Let op!

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr apr 01, 2011 4:13 pm

Ja, maar dat ze specifiek Bolderbasts neefjes en nichtje zijn is nog niet onthuld, alleen dat het buurkinderen zijn. Dat komt dus denk ik nog wel. Ergens wel grappig dat zowel Donald als Bolderbast dan logerende neefjes / neefjes en nichtje hebben.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ui » vr apr 01, 2011 4:27 pm

Ridder ter Geit schreef:Ja, maar dat ze specifiek Bolderbasts neefjes en nichtje zijn is nog niet onthuld, alleen dat het buurkinderen zijn.

In plaatje 1.4 praten ze met Donald's neefjes over "onze ooms". Dat in combinatie met hun uiterlijk, lijkt Ui een weggever dat ze familie van Bolderbast zijn.
Donald en Bolderbast zijn niet te zien. Maar misschien wordt het anders wat druk, met een totaal van 8 personages in zo'n kort verhaal. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Caspar » vr apr 01, 2011 5:12 pm

Ik heb hem nu ook en ben het deels met Ui eens, dat de personages niet echt diep zijn uitgewerkt. Maar wat niet is, kan nog komen, en het is een goede stap van de redactie om eindelijk nieuwe personages te brengen. Nog nieuwer zelfs, dan Diederik of Otto. Juist doordat het schijnbaar de neefjes zijn van Bolderbast (ik moest ook even herlezen voordat ik daarachter kwam) zijn er veel leuke mogelijkheden. Gaan de neefjes en de nieuwe neefjes samenwerken tegen hun ruziemakende ooms, of gaan ze juist net als Bolderbast en Donald tegen elkaar strijden. Dat dat meisje verliefd is op de neefjes zal het nog moeilijker maken - ik voorzie een soort Romeo en Juliet-achtige storyline; twee kampen die gezworen aardsvijanden zijn, maar het meisje is verliefd op iemand van het andere kamp. Een klassieke aanpak die voor de Ducks toch origineel is.

De medewerker van de Albert Heijn heeft me trouwens kunnen vertellen dat, omdat de actie pas laat was opgezet, niet alle filialen de strips op stapel hebben en zelfs de grotere filialen - hier in Amsterdam zijn dat er genoeg - maar een beperkte hoeveelheid. Ik had één van de laatste. Wel schijnt het dat er binnenkort nog een grotere oplage wordt gedrukt.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Bruno » vr apr 01, 2011 5:23 pm

Ik ben langs vier Albert Heijns geweest maar overal lachten ze en zeiden ze dat ik nét te laat was. Ik heb blaren van al dat lopen.... Au.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Caspar » vr apr 01, 2011 6:16 pm

In welke omgeving woon je? In grote steden heb je natuurlijk meer kans, hoewel het al over zes uur is natuurlijk. De kans dat er nog bladen zijn is klein.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Caspar » vr apr 01, 2011 6:17 pm

Opmerkelijk trouwens, dat er in het weekblad van deze week net een verhaal stond over zeldzame verzamelplaatjes, en de redactie nu iets soortgelijks zelf uitbrengt.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Bruno » vr apr 01, 2011 6:25 pm

In Amsterdam. Pfoeh, ik geef het op... Iemand anders zal het maar moeten scannen. Al die moeite en al dat geld voor niks... Bleeh
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » vr apr 01, 2011 7:07 pm

Caspar schreef:Ik heb hem nu ook en ben het deels met Ui eens, dat de personages niet echt diep zijn uitgewerkt.

Het was Ridder ter Geit, die zei: "Ik heb hun persoonlijkheid er nog niet echt uit kunnen halen of hoe de familiebanden nu precies liggen. Ik hoop dat dit in latere verhalen nog wat wordt uitgewerkt!"
Ui zei: "Ui vindt de nieuwe personages niet bijster origineel." Omdat de personages gebaseerd lijken op reeds bestaande personages. Trui met muts; rond brilletje met hoed; opgestoken blond haar. Ui vindt de uitwerking wel goed, maar het is verder niet erg origineel. (snik)

Caspar schreef:Wel schijnt het dat er binnenkort nog een grotere oplage wordt gedrukt.

Dat is dan wel een tweede druk. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Caspar » vr apr 01, 2011 7:45 pm

Ja. Dat doet me eraan denken dat deze kleine oplage wel een hoge verzamelwaarde moet hebben. Ik bied het boekje denk ik maar aan op McDrake.

Wie biedt?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Ui » vr apr 01, 2011 7:52 pm

Caspar schreef:[schijnbaar de neefjes van Bolderbast] veel leuke mogelijkheden. Gaan de neefjes en de nieuwe neefjes samenwerken tegen hun ruziemakende ooms, of gaan ze juist net als Bolderbast en Donald tegen elkaar strijden. Dat dat meisje verliefd is op de neefjes zal het nog moeilijker maken - ik voorzie een soort Romeo en Juliet-achtige storyline; twee kampen die gezworen aardsvijanden zijn, maar het meisje is verliefd op iemand van het andere kamp. Een klassieke aanpak die voor de Ducks toch origineel is.

Op deze manier zijn de personages best een goed idee. Complimenten! (snik)

Caspar schreef:Ik bied het boekje denk ik maar aan op McDrake.

Dat doe je veel te snel. Over een tijdje is het boekje veel geld waard. Of gooit de tweede druk dan roet in het eten? (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr apr 01, 2011 8:04 pm

Ach, verzamelaars gaan toch altijd voor de eerste druk.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » vr apr 01, 2011 9:27 pm

O, dat geldt niet voor mij hoor.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Loebas » vr apr 01, 2011 11:15 pm

Caspar schreef:Opmerkelijk trouwens, dat er in het weekblad van deze week net een verhaal stond over zeldzame verzamelplaatjes, en de redactie nu iets soortgelijks zelf uitbrengt.

Je kunt op de site van de Donald Duck die plaatjes die wat in dat verhaal voorkomen downloaden. http://www.donaldduck.nl/cursussenentips/1256/
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr apr 01, 2011 11:20 pm

Mooi.

Omdat het er eigenlijk verplicht bijhoort, zolang het nog 1 april is; 1 april! Maar ik denk niet dat er nog mensen waren die het serieus namen?

Desondanks vind ik het idee van nieuwe personages getekend door Carlo Gentina; 2 neefjes en een nichtje van Bolderbast, wel steeds 'levensechter' en interessanter worden. Leest de redactie ook mee?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rubberduck » za apr 02, 2011 1:03 am

Ik denk dat de grap misschien voortijdig in het water is gevallen doordat pretbedervers zo nodig moesten laten zien hoe slim ze wel niet waren om dit te doorzien, in plaats van mee te doen (zoals Loebas).
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten