Strips op de markt in Gouda, 2 mei 2010

Berichtdoor Daniel73 » vr apr 02, 2010 1:23 pm

Uit Oom Donald's Nieuwtjesbrief van 2 april 2010:

Strips op de markt in Gouda
Op 2 mei wordt in het historisch centrum van Gouda de jaarlijkse evenement 'Strips op de markt in Gouda' gehouden. Dit jaar staat de dag in het teken van niemand minder dan Donald Duck! De opening is op 1 mei om 13:00 en betreft alleen de Donald Duck tentoonstelling. De rest van het evenement is op zondag van 10:00 tot 17:00, waar in elk geval vier Disney tekenaars aanwezig zijn. Naast de verschillende tentoonstellingen is er een speciaal kinderplein, een Amerikaanse schoolbus, een stripcafé en nog veel meer! Kijk voor alle informatie op www.stripsopdemarkt.nl.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Koky » vr apr 02, 2010 4:06 pm

Afbeelding

Jammer ben ik dan op vakantie :'(
Koky
Member
 
Berichten: 277
Geregistreerd: do feb 25, 2010 8:54 pm

Berichtdoor McDuck Menu » ma apr 12, 2010 12:43 am

Ik ga er waarschijnlijk op zondag heen. Ben nog nooit in Gouda geweest, heb er wel zin in!
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma apr 12, 2010 5:55 pm

Ik ga ook!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Henrieke » di apr 13, 2010 1:46 pm

Ik ben ook van plan te gaan! (jaja ik leef nog)
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor DuckBoy » di apr 13, 2010 7:22 pm

Henrieke,

ff off topic maar gaan we binnenkort in de dd nog wat van je zien?
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor McDuck Menu » zo mei 02, 2010 11:00 pm

Het was een regenachtige dag, maar desondanks niet minder leuk! Henrieke en ik hebben een tijd bij Daan Jippes staan kletsen, heb hem even mijn tekeningen laten zien.. Hij was niet razend enthousiast ;) Mau daarentegen weer wel, wat erg leuk was om te horen.
Frank Jonker ook ontmoet, die wel enthousiast was over zijn afgekeurde maar toch uitgetekende script.
Daan zei dat het raam in plaatje 6.1 te druk was op mijn scenario.. En daar heeft ie ook wel gelijk in. Voortaan dus die sneeuw in die ruitjes iets anders aanpakken, het raam leidde te veel af.
Afbeelding

We hebben Duckfan van Down Under nog gezien, en het was wel te horen dat hij uit het zuiden des lands kwam ;)

Er is ook nog sprake geweest van een unieke M. Heymans, H. Goorhuis, en T. Artz samenwerking, in de vorm van een fantekening voor ene Carlo:
Afbeelding

Ik zag nog een Barks collectie liggen van drie delen á 20 euro per stuk.. Maar helaas krijg ik morgen pas weer geld binnen :(
Ach ja, op naar Haarlem!
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo mei 02, 2010 11:03 pm

Ik ben geweest en heb ook voor de eerste keer McDrake-leden gezien. Het waren McDuck Menu, die me een glimp liet opvangen van het Jonker-scenario op papier, en Henrieke. Ze had het over een cover. Wat was dat, McDuck Menu? Hoe ik wist dat het McDuck Menu was? Ik hoorde een van de weinige namen vallen die ik op McDrake wist plaats te brengen. En toen hij het erover had dat hij zelf ook iets had geteknd, wist ik het zeker. En toen zag ik de tekeningen, en alle twijfel was weg. Tekeningen van Mau en Bas Heymans zullen nog volgen. Mau heeft zelfs mijn stift van 4 tot 5 geleend, aangezien hij niet kon werken met de spullen die hij bij zich had.

En ik heb Mau en Bas Heymans zien tekenen en muziek maken... tegelijkertijd!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo mei 02, 2010 11:06 pm

McDuck Menu schreef:Henrieke en ik hebben een tijd bij Daan Jippes staan kletsen, heb hem even mijn tekeningen laten zien.. Hij was niet razend enthousiast ;)

Ik heb hem mijn tekeningen ook laten zien, maar in Breda. Hij was ook niet echt razend enthousiast. :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Henrieke » zo mei 02, 2010 11:36 pm

Duckfan van Down Under schreef:
McDuck Menu schreef:Henrieke en ik hebben een tijd bij Daan Jippes staan kletsen, heb hem even mijn tekeningen laten zien.. Hij was niet razend enthousiast ;)

Ik heb hem mijn tekeningen ook laten zien, maar in Breda. Hij was ook niet echt razend enthousiast. :)

Ach ja, kan het zijn dat ik je daar op zondag gezien heb? Onbewust dan wel.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor kwok » ma mei 03, 2010 8:17 am

Ach ja laten we het er maar op houden dat jippes jaloers was om dat hij dat nog niet kon op jullie leeftijd XD.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor McDuck Menu » ma mei 03, 2010 12:49 pm

Haha, reken maar dat hij dat al kon op iig mijn leeftijd, hij had toen al hele mooie voorplaten voor de Eppo gemaakt van Asterix ed.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor arjan k » ma mei 03, 2010 5:36 pm

Ik heb diep respect voor de tekenkunstenaar Jippes, maar gisteren is wederom bevestigd, dat het persoonlijk niet zo'n leuke man is. Hij kwam binnen, pakte zijn koffer uit met enkel Hanvank boeken en een in eigen beheer uitgegeven boek van Havank.
Vervolgens komt er een jongentje voor een duck-tekening en meneer doet moeilijk en wil eigenlijk alleen maar Havank tekenen. Na aandringen van onder meer de ouders kon er nog net een duck tekening af.
Daan dacht zeker, dat hij op een beurs met als onderwerp "Donald Duck" er af komt met alleen Havank.

Commercieel gezien zat hij er alleen maar om zijn eigen boekjes aan de man te brengen. Vond het naar om te zien, dat iemand, die groot geworden is met duck het nu eigenlijk als een blok aan zijn been ervaart.
arjan k
Member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: di jul 17, 2007 6:10 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma mei 03, 2010 6:30 pm

McDuck Menu schreef:Haha, reken maar dat hij dat al kon op iig mijn leeftijd, hij had toen al hele mooie voorplaten voor de Eppo gemaakt van Asterix ed.

Op mijn leeftijd... tekende Jippes al strips in 1958?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor McDuck Menu » ma mei 03, 2010 10:59 pm

Jippes kwam ook een beetje zuur op mij over, maar als je er even mee staat te praten (overigens waren het voornamelijk hij en Henrieke :P ) dan blijkt het wel mee te vallen. Bedenk ook dat hij niet meer echt voor de Nederlandse Donald Duck werkt, maar voor de Deense.

Ik denk dat Jippes wel vroeg begonnen moet zijn met tekenen, en al een hoop talent van zichzelf erbij had, om zo te kunnen tekenen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Beurzen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron