Grappigste avonturen van Donald Duck 28

Berichtdoor Dubbelduck » di maart 02, 2010 7:13 pm

Deze week komt de nieuwe grappigste avonturen uit. Het is het 28ste nummer en de tekenaar die deze keer centraal staat is Pier Lorenzo De Vita, iemand die (van horen zeggen) niet zo heel erg mooi tekent of in ieder geval minder goed dan zijn zoon, Massimo De Vita. Het album is door Ferdi al op Inducks gezet dus weten we alvast wat voor verhalen er in staan. Met dank aan Ferdi. Hier kun je de verhalen in het album zien. Het album bevat twee verhalen, één van 81 bladzijden en de ander van 13 bladzijden. Het eerste verhaal (Donald Quichotte) is een herdruk uit een pocket uit de tweede reeks, maar in die uitgave had het verhaal maar 76 bladzijden, dus waarschijnlijk waren er wat bladzijden geknipt. Het andere verhaal is nog niet eerder verschenen.
Is er iemand die dat album gaat kopen? Ik zit er nog over te verzinnen of ik hem wel of niet koop. Ik heb geen enkel ander verhaal van Pier Lorenzo De Vita, dus het zou niet verkeerd zijn om het eens te proberen. Dan kan ik ook zien of hij echt zo slecht tekent als er wordt beweerd. Ik denk dus wel dat ik het album ga kopen. Het verhaal Donald Quichotte ziet er ook niet slecht uit en is best lang. Bovendien is het niet alleen een verhaal met de Ducks, maar ook Mickey en Goofy komen erin voor.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di maart 02, 2010 7:22 pm

Ik heb 2 verhalen ven hem.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo maart 03, 2010 8:54 am

Ik moet nog even zien. Een lang Don Quichotte-achtig verhaal klinkt natuurlijk wel erg goed.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rubberduck » vr maart 05, 2010 5:05 am

Het spijt me zeer, maar ik heb het al vaker gezegd: Pier Lorenzo de Vita is echt de meest mislukte Duck-tekenaar allertijden. Vergeleken met hem is Sander Gulien nog een meestertalent. Het is een godswonder dat zijn zoon Massimo is uitgegroeid tot één van de beste Disney-tekenaars van Italië, want van zijn vader moet hij het niet hebben. In dit album worden de kleine pocket-plaatjes dan ook nog eens gigantisch uitvergroot, en dat maakt de lelijkheid nog veel overduidelijker. De nieuwe spuuglelijke inkleuring benadrukt die duidelijker geworden misluktheid eens te meer.

Wat een misbaksel van een album. Noem me maar een kankerpit; zeg dat ik niet moet zaniken; richt er een topic over op, maar dit vind ik echt zwaar onder de maat.

Nou was de serie al veel eerder gedesintegreerd. Het begon zó mooi met Ben Verhagen, Mau en Bas Heymans, Fred Milton, William van Horn, Daniel Branca, Jan Gulbransson en Daan Jippes... Maar toen begon te te wankelen, met deel 17, gewijd aan mideelmatige broodtekenaar Santanach (want die verhalen had men nog liggen) en de daling ging verder met Strobl en Murry, maar men kwam sterk terug met Vicar, Don Rosa en Scarpa. Maar de definitieve ondergang van een voorheen mooie serie begon met deel 24. Wat volgde was een waslijst aan niet van elkaar te onderscheiden, onopvallende, wanpresterende, oubollige lopende-band-tekenslaven van Spaanse of Italiaanse makelij, die in een fabriekje dag in dag uit dezelfde Duck zaten te tekenen.

Terwijl men een schat aan klassieke Nederlandse verhalen heeft liggen... Onbegrijpelijk!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr maart 05, 2010 8:16 pm

Ik heb hem toch wel gekocht. En ik ben het met Rubberduck eens dat de tekeningen niet van erg goede kwaliteit zijn en dat zijn zoon Massimo veel beter tekent. Maar de verhalen zijn op zich wel goed geschreven.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr maart 05, 2010 8:31 pm

Ik moet zeggen: zijn achtergronden zijn nog redelijk mooi, maar zijn personages: verschrikkelijk! Massimo De Vita had zijn vader tekenles moeten geven!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ferdi F » vr maart 05, 2010 11:21 pm

Rubberduck, misschien doet het je deugd dat in album 30 verhalen van Carlos Mota komen te staan? Met zijn prachtige achtergronden en Branca-achtige eenden vind ik hem een van de meest talentvolle huidige tekenaars.

http://lambiek.net/artists/m/mota_carlos.htm

Hier een paar mooie verhalen van hem:
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+23061
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+25177
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+25306
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+25329
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Dubbelduck » za maart 06, 2010 12:30 pm

Carlos Mota heeft ook Dime And Dime Again getekend. Ik heb vakantieboek 2003, waarin het is gepubliceerd, en het is goed getekend. Dat geldt ook voor de verhalen die Ferdi hierboven noemt.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DuckBoy » zo maart 07, 2010 6:25 pm

Ferdi weet jij of avontuur in Amsterdam in het album komt, ik heb de speciale uitgave gemist en wil het verhaal toch graag lezen
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Otto » zo maart 07, 2010 8:13 pm

Persoonlijk zie ik liever verhalen in deze serie die nog nooit in nederland zijn gepubliceerd. Ik koop in principe alleen de boeken als er geen verhalen instaan die ik al heb... deel 28 heb ik dan weer wel gekocht omdat ik de pocket waar het eerste verhaal ook instaat niet in mijn collectie heb... ik vond het een leuk verhaal, alleen het tekenwerk is wel erg apart... niet zo zeer slecht, maar wel heel anders dan normaal... :P
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Donald Duck » zo maart 07, 2010 11:16 pm

Ik vond het eerste verhaal heel vreemd. Het tweede verhaal was echter een stuk leuker. Het tekenwerk was inderdaad anders dan anders.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Michiel P » zo maart 07, 2010 11:32 pm

Rubberduck schreef:Pier Lorenzo de Vita is echt de meest mislukte Duck-tekenaar aller tijden. Vergeleken met hem is Sander Gulien nog een meestertalent.

Rubberduck heeft er geen barst van begrepen. Pier Lorenzo is juist een hele goede tekenaar! Net als Luciano Bottaro, trouwens. Bij beide heren kun je duidelijk zien dat ze een klassieke tekenopleiding gevolgd hebben, want ze bouwen hun personages zorgvuldig op. Ze tekenen echte drie-dimensionale figuren, die ruimte innemen en zich kunnen bewegen. Je zou er zó een tekenfilm van kunnen maken.

Nou is de Donald Duck van Pier Lorenzo ook naar mijn smaak te afwijkend, maar verder zijn de tekeningen uitstekend. Dat kun je van Tony Strobl niet zeggen, om van Sander Gulien nog maar te zwijgen.

Otto schreef:Ik vond het een leuk verhaal, alleen het tekenwerk is wel erg apart... niet zo zeer slecht, maar wel heel anders dan normaal... :P

Otto begrijpt het tenminste. Vicar en Cavazzano zijn niet de enige smaken die je kunt krijgen bij Disney. Er zijn ook oudere Italiaanse tekenaars die op een andere manier tekenen dan je gewend bent, maar daarom nog wel goed zijn.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor admin » ma maart 08, 2010 3:48 pm

Discussies over album 30 en Carlos Mota zijn off-topic.

Grappigste avonturen van Donald Duck 30
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1469

Carlos Mota
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1470
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma maart 08, 2010 7:02 pm

Michiel P schreef:Er zijn ook oudere Italiaanse tekenaars die op een andere manier tekenen dan je gewend bent, maar daarom nog wel goed zijn.

Is Scarpa een uitzondering dan? Want hij tekent ook zo maar is toch iets populairder.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » ma maart 08, 2010 9:55 pm

Duckfan van Down Under schreef:Is Scarpa een uitzondering dan?

Wat bedoel je? In welk opzicht is Scarpa een uitzondering?

Duckfan van Down Under schreef:Want hij tekent ook zo maar is toch iets populairder.

Scarpa's tekeningen zijn misschien net zo wild en druk, wat geldt voor bijna alle Italiaanse tekenaars. Maar verder tekent Scarpa helemaal niet "ook zo". De personages van Pier Lorenzo en Bottaro hebben ledematen met gewrichten, maar de figuren van Scarpa bestaan uit rubber en elastiek.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Volgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten