Duckstad op Twitter

Berichtdoor Ui » za apr 30, 2011 8:45 pm

De instellingen van de Twitter-pagina zijn plotseling gewijzigd:

@ferdifelderhof's Tweets are protected.
Only confirmed followers have access to @ferdifelderhof's Tweets and complete profile. You need to send a request before you can start following this account.

bron: http://twitter.com/#!/ferdifelderhof

Blijkbaar heeft Ui iets gezien, dat niet de bedoeling was. Haha! (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za apr 30, 2011 8:50 pm

Ui schreef:De instellingen van de Twitter-pagina zijn plotseling gewijzigd:

@ferdifelderhof's Tweets are protected.
Only confirmed followers have access to @ferdifelderhof's Tweets and complete profile. You need to send a request before you can start following this account.

bron: http://twitter.com/#!/ferdifelderhof

Blijkbaar heeft Ui iets gezien, dat niet de bedoeling was. Haha! (snik)

Tja Ui, ik begin te denken dat de redactie je nogal een lastpost vindt. Je complimenten voor de redactie zijn
Ui schreef:ongeveer 0,13%. (snotter)

Bruno Kopsky schreef:maar tussen de 0% en 0.5%

van je totale berichten. Haha! (snik) En dan tel ik natuurlijk ook alter-ego's Ei en Daniel73 mee.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » za apr 30, 2011 9:15 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Ui schreef:Blijkbaar heeft Ui iets gezien, dat niet de bedoeling was. Haha! (snik)

Tja Ui, ik begin te denken dat de redactie je nogal een lastpost vindt.

Dat moet de redactie zelf weten. Misschien voelt men zich betrapt? Haha! (snik)

Overigens is het Twitter-account niet zomaar een privé-account:
Ferdi Felderhof@ferdifelderhof Amsterdam
Redacteur bij Donald Duck Weekblad (en andere Disney uitgaven van Sanoma Uitgevers)

En de Twitter gaat over vrouwelijke collega's met een sexuele vraag. Hij verwijst dus naar zijn werk.
De schrijver vraagt de tips niet voor zichzelf, maar zogenaamd voor zijn collega's. Zo gaat de grap ten koste van anderen. Ook niet handig.

Verder grappig dat Kim de vraag blijkbaar genegeerd heeft. Is er toch nog iemand verstandig. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor DD » za apr 30, 2011 11:03 pm

Ten eerste is Ferdi Felderhof een individu net als wij ALLEMAAL en mag doen en laten wat ie wil zolang het niet verboden is. Dat hij zijn werk erbij betrekt is ook geen ramp omdat ook dat iedereen mag doen. En ten derde, kinderen weten al niet wie Thom Roep is laat staan Ferdi Felderhof. Ferdi heeft die vraag niet in de naam van Donald of Dagobert gesteld. Geen enkel kind die op zijn twitter account terecht zal komen en al zál dat gebeuren dan nog weet het kind niet om wie het gaat. Dit alles heeft helemaal niks met de Donald Duck of Disney of slechte invloed op kinderen te maken. Jeetje hij mag toch wel een account op zijn EIGEN naam hebben zonder bang te hoeven zijn dat hij de Redactie te schande maakt. Moet je opeens als de Paus gaan leven ofzo als je bij de Redactie werkt! Laat die mensen toch eens met rust Ui!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo mei 01, 2011 12:06 am

Nou, het ligt wel iets genuanceerder, omdat op twitter veel Donald Duck figuren actief zijn. Hijzelf twittert ook prominent als lid van de Donald Duck redactie. Ik zag ook interactie tussen hemzelf en een Disney-figuur op twitter. Maar okee, weinig kansen dat kinderen zin twitter-account gaan volgen. En ik vond het ergens zelf wel leuk om wat twitterende reactieleden na te gaan (ook Jos Beekman en Bas Schuddeboom, bijvoorbeeld).
Wel typisch dat zijn tweets ineens verborgen zijn, maar goed, Ferdi leest hier zelf nog regelmatig mee, geloof ik.
Ook typisch, maar dat is niet meer dan een grap, is dat we net nu de laatste weken een toename zien van blote stripfiguren (de jurken zonder achterkant, Carioca zonder kleren en de naakte waarheid over mp3).
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rubberduck » zo mei 01, 2011 2:16 am

grap de; v(m) -pen iets vermakelijks; aardigheid, geestigheid, kwinkslag: iets voor de ~ zeggen; dat is een dure ~ is heel duur

2over·drij·ven -dreef, h -dreven de grenzen vd waarheid door vergroting overschrijden

stem·ming·ma·ke·rij de; v (min) het opwekken ve ongunstige stemming over iem of iets

re·la·ti·ve·ren -veerde, h gerelativeerd op het betrekkelijke van iets wijzen
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » zo mei 01, 2011 2:52 am

Ik wist niet dat stemmingmakerij per definitie negatief was, Rubberduck! Maar wat DD zei, dat vind ik ook. Als je zo gaat graven om iets negatiefs te vinden, Ui, dan betekent dat misschien wel dat je niks beters (negatiefs) te bieden hebt. Duckfan, grappig citaat, maar nu lijkt het wel net alsof ik het in die context heb gezegd. Niet dat ik het erg vind in dit geval.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo mei 01, 2011 10:52 am

Bruno Kopsky schreef:Duckfan, grappig citaat, maar nu lijkt het wel net alsof ik het in die context heb gezegd. Niet dat ik het erg vind in dit geval.

Ja, misschien had ik dat erbij moeten zetten. Ach, ik vond het wel leuk.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » zo mei 01, 2011 12:46 pm

DD schreef:Ten eerste is Ferdi Felderhof een individu net als wij ALLEMAAL en mag doen en laten wat ie wil zolang het niet verboden is. Dat hij zijn werk erbij betrekt is ook geen ramp omdat ook dat iedereen mag doen.

Heeft Ui dan iets gedaan dat verboden is? Laat mensen van de Roepredactie vooral hun werk betrekken in openbare contacten met pikante dames. Maar blijkbaar vindt men het zelf toch niet zo gewenst, als men na ontdekking meteen het account onzichtbaar maakt.

DD schreef:En ten derde, kinderen weten al niet wie Thom Roep is laat staan Ferdi Felderhof. Ferdi heeft die vraag niet in de naam van Donald of Dagobert gesteld.

Er staat, in de kop bovenaan: "Redacteur bij Donald Duck Weekblad (en andere Disney uitgaven van Sanoma Uitgevers)"
Voor zover de mensen het verband niet leggen met Donald en Disney, zorgt hij daar zelf wel voor. (snik)

DD schreef:Laat die mensen toch eens met rust Ui!

Laat Ui toch eens met rust! Gaan jullie maar, vanuit functie van jullie werk en de naam van het bedrijf erbij, openbaar sexuele tips vragen voor jullie vrouwelijke collega's. En leg de baas en de klanten daarna maar uit, waarom je per se een link met je werk en je collega's legde. Leg hem geduldig uit, hoe grappig dat is.
Prima als je kritiek hebt op Ui, maar ga nu niet doen alsof alles zomaar kan. Er zijn genoeg werknemers op de vingers getikt voor ongewenste tweets.

Ridder ter Geit schreef:Nou, het ligt wel iets genuanceerder, omdat op twitter veel Donald Duck figuren actief zijn. Hijzelf twittert ook prominent als lid van de Donald Duck redactie. Ik zag ook interactie tussen hemzelf en een Disney-figuur op twitter.

Toch nog iemand die het ziet. (snotter)
Was het echt een privé-account geweest, dan had Ui niets gemeld.

Ridder ter Geit schreef:Maar okee, weinig kansen dat kinderen zin twitter-account gaan volgen.

Die kans wordt groter gemaakt door het etaleren met de functie van redacteur bij "Donald Duck Weekblad" en "andere Disney uitgaven".

Ridder ter Geit schreef:Ook typisch, maar dat is niet meer dan een grap, is dat we net nu de laatste weken een toename zien van blote stripfiguren (de jurken zonder achterkant, Carioca zonder kleren en de naakte waarheid over mp3).

Daar zal Ui geen grappen over mogen maken, volgens de mensen die zogenaamd alles vinden kunnen? Kim heeft na die tweet natuurlijk een deal gesloten. Zij geeft de vrouwelijke collega's (en die ene mannelijke vraagsteller) een workshop, in ruil voor naakte Disney-figuren in de lente. Of misschien wordt het publiek warm gemaakt voor een Weekblad-nummer waarvan Kim de gast-hoofdredactrice is. Haha! (snik)

Bruno Kopsky schreef:Als je zo gaat graven om iets negatiefs te vinden, Ui, dan betekent dat misschien wel dat je niks beters (negatiefs) te bieden hebt.

Er viel niets te graven. Ui heeft er hooguit enkele minuten gekeken, voordat Ui die tweet zag. Ui was vooral geïnteresseerd in de layout en techniek van een Twitter-account. Oude berichten blijken tegenwoordig automatisch te laden als je onderaan de pagina bent. Ui zat zich te verwonderen hoe dat systeem werkte, toen ineens die tweet in beeld kwam.
Ga dus niet doen alsof die tweet verstopt was.

Heeft Ui zich nu voldoende verantwoord, voor jullie rechtbank? (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » zo mei 01, 2011 3:15 pm

Ui schreef:Of misschien wordt het publiek warm gemaakt voor een Weekblad-nummer waarvan Kim de gast-hoofdredactrice is. Haha! (snik)

:lol: Misschien iets voor de DONALD, maar niet voor het weekblad lijkt me. Ik vind het een onschuldige tweet, het is niet alsof DonaldDuckNL hem zelf heeft gestuurd. Het is zijn privé account, al heeft het wel banden met de Donald Duck. Dat is nu ook niet meer te zien voor mensen die hem niet volgen, dus er is sowieso geen probleem meer lijkt me.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor kwuk duck » zo mei 01, 2011 5:05 pm

als jij verkoper bent van opels en je zet op twitter dat een onderdeel niet klopt wordt je dit toch ook niet gelijk ze kwalijk genomen, en wij zitten op twitter maar een doorsnee dd lezer gaat niet de tweetpagina van ferdi bezoeken.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Bruno » zo mei 01, 2011 5:53 pm

Geen goeie vergelijking, want hier heeft het niks met het bedrijf of product te maken. Maar goed, Ui maakt van elke mug een olifant, dat is wel gebleken.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » zo mei 01, 2011 6:03 pm

Bruno Kopsky schreef:Maar goed, Ui maakt van elke mug een olifant, dat is wel gebleken.

Och hemeltjelief, Ui heeft een tweet gekopieerd naar McDrake. Ui gaf er een kort commentaar bij. Vervolgens is de hele massa van slag en wordt Ui op het matje geroepen. (huil huil)
Als het om een mug gaat, waarom maakt de redacteur er dan meteen een olifant van, door de pagina af te schermen?

Maar blazen jullie jezelf maar op, en geef Ui er vervolgens de schuld van. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Loebas » zo mei 01, 2011 9:23 pm

Ferdi zal nu ook wel geen antwoorden meer geven op dit forum, omdat ie bang is om hiermee geconfronteerd te worden. Denk ik.
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor Rubberduck » zo mei 01, 2011 10:04 pm

Loebas schreef:Ferdi zal nu ook wel geen antwoorden meer geven op dit forum, omdat ie bang is om hiermee geconfronteerd te worden. Denk ik.

Tja, als Jos Beekman al wordt gefileerd vanwege het beruchte "glaasje wijn"...
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron