Mau Heymans

Berichtdoor Ridder ter Geit » di apr 21, 2009 9:49 am

In dit plaatje heeft alleen Dagobert een veel langere nek. Dit is dus express en voor de grap gedaan. Ik geloof dat hij iets ziet, al weet ik niet wat. Ik herinner me een versie van dit plaatje waar hij een munt op de grond ziet liggen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Goudglans » di apr 21, 2009 1:29 pm

Ridder ter Geit heeft helemaal gelijk, zie http://coa.inducks.org/story.php?c=ARC+BL+8 . Bij deze versie was alleen de munt weggevallen, maar op het origineel staat die inderdaad.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor mcDuck King » za apr 25, 2009 2:47 pm

Dat is nou echt een goeie grap, daar is niks minders aan als je je verbaast word je nek een klein beetje langer, bij Disney eenden worden ze veel langer.
Ik vind het altijd wel flauw als ze dingetjes weg gaan halen, de duidelijkheid word minder net als bij deze met dat kaartje van gids op Donald's petje http://coa.inducks.org/story.php?c=ARC+DDA++29
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor huugduck » za apr 25, 2009 6:36 pm

Dat is waar dan snap je het grapje niet meer waarom worden soms dingen weg gelaten?
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo apr 26, 2009 10:53 am

wEGENS DE HERKENBAARHEID, MENSEN HOUDEN ER NIET VAN ALS DEZELFDE VOORKANT WORD GEBRUIKT.
Jammer is het wel dat ze dat doen, het grootste deel zo'n 90% tot 100% kennen zulke kaften niet.
Dus dan zou het wel handig zijn als je het kon herkennen.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ei » vr nov 20, 2009 10:33 pm

Misschien leuk om te weten:

Een verhaal van Pascal Oost en Mau Heymans gaat over "Snorro". Een naam gebaseerd op het personage Zorro. Blijkbaar is het scenario aangekocht in 1995, gezien de code.
Vandaag las Ei in het Algemeen Dagblad, dat er heden een theatervoorstelling is waarin ook een Snorro optreedt.

De geheimzinnige Snorro
http://coa.inducks.org/s.php?c=H+95040

Snorro, de gemaskerde held
http://www.theaterjournaal.nl/Premiere.aspx/Snorro-de-gemaskerde-held
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rubberduck » di feb 02, 2010 7:16 pm

Kennen we het Snorrenoorlog-verhaal van Mau allemaal nog? Ik dacht altijd dat het een heel absurd gegeven was, een satire op oorlogen die om andere knullige redenen worden gevoerd, zoals ethnische conflicten. Maar wat lees ik nou tot mijn verbazing maandag in 'de Volkskrant'?

Van oudsher kun je in Turkije, op grond van de beharing op de bovenlip, ook met een behoorlijke mate van zekerheid inschatten tot welk politiek kamp een man behoort. Als iemand een hangsnor heeft, waarbij beide punten langs de mond naar beneden wijzen, is de kans groot dat je te maken hebt met een rechtse nationalist. Misschien zelfs wel een facist. Heeft iemand een flinke Stalin-achtige borstel onder de neus, met haren die over de bovenlip heen hangen, dan heb je vaak van doen met een ouderwets links type.

In de jaren zeventig en tachtig stonden die rechtse en linkse snorren hier in Turkije pal tegenover elkaar. Beide kampen pleegden aanslagen op elkaar en duizenden linkse snorren werden gearresteerd en gemarteld. [...]

Toch blijft de snor hier voor heel wat mensen ee politiek herkennningsteken. Mede daarom hebben Turkse ministeries, gemeenten en openbare scholen vaak strenge regels over het toegestane haar op de bovenlip van hun personeel. Rechtse hangsnorren zijn doorgaans uit den boze, net als de linkse Stalin-snorren. Baarden zijn meestal zelfs helemaal verboden, omdat die zouden kunnen wijzen op radicaal-islamitische ideeën.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » di feb 02, 2010 7:45 pm

Allemaal onzin. Misschien dat dit op vroeger slaat maar de laatste 20 jaar is dat zeker niet meer zo. Maar het is wel een leuk feitje dat Duckverhalen niet altijd onzin zijn :D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » di feb 02, 2010 8:21 pm

DD schreef:Allemaal onzin. Misschien dat dit op vroeger slaat maar de laatste 20 jaar is dat zeker niet meer zo. Maar het is wel een leuk feitje dat Duckverhalen niet altijd onzin zijn :D

Nou, volgens de correspondent die in Turkije woont en werkt klopt het wel degelijk. Hoewel ik altijd zeg dat je niet alles moet geloven wat in de krant staat, zie ik niet in waarom dit verzonnen zou zijn.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » di feb 02, 2010 8:37 pm

Ik leef dagelijks met Turkije mee. Ik weet er veel over. En Turkse politici zijn allemaal gladgeschoren. Verder hebben rechtse Turken ook geen baard en snor. De "ouderwetse" linkse types (die zich ook wel de nieuwe Osmanen noemen) hebben wel vaak een baard. Ik praat nu over het volk en niet over politici. Maar over het algemeen hebben Turkse mannen gewoon niks. De jongeren hebben wel eens een trimbaard. In de jaren 70 en 80 was het wél in dat elke man een snor had.

Maar ja, dit heeft niks meer met Donald Duck te maken :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » di feb 02, 2010 10:40 pm

Daarom stond er in het artikel ook dat dit in de jaren '70 en '80 veel gebeurde. En dat veel Turken geen snor hebben... In het artikel staat dat dat wel in de grote steden geldt en voor jongeren, maar dat ouderen en op het platteland en dorpen nog iedereen met snor rondloopt. En ik vond het wel grappig dat Mau's verhaal daar op gebaseerd leek.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » wo feb 03, 2010 1:04 pm

Ja idd, in dorpen hebben ze nog wel snorren.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Badeend » do jul 08, 2010 3:02 pm

Daniel73 schreef:Er is ooit een ergens non-Disney stripverhaal van Mau verschenen. Maar ik kan het niet vinden. Volgens mij bevatte het een stereotype medicijnman-achtige neger.
...
Gevonden! Het verhaal staat in 'Razzafrazz' No. 2, oktober 1992. (Pagina 26-29.) Het verhaal heet 'Jopie M'Bwale in Holland', door Mau Heymans. Het telt vier pagina's, vier stroken per pagina.

Via-via heeft Badeend scans van Jopie M'Bwale te pakken weten te krijgen. En het is behoorlijk lollig, Mau ten top zonder uitgemelkte figuren, politieke correctheid, kindvriendelijkheid en computerballonnen. Maar wel met lange nekken natuurlijk.

Waarschuwing voor minderjarigen: er komen woorden in voor die je nog niet mag (of wilt!) kennen. Vooral niet lezen dus.

http://img691.imageshack.us/img691/2302/jopie1.jpg
http://img594.imageshack.us/img594/6691/jopie2.jpg
http://img686.imageshack.us/img686/7107/jopie3.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/8646/jopie4.jpg

Er zijn ook hogeresolutiescans, in totaal meer dan 17 MB. Als iemand interesse heeft, kan Badeend ze uploaden. Al heeft Badeend geen idee waar dat kan.
(O.a. moeilijk te lezen zijn nu de kaften op pagina 1: Telboek, De val, Ketelbinkie, Vestdijk, S. Veser (?).)
Badeend
Member
 
Berichten: 26
Geregistreerd: di maart 16, 2010 4:46 pm

Berichtdoor Badeend » do jul 08, 2010 3:23 pm

Pardon! Staat daar echt 'uitgemelkte'? Uitgemolken bedoelt Badeend natuurlijk.
Badeend
Member
 
Berichten: 26
Geregistreerd: di maart 16, 2010 4:46 pm

Berichtdoor Meester Warbol » do jul 08, 2010 7:22 pm

Wat een kostelijk stripverhaal van Mau Heymans! Ik heb er hartelijk om gelachen. En wat aardig dat Badeend het met ons wil delen. Bedankt hoor!

Badeend schreef:Pardon! Staat daar echt 'uitgemelkte'? Uitgemolken bedoelt Badeend natuurlijk.

Het doet mij ook deugd dat Badeend zijn eigen taalfouten verbetert. Ga zo door, jongeman!
Avatar gebruiker
Meester Warbol
Schoolfrik
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 10:20 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten