Vakantieboek 2011

Berichtdoor Dubbelduck » wo jun 08, 2011 5:16 pm

Ik stuitte zojuist hierop: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/donald-duck-groot-vakantieboek-2011/1001004010925857/index.html. En kijk dan ook eens bij het inkijkexemplaar. Dat ene verhaal is van Barks, en wel het verhaal Donald Duck als hopman, dat eerder is verschenen in Beste verhalen 63.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duck » wo jun 08, 2011 8:51 pm

grappig op die cover:die "echte" ijsklontjes. ;)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor Ui » do jun 09, 2011 12:25 am

Dubbelduck schreef:Dat ene verhaal is van Barks, en wel het verhaal Donald Duck als hopman, dat eerder is verschenen in Beste verhalen 63.

Ui laat dit soort uitgaven steeds vaker liggen, vanwege de Barks-herdrukken. Ui blijft niet betalen voor verhalen die Ui al heeft. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Rubberduck » do jun 09, 2011 2:18 am

Ik heb vorig jaar het Winterboek niet gekocht, omdat het vol stond met herdrukken, waaronder het Barks-verhaal 'Donald Duck gaat naar de noordpool'. Het vakantieboek heb ik dat jaar om dezelfde reden ook niet gekocht. Dat is de eerste keer sinds 1993!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jun 09, 2011 11:04 am

Tja, ik ben vóór Barks-herdrukken, maar dan het liefst in het weekblad. Gewoon om de algehele kwaliteit op peil te houden en de jeugd met Barks kennis te laten maken. Juist mensen die bang zijn dat Barks in de vergetelheid raakt zouden daar toch blij mee moeten zijn.

Eigenlijk worden er gewoon teveel verhalen bijgemaakt. Het algehele niveau gaat steeds omlaag. Scenaristen als Jan Kruse en Evert Gerardts hebben vroeger echt wel goede scenario's geschreven, maar maken nu zoveel korte verhaaltjes per week dat het al lang een beetje lopende band werk begint te worden.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Donald Duck » do jun 09, 2011 1:28 pm

Een mooie voorkant inderdaad! Barks is niet iemand die je veel in de vakantieboeken tegen komt volgens mij. Dus ik vind het een leuke aanvulling!

Weten jullie trouwens ook of er een Zware Jongens- en Disney XD vakantieboek uitkomen dit jaar?
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Ui » do jun 09, 2011 2:53 pm

Ridder ter Geit schreef:Tja, ik ben vóór Barks-herdrukken, maar dan het liefst in het weekblad. Gewoon om de algehele kwaliteit op peil te houden en de jeugd met Barks kennis te laten maken. Juist mensen die bang zijn dat Barks in de vergetelheid raakt zouden daar toch blij mee moeten zijn.

De kwaliteit kan ook op peil gehouden worden door het maken van nieuwe kwaliteitsverhalen. (snik)
De jeugd kan gewoon met Barks kennismaken via de Beste Verhalen-reeks. Daar hoef je mensen echt niet meer dan twee keer hetzelfde verhaal voor te laten kopen.

Ridder ter Geit schreef:Eigenlijk worden er gewoon teveel verhalen bijgemaakt.

Eigenlijk schitterend, hoe jij een bezuiniging vertaalt als zijnde een vooruitgang! (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jun 10, 2011 8:30 am

Veel mensen kennen die reeks niet en lezen alleen het weekblad.

Maar okee, ik zou de nieuwe verhalen ook niet willen missen, al denk ik wel dat de productie te hoog is. We klagen toch niet voor niets elke week over allerlei nieuwe verhalen die niet leuk of grappig of origineel zijn?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ui » vr jun 10, 2011 10:42 pm

Ridder ter Geit schreef:We klagen toch niet voor niets elke week over allerlei nieuwe verhalen die niet leuk of grappig of origineel zijn?

Die klachten hebben ook te maken met redactionele beslissingen, om bijvoorbeeld bepaalde personages te weigeren. Op een gegeven moment zijn dan de mogelijkheden op. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Otto » vr jun 10, 2011 11:09 pm

@ ui: gelukkig hebben we de pockets nog. Daarin staan gelukkig wel die personages als Diederik en Brigitta :D
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Bas » za jun 11, 2011 12:13 am

Ik lees door menig topic berichten over Diederik, Otto en Bella Duck. Pleiten jullie nou voor hun verschijning omwille van algemene hervormingen of zijn jullie nou echt zo gehecht aan juist díe personages? Ik vraag dit omdat ik persoonlijk de recente verhalen met Diederik en die ene met Otto (zijn er meerdere?) niet echt denderend vind. Daarom begrijp ik niet zo waarom ze in bijna elke discussie terugkomen. Worden figuren als Oena of Martje de Meeuw met eenzelfde enthousiasme bepleit wanneer die niet gepubliceerd zouden worden?

Als ik het forum over het algemeen beschouw zijn sommigen van jullie niet zo te spreken over de nieuwe verhalen. Zien jullie in figuren als Otto, Diederik en Bella dan echt de redding? Stel je voor dat we nu een Deens Diederik-verhaal publiceren, vinden jullie* dat dan blind goed omdat het Diederik is? Want ook de Deense verhalen die we wél publiceren krijgen wel eens commentaar.
En als het een hang is naar oude Hubbards, dan vraag ik me af of deze verhalen wel als herdruk geaccepteerd zouden worden.
Oude Strobl's worden doorgaans met wantrouwen onthaald, maar als het nu een Moby Duck verhaal zou zijn, wordt het dan leuk gevonden omdat er een niet/weinig gebruikt personage in zit?

*Ik zeg "jullie", maar ik bedoel alleen de mensen die zich aangeproken voelen ;)
Bas
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 11:15 pm

Berichtdoor DD » za jun 11, 2011 12:48 am

Ik zelf ben niet zo iemand die pleit voor speciaal Diederik en Otto. Wel vind ik het een verrijking als 1. zoveel mogelijk figuren worden gebruikt, 2. verhalen uit alle landen worden gedrukt (dus ook Brazilië en Frankrijk) en 3. als verhalen worden gedrukt waarin de Mouses en Ducks samen optreden (volgens mij zijn dat vooral Italiaanse verhalen).
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jun 11, 2011 9:04 am

Terwille van de afwisseling zouden we inderdaad zo'n verhaal vanwege die personages al leuker vinden, ja. Daarnaast zijn de Deense verhalen vaak momenteel nog de verhalen waar ik het meest positief over ben.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jun 11, 2011 8:07 pm

Bas schreef:En als het een hang is naar oude Hubbards, dan vraag ik me af of deze verhalen wel als herdruk geaccepteerd zouden worden.

http://coa.inducks.org/comp2.php?code=S ... sort1=auto
Kijk eens aan, een lijst met Hubbard-Diederiks die nog niet gepubliceerd zijn in Nederland. Er zit er vast een tussen die jullie ergens hebben liggen, maar nooit hebben gepubliceerd.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor admin » za jun 11, 2011 8:52 pm

Omdat onder het topic 'Thom Roep' eenzelfde discussie plaatsvindt, zijn de 4 bovenstaande berichten daar naartoe gekopieerd.
Zie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=39071#p39071
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Volgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron