DD Extra 2010-05

Berichtdoor Fuzzy » vr apr 23, 2010 4:00 pm

Hoi :)
Fuzzy
Member
 
Berichten: 82
Geregistreerd: do dec 10, 2009 2:30 pm

Berichtdoor Appie Aap » vr apr 23, 2010 6:56 pm

Weer een erg goede Extra. :D Twee van mijn favoriete tekenaars staan erin.
Francisco Rodriguez Peinado tekent weer erg lekker in het eerste verhaal. Het idee van het verhaal heb ik al twee keer eerder gezien, als het niet meer is, maar het wordt hier goed uitgewerkt.
Het tweede Zware Jongens verhaal is ook goed. Uitspraken als "krijg nou de boeien om" werken bij mij uitstekend. Ook de gezichtsuitdrukkingen zijn soms weergaloos. Het verhaal leest lekker weg.
Het derde verhaal is er eentje van Kari Korhonen, die hier weer een leuk verhaal neerzet. In het middenstuk zakt het een beetje in, maar de ontknoping is goed gevonden. Qua tekeningen ziet het er ook goed uit.

Zoals ik al zei: een erg goede Extra. Het verschil met het weekblad van deze week is dan ook pijnlijk groot. :|
Hopelijk blijft de Extra dit niveau houden (een hoger niveau is nog beter natuurlijk :P )
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Rubberduck » za apr 24, 2010 7:45 pm

Geweldige Extra, weer! (Geen sarcasme.) Het beste verhaal vond ik dat van Kari Korhonen, over de schoolreünie. Ik heb altijd wel gedacht dat Donald een high school drop-out was. Nu wordt het ook in een strip bevestigd. Voor zover ik weet de eerste. Goed getekend en leuk verteld. Leuk uitgewerkte personages en de verwisseling op het einde is een leuke twist.

De andere twee verhalen waren ook leuk. Het enige detail waar ik iets over te zeuren heb, zijn de 19e eeuwse omstandigheden in de Duckstadse gevangenis op het eind van het Zware Jongens-verhaal. Ik vond het personage van de Zware Zus ook leuk, en alles lekker getekend.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za apr 24, 2010 8:12 pm

Als dit zo doorgaat kan ik beter een abbonement de Extra gaan nemen! Ik mis van dit jaar alleen nummers 3, 4, en 5! Wat vind jij, Rubberduck?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » zo apr 25, 2010 2:13 am

Duckfan van Down Under schreef:Als dit zo doorgaat kan ik beter een abbonement de Extra gaan nemen! Ik mis van dit jaar alleen nummers 3, 4, en 5! Wat vind jij, Rubberduck?

Ik raad iedereen aan een abonnement te nemen. Ei ook; die klaagt toch alleen maar over het Weekblad. Dan kan hij beter de Extra gaan lezen. Je krijgt er ook nog een mooi Beste Verhalen-album bij. Uitgerekend net dat deel dat ik al jaren zoek. Zijn de gemiste nummers niet bij Sanoma te bestellen?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor deblouw » di apr 27, 2010 9:18 pm

hmmm. ik kan een beetje moeilijk heenstappen over het feit dat de zware jongens ineens een zus hebben, die naar mijn weten nooit eerder in verhalen is voorgekomen. ik vind eigenlijk niet dat een scenarioschrijver zo'n gegeven ineens erin kan gooien...
www.evertkwok.nl - cartoons & illustratie
deblouw
Member
 
Berichten: 22
Geregistreerd: za okt 11, 2008 11:41 pm
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor DD » di apr 27, 2010 10:47 pm

Als de personage wordt "bewaard" en er meer mee wordt gedaan vind ik dat het wel kan. Zo ontstaan immers nieuwe personages.

Ik vond het ook een leuke extra.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DuckBoy » do apr 29, 2010 9:09 am

ik denk dat de zware zus een eenmalig personage is. De zware jongens hebben ook al een keer eerder familie gehad, namelijk nicht Saartje in het tweede verhaal bij de gratis dd extra in 2005
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)


Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten