Vragen aan redactie-leden

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo maart 03, 2010 2:44 pm

Sorry! Dit zijn de verhalen die ik bedoelde!
40 blz. (3 stroken) Donald Duck in het jaar 2050*
40 blz. (3 stroken) Hoe Floortje in Duckstad kwam
347 blz. (3 stroken) Op zoek naar de dierenriem
4 blz. (4 stroken) De prehistorie is geen dubbeltje meer waard!
*Deze titel kan als volgt worden gelezen:
Donald Duck in het jaar 2050
Donald Duck in: Het jaar 2050
Donald Duck: In het jaar 2050

Maar nog 1 vraag, gewoon heel simpel, kun je gewoon zeggen wat je van de verhalen vindt uit dit topic? Stuk voor stuk? Ik weet namelijk niet of je gewoon heel geheimzinnig doet, het aandringen vervelend vindt, of je gewoon die soort berichten overslaat, of je er net die dagen niet bent.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Appie Aap » wo maart 03, 2010 7:43 pm

Ik heb nog twee vragen:

- Komen er uiteindelijk ook Italiaanse tekenaars in de 'Grappigste Avonturen'? (de pockettekenaars)
- Welk lettertype gebruiken jullie bij het letteren van de Donald Ducks en de Pockets? (klinkt misschien als een rare vraag :) )
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DD » wo maart 03, 2010 7:50 pm

Appie Aap schreef:- Welk lettertype gebruiken jullie bij het letteren van de Donald Ducks en de Pockets? (klinkt misschien als een rare vraag :) )

Dat is iets wat ik me ook al heel lang afvraag. Als hobby ben ik grafisch vormgever en werk ik dus veel met lettertypes. Ik heb wel een aantal lettertypes die dichtbij Disneylettertypes komen waar je standaard "Donald Duck" en dergelijke mee schrijft maar helemaal hetzelfde heb ik nog nooit gevonden. En de lettertypes waar ze de pockettitels mee schrijven ook niet. Is het zo dat jullie ze zelf maken of dat er een speciale service voor disney is ofzo?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo maart 03, 2010 8:25 pm

DD schreef:
Appie Aap schreef:- Welk lettertype gebruiken jullie bij het letteren van de Donald Ducks en de Pockets? (klinkt misschien als een rare vraag :) )

Dat is iets wat ik me ook al heel lang afvraag. Als hobby ben ik grafisch vormgever en werk ik dus veel met lettertypes. Ik heb wel een aantal lettertypes die dichtbij Disneylettertypes komen waar je standaard "Donald Duck" en dergelijke mee schrijft maar helemaal hetzelfde heb ik nog nooit gevonden. En de lettertypes waar ze de pockettitels mee schrijven ook niet. Is het zo dat jullie ze zelf maken of dat er een speciale service voor disney is ofzo?

Ik ook! Ook het Disneylettertype heb ik nog nooit gevonden. En, misschien staat dat ook nog in een archief, wat waren vroeger de lettertypes en van wanneer tot wanneer?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo maart 03, 2010 8:30 pm

Appie Aap schreef:- Komen er uiteindelijk ook Italiaanse tekenaars in de 'Grappigste Avonturen'? (de pockettekenaars)

Pier Lorenzo De Vita is ook een pockettekenaar hoor. En ook Italiaans. Maar je zult Giorgio Cavazzano of Massimo De Vita wel bedoelen denk ik. Dat zijn meer van die tekenaars waarvan er recent meer verhalen in de pocket verschijnen. Romano Scarpa is ook een goed voorbeeld, maar zijn Mickey verhaal in pocket 171 vond ik bagger.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DD » wo maart 03, 2010 8:43 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ik ook! Ook het Disneylettertype heb ik nog nooit gevonden. En, misschien staat dat ook nog in een archief, wat waren vroeger de lettertypes en van wanneer tot wanneer?

De lettertype waar de moderne Walt Disney mee wordt geschreven heb ik wel. Het heet Waltograph. Zeer waarschijnlijk namaak* maar het lijkt precies.

*Ik neem aan dat de meeste bekende merken als Walt Disney, Coca-Cola enz. zelf een lettertype hebben bedacht (Walt Disney heeft dan bijvoorbeeld alleen de letters "W", "A", "L", "T", "D", "I", "S", "N", "E" en "Y" bedacht) om de logo van hun merk een bepaalde imago te geven waarna creatievelingen de lettertypes op het hele alfabet en soms ook leestekens hebben toegepast.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor kwok » wo maart 03, 2010 8:45 pm

de site is bijgewerkt daat is werk van gemaakt goedzo!
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Rubberduck » wo maart 03, 2010 8:55 pm

Appie Aap schreef:- Komen er uiteindelijk ook Italiaanse tekenaars in de 'Grappigste Avonturen'? (de pockettekenaars)

Er zijn al albums met verhalen van Italiaanse tekenaars: Romano Scarpa (nr. 23) en Luciano Bottarro (nr. 26) en nu Pier Lorenzo de Vita (nr. 28).
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Appie Aap » wo maart 03, 2010 9:04 pm

Rubberduck schreef:
Appie Aap schreef:- Komen er uiteindelijk ook Italiaanse tekenaars in de 'Grappigste Avonturen'? (de pockettekenaars)

Er zijn al albums met verhalen van Italiaanse tekenaars: Romano Scarpa (nr. 23) en Luciano Bottarro (nr. 26) en nu Pier Lorenzo de Vita (nr. 28).

Sorry, ik had mijn vraag iets duidelijker moeten stellen. Ik doelde vooral op de modernere Italiaanse tekenaars, bijvoorbeeld Giorgio Cavazzano, zoals Dubbelduck ook al aangeeft.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ferdi F » wo maart 03, 2010 11:49 pm

Rubberduck schreef:Goede vraag, McDuck Menu, over Mickey. Ik vind het (sorry) een beetje een vaag antwoord van Ferdi. Hebben jullie dan nog 100 oude Mickey's liggen die nog "op" moeten? Liever eens die Mickey ge-update. Nederland heeft een achterstand van minstens 10 jaar op vrijwel alle andere landen als het op Mickey aankomt, en die gaan we met een tempo van twee verhalen per jaar in een Vakantie- of Winterboek niet inhalen.

Ik kan me voorstellen dat je dat zo voelt, ik ben het daar ook wel mee eens. Er liggen nog zoveel oude Mickey's die ook nog een keer geplaatst moeten worden, dat nieuwe verhalen (nog) niet "noodzakelijk" zijn. Maar ik ben ook van mening dat het geen kwaad kan om te laten zien dat Mickey ook spannendere dingen kan dan huis, tuin en keukenzaakjes oplossen of met Goofy per toeval een stel Murry-boeven tegenkomen. Ik vind de verhalen die Noel Van Horn en Ferioli hebben getekend voor de Denen er fris en spannend uitzien. Ik hoop dat we die binnenkort ook eens kunnen plaatsen!

Appie Aap schreef:Welk lettertype gebruiken jullie bij het letteren van de Donald Ducks en de Pockets? (klinkt misschien als een rare vraag )

Da's helemaal geen rare vraag, hoor! De lettertypes in zowel Donald Duck (Extra) als in pockets en albums komen bij letterstudio's vandaan en zijn speciaal voor ons gemaakt. Die kun je dus niet ergens bestellen.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor DD » do maart 04, 2010 12:32 am

Ferdi F schreef:
Appie Aap schreef:Welk lettertype gebruiken jullie bij het letteren van de Donald Ducks en de Pockets? (klinkt misschien als een rare vraag )

Da's helemaal geen rare vraag, hoor! De lettertypes in zowel Donald Duck (Extra) als in pockets en albums komen bij letterstudio's vandaan en zijn speciaal voor ons gemaakt. Die kun je dus niet ergens bestellen.

Zoiets vermoedde ik al.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » do maart 04, 2010 2:02 am

Ferdi F schreef:[...] Maar ik ben ook van mening dat het geen kwaad kan om te laten zien dat Mickey ook spannendere dingen kan dan huis, tuin en keukenzaakjes oplossen of met Goofy per toeval een stel Murry-boeven tegenkomen. Ik vind de verhalen die Noel Van Horn en Ferioli hebben getekend voor de Denen er fris en spannend uitzien. Ik hoop dat we die binnenkort ook eens kunnen plaatsen!

Dat klinkt veelbelovend! Ik kan niet wachten! Ik snap alleen niet (en dat is niet bedoeld om te zeuren, maar ik snap het echt niet), dat niet al jáááren geleden al besloten is te stoppen met die oude Mickey-verhalen en te beginnen met de aankoop van nieuwe verhalen. Overigens zijn er nog veel meer Mickey-tekenaars bij Egmont, maar Van Horn en Ferioli springen er zeker uit. Ik kijk uit naar vernieuwing en meer variatie!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Dubbelduck » do maart 04, 2010 8:25 pm

Een vraag waar we (denk ik) allemaal nieuwsgierig naar zijn:
Is het waar dat het levensverhaal van oom Dagobert in herdruk is?
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ferdi F » do maart 04, 2010 10:59 pm

Dubbelduck schreef:Een vraag waar we (denk ik) allemaal nieuwsgierig naar zijn:
Is het waar dat het levensverhaal van oom Dagobert in herdruk is?

Nee, dit gaat waarschijnlijk om een partij albums die nog over is. Dit album is zover ik weet geen herdruk, anders hadden we er wel op de redactie aan gewerkt.
Alle albums die na een bepaalde periode niet verkocht zijn, worden door de winkels weer teruggestuurd en deze zijn waarschijnlijk bij ECI in de verkoop gegaan.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Michiel P » vr maart 05, 2010 12:15 am

Het Levensverhaal wordt niet herdrukt, maar er is wel veel vraag naar. Die albums worden tweedehands steeds duurder. Er was nog een Amerikaanse uitgave, maar die wordt ook niet herdrukt, nu Gemstone gestopt is.

Volgens mij is het een goed idee om de reguliere hoofdstukken (dus OD 53 t/m 57) te herdrukken in een goedkope bundeling, à la het Vakantieboek of de Jubileum-albums. Zo hebben ze dat in Frankrijk ook gedaan.

Zie: http://coa.inducks.org/issue.php?c=fr/PMHS+B2

Nou, is dat een briljant idee of niet? ;)
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron