Donald Duck Bordspel

Berichtdoor michel2506 » wo dec 01, 2010 11:28 am

Hallo,

Ik zag vd week in de Donald duck een advertentie voor het Donald Duck bordspel. Heeft iemand dit spel al? Ik ben heel benieuwd of het een leuk spel is. Leuk is wel dat op de afbeelding in de advertentie een pion met Diederik Duck erop te zien is.


Wat informatie van Bol.com:

Oom Dagobert heeft zijn geluksdubbeltje verloren en de Duck familie gaat op zoek waar het dubbeltje kan zijn! Bezoek de verschillende locaties door Duckstad, beantwoord de vragen, gebruik de actiekaarten en kom erachter wie het dubbeltje heeft en breng het vervolgens terug naar het geldpakhuis! Wees de eerste speler die alle locaties op de routekaart bezoekt en daarna het echte geluksdubbeltje terug brengt naar Oom Dagobert's geldpakhuis en win!

Wees de grootste Donald Duck expert en test je kennis met 600 vragen. Daag je vrienden uit en bewijs dat jij het meeste van Donald Duck en zijn vrienden af weet! Het spel bevat naast vragen over Donald en zijn vrienden ook algemene vragen om je kennis uit te breiden!

Afbeelding
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor DD » wo dec 01, 2010 6:54 pm

Mijn neef en nichtje zijn helaas nog te klein om zulke spelletjes te doen anders had ik het wel gekocht. Bij V&D heb ik het nog in mijn handen gehad en het woog best veel. Goedgevuld dus :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Hidde » wo dec 01, 2010 7:36 pm

De kaart van het bordspel kaart (de plaattegornd) ziet er best mooi uit, het is net een plattegrond van Duckstad. Afbeelding
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor kwuk duck » za dec 25, 2010 1:12 pm

Ik heb het gisteren gekregen voor kerst en ook al gespeeld het is heel leuk, je krijgt aan het begin van je beurt 5 punten daarmee kan je een stap zetten voor 1 punt of voor 2 punten draaien aan hg een het rad van fortuin waarmee je meer punten kan winnen of verliezen. En dan kan je voor 2 punten ook nog een vraag beantwoorden over disney of algemene kennis als je een vraag goed hebt krijg je een actiekaart die goed of slecht kan zijn je kan bijv. een uitvinding van willie krijgen of ontvooert worden door de zware jongens. met de punten moet je stappen zetten en langs de locaties gaan van je duck routekaart en wie dit het snelste doet met het gouden geluksdubbeltje(die je aan het begin moet kiezen, je hebt 1 gouden en de de rest is zilver en je moet met doe gouden eindigen dus die moet je van elkaar afpakken) bij het geldpakhuis komt heeft gewonnen.

Misschien leuk voor het blunderhoekje in Mcdrake magazine: rechts van Donald`s huis moet een huis staan maar daar hangt alleen een dak en er staat een boom onder.

En weel iemand of dit spel misschien uit denemarken komt want in het pakhuis staat KR inplaats van het euro teken, en in de handleiding staat in het pakhuis RA maar waar dit vandaan komt weet ik niet
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Michiel P » za dec 25, 2010 1:37 pm

Leuk, een plattegrond van Duckstad! Kun je ons misschien wat foto's laten zien? Ik ben vooral benieuwd naar het speelbord.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor DD » za dec 25, 2010 3:22 pm

kwuk duck schreef:Misschien leuk voor het blunderhoekje in Mcdrake magazine: rechts van Donald`s huis moet een huis staan maar daar hangt alleen een dak en er staat een boom onder.

Ik denk niet dat dat een fout is hoor.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Topolino » za dec 25, 2010 6:07 pm

Wel raar dat de nichtjes hun oude kapsels en kleding aan hebben...
Topolino
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: wo okt 06, 2010 3:42 pm

Berichtdoor kwuk duck » za dec 25, 2010 6:58 pm

Michiel P schreef:Leuk, een plattegrond van Duckstad! Kun je ons misschien wat foto's laten zien? Ik ben vooral benieuwd naar het speelbord.

Ja is goed ik doe het morgen, ik ben nu kerst aan het vieren(ik typ dit nu op een iPad!!!!)
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DD » za dec 25, 2010 11:16 pm

Topolino schreef:Wel raar dat de nichtjes hun oude kapsels en kleding aan hebben...

Beter!

kwuk duck schreef:ik typ dit nu op een iPad!!!!

Gekregen van de goede oude Kerstman? :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor kwuk duck » zo dec 26, 2010 12:49 am

Nee, dat zat er niet in. Hij is van mijn oom.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo dec 26, 2010 3:10 pm

Ik heb dat spel van Sinterklaas gekregen, zodat ik ook eens een spel kon winnen. Ik heb ook (op het nippertje) gewonnen. Alleen vonden wij het spel ook niet heel bijzonder leuk.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor kwuk duck » zo dec 26, 2010 10:02 pm

Ridder ter Geit schreef:Ik heb dat spel van Sinterklaas gekregen, zodat ik ook eens een spel kon winnen. Ik heb ook (op het nippertje) gewonnen. Alleen vonden wij het spel ook niet heel bijzonder leuk.

Ja, ieder zijn mening. Ik heb vandaag geen tijd gehad voor de foto's dus doe ik dat wel een andere keer.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Michiel P » wo dec 29, 2010 6:42 pm

kwuk duck schreef:Ik heb vandaag geen tijd gehad voor de foto's dus doe ik dat wel een andere keer.

Fijn dat je die moeite voor ons wilt doen, Kwuk! :) Ik ben erg benieuwd.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor kwuk duck » wo dec 29, 2010 7:38 pm

Michiel P schreef:
kwuk duck schreef:Ik heb vandaag geen tijd gehad voor de foto's dus doe ik dat wel een andere keer.

Fijn dat je die moeite voor ons wilt doen, Kwuk! :) Ik ben erg benieuwd.

Ja sorry ik heb vandaag de foto's gemaakt maar moet nog bij iemand op bezoek dus zal ze morgen posten.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor kwuk duck » do dec 30, 2010 12:34 pm

Hier zijn dan de beloofde foto`s:
Afbeelding
dit is het speelveld met een het rad en de extra bijgeleverde humeur kaarten (waarvoor z erbij zitten weet ik niet)
Afbeelding
dit zijn een paar van de pionnen en de stappen teller en het gouden geluksdubbeltje.
Afbeelding
en dit is de blunder waar ik het over had.

voor meer foto`s zecht u het maar.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Volgende

Keer terug naar Disney spellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron