invoegen die de verhaallijn van de film niet schaden.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bas » di maart 02, 2010 7:48 pm

Rubberduck schreef:@ Bas:

Wat dat betreft heb ik me erover verbaasd dat er nooit Nederlandse verhalen zijn gemaakt over Robin Hood. Dat is nou bij uitstek een figuur waar je veel mee kunt als schrijver. Daarbij kun je héél veel humor halen uit de schurk, prins Jan, het mama's kindje, en zijn kruiperige hulpje Slis. Omdat de film heel episodisch verteld is, kun je als schrijver makkelijker avonturen invoegen die de verhaallijn van de film niet schaden.

Ik heb eigenlijk geen idee waarom Robin Hood nooit zo is opgepakt op stripgebied. Misschien eens het overwegen waard, bijvoorbeeld wanneer de dvd weer opnieuw uitkomt. Maar mijn jeugdfilm blijft De Speurneuzen, dus daar ga ik me eerst maar eens aan wagen!
Bas
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 11:15 pm

Berichtdoor Rubberduck » wo maart 03, 2010 4:05 am

Nou, je hoeft toch niet persé te wachten tot er weer een DVD uitkomt? Net zoals je aan de slag bent gegaan met Bambi, zou je ook aan de slag kunnen gaan met Robin Hood. Het leent zich gewoon heel goed voor nieuwe avonturen, waar je heel wat meer mee kunt dan Bambi.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor admin » wo maart 03, 2010 5:05 pm

Voor verdere discussie over Bambi, Robin Hood, etcetera:

Stripvervolgen op tekenfilms
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1460
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Vorige

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron