welke verhalen zijn leuk?

Berichtdoor Gijs gans » za feb 24, 2007 11:17 pm

ik lees zelf het liefst reisavonturen van dagobert.
ook wel leuk is als donald weer een nieuw baantje heeft.
Gijs gans
Member
 
Berichten: 14
Geregistreerd: vr feb 23, 2007 9:18 pm

Berichtdoor Caspar » za feb 24, 2007 11:26 pm

De reisavonturen natuurlijk. Maar ook "gewone" verhalen zijn wel goed.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo feb 25, 2007 2:59 am

Verhalen van Carl Barks, natuurlijk! En ook de Nederlandse verhalen van de late jaren '70/'80/ vroege jaren '90 (vooral Jippes/Milton en Kruse/De Jonge).
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor De steenrijke eend » zo feb 25, 2007 8:50 am

Ik ben het helemaal met Rockerduck eens!
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Caspar » zo feb 25, 2007 9:22 am

De steenrijke eend schreef:Ik ben het helemaal met Rockerduck eens!

En ik natuurlijk ook!
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Piet Piraat » vr apr 27, 2007 12:33 am

Verhalen met Brigitta McBridge vind ik ook altijd héél leuk. Jammer dat die niet in de gewone Donald Duck staan.
Piet Piraat
 

Berichtdoor Robb_K » vr apr 27, 2007 5:49 am

Alle verhalen van Barks, Jippes/Milton/Verhagen, veel van Gorm Transgaard, Frank Jonker, Van Horn (Schrijven), Gottfredson, Moores, Bill Wright, Scarpa (Mickey), Bill Walsh, Jan Kruse, Evert Geradts, Jan Gulbransson, Volker Reiche. Jazeker, reisavonturen van Dagobert & Donaldzijn best. Maar de lange geheimen met Mickey & Goofy, en 10 pagina's binnenlands Donald/Neefjes verhalen zijn ook goed.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor mcprul » vr apr 27, 2007 7:24 am

Robb_K schreef:Van Horn (Schrijven)

Hoe vind je zijn tekeningen?
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Robb_K » vr apr 27, 2007 8:11 am

mcprul schreef:
Robb_K schreef:Van Horn (Schrijven)

Hoe vind je zijn tekeningen?

Niet goed als mijn favorieten Disney Duck tekenaars, maar niet slecht (en beter elke jaar). Maar hij tekent dikwijls zijn figuren "off model" en met verwringend posen (even als later Branca en Bernado).
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Rockerduck » vr apr 27, 2007 6:26 pm

Ik vind de verhalen van Scarpa met Donald en Dagobert anders ook héél goed hoor. Het gaat hier voornamelijk om lekker lange avonturenverhalen, soms absurd lang. Daar waren de Italianen vroeger heel goed in. Zoals van Scarpa: [hier wilde ik naar Inducks linken, maar dat ligt eruit]. In ieder geval de verhalen 'La Storia di Marco Polo detta il Millione' en 'Paperolimpiade- Seul 1988'. Die zijn helaas nooit in Nederland verschenen. Schandalig! Wél in Duitsland: Lustiges Taschenbücher 119 en 130.

De superlange Mickey- en Goofy-verhalen uit de jaren '80 en '90 uit Italië vind ik ook super. Meestal getekend door supertekenaar Massimo de Vita (daar moet ik ook nog een topic voor oprichten). Denk aan series als 'Er was eens in Amerika' en series die in Nederland geen series waren, omdat er maar één deel gedrukt werden, zoals 'Gevecht in de ruimte' (Pocket 2) en de saga over Ulaland (Pocket 22).
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Robb_K » za apr 28, 2007 2:50 am

Jazeker! De schrijven van Scarpas lange Duck verhalen is heel goed. Maar, ik houd niet met Scarpas Duck tekeningen stijl.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor DD » za maart 01, 2008 10:03 pm

Ik vind de reisavonturen juist niet zo leuk. Ik heb liever wanneer ze gewoon binnen Duckstad blijven en het liefst met Guus Geluk erbij :D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Elco8183 » zo maart 02, 2008 11:51 am

Ieder z'n mening Rockerduck, maar ik vind pocket 2 één van de meest langdradigste pockets die ik in mn kast heb staan. Dat verhaal "Gevecht in de ruimte" duurt maar liefst 118 pagina's. Van de 256 pagina's die het boekje heeft. Dat vind ik best veel.
Het zou misschien ook kunnen komen door het feit dat ik niet zo van ruimte-wezens en science-fiction hou. Je moet mij bijvoorbeeld ook geen "Lord of the rings" voorschotelen of "Chronicles of Narnia", films die door vele mensen als "geweldig" en " beste film ooit" (LotR trilogie), worden bestempeld.
Donald en Diederik in dienst van de DDDD vind ik wel vermakelijk, maar moet ook niet te lang duren. Kan ook komen van de klungeligheid van Donald en Diederik, bij Mickey en Goofy is het meer avontuur dan humor.
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo maart 02, 2008 7:56 pm

@Elco: ik hou normaal gesproken ook helemáál niet van ruimteverhalen. 'Gevecht in de ruimte' bijvoorbeeld is onderdeel van een serie die is bedoeld als parodie op Star Wars. Nou, mooi dat ik die nooit heb gezien -en ik ben van plan dat zo te houden. Ook met de andere films die jij noemt, heb ik helemaal niks.

Maar toch vond ik dat wél een heel leuk verhaal. Ik vind dat Massimo de Vita zo mooi Mickey en Goofy kan tekenen. Ik mis dat echt in de latere pockets. Ik heb de andere ruimte-verhalen uit die serie gelezen in Duitse pockets, en ben nou al vergeten waar ze ook alweer over gingen. Maar dat 'Gevecht in de ruimte' vind ik nog steeds leuk.

En ook dat laatste verhaal in diezelfde pocket; da's net een Barks-verhaal, heel mooi.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » wo maart 05, 2008 8:48 pm

Ik vind Mickey en Goofy verhalen sowieso al saai. En dan is het ook nog eens in de ruimte euchh, en trouwens in de laatste pockets is ook zo een verhaal, zoals "kabaal om een luschtttoren" waar donald en diederik bij zo een ruimtewacht dinges werken. Vind ik echt zo saai!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Volgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron