Rob Klein

Berichtdoor Luuuuk » vr jan 19, 2007 2:48 pm

Dit topic is voor Robert Klein die op dit forum bekent staat als Robb_K
http://coa.inducks.org/simp.php?showimage=on&d1=&d2=&d4=&creat=Robert+Klein&exactpg=&pagel=l

Op Mcduck liet hij een paar verhalen en voorplaten zien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rockerduck » za jan 20, 2007 12:03 am

Hoera! Een topic voor 'onze' eigen Disney-auteur! Maar denk eraan: de scripts zijn van Rob, maar de uiteindelijke tekeningen van andere auteurs. Rob heeft meegewerkt aan het verhaal 'Meesterlijke beledigingen' van Bas Heymans. Op 'Fanfictie' staan mooie potloodtekeningen van hem.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor De steenrijke eend » do mei 10, 2007 5:35 pm

Op Inducks staat er,dat Robb wel DRIE keer met Branca heeft samengewerkt!
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Robb_K » do mei 10, 2007 7:29 pm

Ik werk meest met Jan Gulbransson. Ik heb gewerkt ook met Santiago Scalabroni-Ceballos op seven verhalen. Maar, ik heb samengewerkt met Frank Jonker op aantal verhalen, en wij hopen meer in het toekomst. En ik heb ook samenwerkt met schrijver, Gorm Transgaard. Ik heb ook met Daan Jippes op een verhal. Maar ik ken niet de andere "Spaanse Studio" tekenaars die heeft mijn verhalen getekent. Egmont geef die verhalen naar de tekenaars (Branca, Vicar, Alvarez, Santanach, etc.).

Ik heb ook samenwerkt met Alberto DeMello op onze eigen niet-Disney projecten. DeMello was een tekenaar met Abril (Disney Stripboeken van Brasil) in 1963-64).
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Rockerduck » do mei 10, 2007 7:54 pm

Rob, bedoel je dat, als jij een strip hebt geschreven voor Egmont, zij die verhalen doorstuurt naar bijvoorbeeld Branca? Heb je geen direct contact gehad met Branca?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Robb_K » vr mei 11, 2007 12:56 am

Jawel! Ik heb geen direct contact gehad met alle Egmont tekenaars (ik heb "ontmoeten" Santiago Scalabroni-Ceballos door deze forum. Voor deze tijd, ik kende hem niet! Meest van de Egmont "Spaanse Studio" tekenaars wonen in Spanje (met een paar in Argentina en Chile). En wanneer mijn verhal gaat naar ComicUp Studio, ik heb geen contact met de tekenaar.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do okt 09, 2008 4:54 pm

Is Rob geen Nederlander? Zet hem daar dan gauw bij! En Rob, teken jij wel eens voorplaten voor de Nederlande Duck?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Robb_K » do okt 09, 2008 8:07 pm

Ik ben (nog) geen ECHTE Nederlander, maar mijn vaders familie komt uit Nederland en België. Ik heb gevond in Den Haag acht jaren (1986-1993), en maak lange bezoeken elke jaar. Maar, evenwel, mijn Nederlands heel slecht is (het spijt me!).

Ik heb nog niet getekend voorplaten voor Oberon/GP/Sanoma, als dat is Michel Nadorps werk. Maar, Mau Heymans heeft gezien aantal voorplaat tekeningen van mij, en heeft me voorgesteld dat ik moet en paar naar Sanoma aangeven. Maar, ik denk dat waarschijnlijk zij zal maar mijn idee/layout kopen, en Michel zal het tekening maken.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Robb_K » vr okt 10, 2008 12:54 am

Ik heb ook twee verhalen getekend door Sander Gulien (maar ik heb zijn kennis niet gemaakt). Ik hoop ook dat Bas Heymans zal meer van mijne verhalen tekenen, en ook aantal bij Mau.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Robb_K » vr okt 10, 2008 11:34 am

Oeps! Ik heb GEWOOND in Den Haag 8 jaren (maar ik spel nog niet). Waarom kunnen wij niet een post edit functie hebben???
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo nov 30, 2008 3:15 pm

Ja, ik heb namelijk ideeen voor een voorplaat.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo maart 06, 2011 8:45 pm

Wat vinden jullie, "nieuwere" leden (korter dan 2 jaar op dit forum) van Rob Klein? Ik vind van je tekenwerk, Rob, het ziet er mooi uit, maar het lijken vaak cardboard figuurtjes. Niet slecht bedoeld, gewoon een opmerking. Wel hypocriet trouwens: ik kan zelf helemaal niet goed tekenen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » zo maart 06, 2011 9:44 pm

Het maakt niet uit hoe Robs tekenwerk eruitziet. Hij is tenslotte schrijver en geen tekenaar. Schetsen doet hij wel, en ik geloof dat zelfs jou tekenwerk voor schetsen geaccepteerd zal worden door Sanoma. Dus Rob zou op zijn schrijfwerk beoordeeld moeten worden. En wat ik tot nu toe van hem gelezen heb vond ik super.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Robb_K » ma maart 07, 2011 12:34 am

Dank je wel, DD. Ik ben tekenaar, maar mijn inkten zijn veel te stijf. Mijn schetsen is goed genoeg voor scenarios verkopen. Mijn potlood tekenen is nog niet goed genoeg voor verhalen tekenen voor Sanoma.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma maart 07, 2011 2:56 pm

DD schreef:Het maakt niet uit hoe Robs tekenwerk eruitziet. Hij is tenslotte schrijver en geen tekenaar.

Ik heb wel tekeningen van hem gezien, al heb je gelijk.
DD schreef:Schetsen doet hij wel, en ik geloof dat zelfs jou tekenwerk voor schetsen geaccepteerd zal worden door Sanoma.

:D
DD schreef:Dus Rob zou op zijn schrijfwerk beoordeeld moeten worden. En wat ik tot nu toe van hem gelezen heb vond ik super.

Daar heb je gelijk in.
Robb_K schreef:Dank je wel, DD. Ik ben tekenaar, maar mijn inkten zijn veel te stijf.

Ik heb hetzelfde probleem. En hoe inkten tekenaars eigenlijk zonder foutjes? Mij is dat nog nooit gelukt.

Zeg Robb, zou jij nog een keer (net als op McDuck) je schetsen voor Barks' "Golden Apples" verhaal hier neer willen zetten. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Volgende

Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron