Disneyland Istanbul (Turkije)

Berichtdoor DD » za mei 14, 2011 10:57 pm

Istanbul krijgt zijn eigen Disneyland!
De handtekeningen zijn nu echt gezet. Istanbul krijgt zijn eigen Disneyland! Of wereld mogen we wel zeggen. TOKI zal namelijk een lap grond in Halkali (in Istanbul) van maar liefst een half miljoen vierkante meter (500.000 m²) omtoveren van vuilstortplaats naar een mega groot themapark.

TOKI (Toplu Konut Idaresi) heeft het contract met haar zakenpartner nu definitief zwart op wit. Eerst werd nog actief gezocht naar een goede zakenpartner totdat “Mesa Mesken ve Kantur-Akdaş” met een bod naar buiten kwam van 405.275.000 TL (omgerekend een kleine 200 miljoen Euro). Dit was dan ook het winnende bod. In totaal wordt er door de bedrijven 1.8 miljard TL geïnvesteerd. Wat neerkomt op zo’n 850 miljoen Euro.
In een toespraak tijdens de bijeenkomst werd gezegd dat in dit toekomstige themapark elke fantasie waarheid zal worden. “Onze dromen kennen namelijk geen grenzen”, aldus Can Aynagöz, algemeen directeur van Mesa.
Dit themapark zal niet alleen een symbool worden voor Istanbul, maar voor heel Turkije. Als men het nu over pretparken heeft, wijzen de vingers vaak in de richting van Amerika. Daar zullen wij verandering in brengen.
Meer dan alleen een themapark

Het blijft niet alleen bij een themapark. Er zal ook een heel groot winkelcentrum komen, diverse mega outlet stores, een hipermarket (mega supermarkt), diverse hotels, convention centers, ruimte voor beurzen, een groot ziekenhuis en zelf een nieuwe school. Het themapark inclusief bovenstaande andere projecten zullen in totaal maar liefst 1.489.962 m² ruimte in beslag nemen.
Na de opening van het project zullen naar verwachting 23.000.000 bezoekers per jaar het park bezoeken.
Themapark Istanbul Halkaki Project

Bron:
http://forums.hababam.nl/showthread.php?t=118148

die het weer hebben van een Turkse site:

http://www.toki.gov.tr/


Weet iemand hier meer over? Is dit waar?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma mei 16, 2011 9:20 pm

ik weet van niks! en heb ook niks gehoord!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor kwuk duck » ma mei 16, 2011 10:19 pm

Aparte plek......
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DD » ma mei 16, 2011 10:20 pm

Hoezo?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » di mei 17, 2011 11:07 am

In veel Arabische landen waar veel islamitische mensen wonen is de bevolking vrij negatief over de westerse wereld. Maar dit is Turkije, wat ook deels in Europa ligt (er is al jarenlang discussie over de toetreding tot de EU) en wat in principe ook wel heel modern en seculier is, voor zover ik weet. Ze hebben daar een scheiding tussen kerk en staat die verder gaat dan de onze.
Dus op zich is Turkije niet zo'n vreemde plek voor een Disney-park.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » di mei 17, 2011 3:17 pm

Turkije is geen Arabisch land en is inderdaad ontzettend modern maar waar nog wel veel cultuur aanwezig is. En economisch gezien staat het veel beter dan de meeste Oost en Zuid Europese landen die landen als NL elke keer weer om miljarden bedelen. Dus ik vind het ook geen vreemde plek.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor kwuk duck » di mei 17, 2011 3:34 pm

Ik had het dan eerder in duitslad verwacht, misshien zelfs dubai.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DD » di mei 17, 2011 4:05 pm

Over Dubai heb ik ook wel eens wat gehoord. Maar het gaat nu over Europa. In Frankrijk is er al een dus waarom weer zo dicht in de buurt in Duitsland? Dus daarom wat verderop in het zuiden en zoals ik al zei staat Turkije er in het zuiden economisch beter voor dan de andere landen daar. Misschien dat ze het zo hebben bedacht.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor kwuk duck » di mei 17, 2011 4:28 pm

Ik blij het een rare plek vinden , maleisie nesschein, hier is disney heel populair.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Rubberduck » di mei 17, 2011 4:44 pm

kwuk duck schreef:Ik blij het een rare plek vinden , maleisie nesschein, hier is disney heel populair.

Is dat zo? Voor zover ik weet is Maleisië een zéér streng-islamitisch land. Ik kan me daar moeilijk een Disney-pretpark bij indenken.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » di mei 17, 2011 5:59 pm

Jongens wat heeft het überhaupt met de islam te maken? De enige islamitische land waar westerse producten verboden zijn is Iran (alhoewel ik niet begrijp dat door de DD is gepubliceerd!). Voor de rest heeft geen enkel land problemen met westers entertainment en ik kan het weten want ik kom zelf uit een islamitisch land. Verder heeft Turkije verreweg van de islam qua land en regering. En nogmaals Kwuk Duck, dit gaat over Europa, je haalt steeds landen uit Azië er bij.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » di mei 17, 2011 6:10 pm

Waarom geen Disneyland in Nederland? of is ons land daar soms weer te klein voor? maar ik vind turkije niet echt direct een geschikte plaats. ik zal er zeker niet heengaan. ik kom liever niet in die islamitische landen. veel te gevaarlijk.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » di mei 17, 2011 6:38 pm

:)

Turkijke is geen islamitisch land. En verder: waar ben je bang voor?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » di mei 17, 2011 6:50 pm

Misschien is ie bang dat christenen daar worden opgepakt :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » di mei 17, 2011 7:04 pm

DD schreef:Misschien is ie bang dat christenen daar worden opgepakt :P

spot er maar niet mee! volg jij het nieuws niet ofzo? in Egypte hebben die moslims ook altijd ruzie met de christenen! en in Turkije hebben ze ook wle een hekel aan christenen, je wordt natuurlijk niet direct opgepakt, en ze weten het natuurlijk ook niet zomaar, maar je moet opassen hoor! je wordt daar met de nek aangekeken! ze haten christenen en zo is het ook precies andersom!

en Turkije is wel een islamitisch land!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Volgende

Keer terug naar Disney parken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron