Duckstad op Twitter

Berichtdoor Bruno » vr jun 10, 2011 2:33 am

Haha ja ok.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » vr jun 10, 2011 9:16 pm

Bas schreef:Met volwassener bedoelde ik dat we op Twitter meer knipogen naar de actualiteit kunnen maken. Iets wat in een tijdschrift dat maanden van tevoren wordt gemaakt niet mogelijk is. Dat zijn natuurlijk grapjes die jongere lezers doorgaans niet zullen snappen.

Oké, dan is het goed. (snotter) Ui vreesde voor eh... Hollandse toestanden. (snik)

Bas schreef:De laatste tijd valt me op dat we ook steeds meer jongere volgers krijgen op Twitter. Maar ik denk dat als je de hele lijst (http://twitter.com/donaldducknl/duckstad) in ogenschouw neemt, het tweets over het algemeen ook prima te volgen zijn voor de jongere groep.

Op het eerste gezicht vindt Ui de groep personages nu wel erg groot worden. Ook omdat nu diverse stripwerelden door elkaar lopen. Ui ziet door de menigte de hoofdpersonages niet meer. Wordt het nu niet wat chaotisch? En gaat het niet ten koste van de aandacht voor de individuele personages? En houden jullie die drukte nog jaren vol? (snotter)
BarendBuizerdNL? VittorioWezelNL? Voegen die iets toe? En overlappen DagobertDuckNL en KwelSell elkaar niet, in sommige berichten? Ja, Ui heeft altijd wat te zeuren! Daar beklaagt Ui zichzelf geregeld over! (huil huil)

Vanwaar de toevoeging "NL" bij sommige personages? Ui snapt geen bal van Twitter. Misschien omdat het een social network is. Haha! (snik)

Een interessant idee om elk personage te laten gebruiken door meerdere medewerkers. Zoiets is ooit overwogen voor bepaalde McDrake-accounts (bijvoorbeeld Sinterklaas), maar dat is nooit doorgevoerd. Geen idee wat gebeurt als twee personen tegelijk hetzelfde profiel willen gebruiken.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ferdi F » vr jun 10, 2011 9:49 pm

Ui schreef:Vanwaar de toevoeging "NL" bij sommige personages? Ui snapt geen bal van Twitter. Misschien omdat het een social network is. Haha! (snik)

Simpelweg omdat sommige accounts al bezet waren, met name figuren die in het Nederlans hetzelfde heten als in het Engels hadden al een internationaal account. We begonnen met zes personages: Donald, Dagobert, Katrien, de neefjes, Willie Wortel en de Zware Jongens. Het werd in een paar dagen tijd al een succes en er kwamen al snel 'fake-accounts' zoals je dat ook wel eens bij bekende Nederlanders ziet gebeuren. Onze accounts die later werden aangemaakt, kregen dus een NL achter de naam.

Ui schreef:BarendBuizerdNL? VittorioWezelNL? Voegen die iets toe? [...] (huil huil)

In sommige gevallen wel. In verhaallijntjes met de Booswichtenclub voegen deze figuren zeker wat toe. Maar in de praktijk worden Midas, Rein en Meneer Beer wel wat vaker gebruikt, ja.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Appie Aap » vr jun 10, 2011 10:22 pm

Ui schreef:Een interessant idee om elk personage te laten gebruiken door meerdere medewerkers. Zoiets is ooit overwogen voor bepaalde McDrake-accounts (bijvoorbeeld Sinterklaas), maar dat is nooit doorgevoerd. Geen idee wat gebeurt als twee personen tegelijk hetzelfde profiel willen gebruiken.

Dan zou de ene gebruiker het wachtwoord kunnen aanpassen zodat de andere het account niet meer kan gebruiken.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ui » vr jun 10, 2011 10:26 pm

Appie Aap schreef:Dan zou de ene gebruiker het wachtwoord kunnen aanpassen zodat de andere het account niet meer kan gebruiken.

Dat geldt ook voor Duckstad op Twitter. Zoiets doe je niet. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bas » vr jun 10, 2011 11:59 pm

Ui schreef:Op het eerste gezicht vindt Ui de groep personages nu wel erg groot worden. Ook omdat nu diverse stripwerelden door elkaar lopen. Ui ziet door de menigte de hoofdpersonages niet meer. Wordt het nu niet wat chaotisch? En gaat het niet ten koste van de aandacht voor de individuele personages? En houden jullie die drukte nog jaren vol? (snotter)
BarendBuizerdNL? VittorioWezelNL? Voegen die iets toe? En overlappen DagobertDuckNL en KwelSell elkaar niet, in sommige berichten? Ja, Ui heeft altijd wat te zeuren! Daar beklaagt Ui zichzelf geregeld over! (huil huil)

Geen noodzaak tot snotteren! Figuren als Barend, Vittorio en juffrouw Eugenia zullen individueel niet veel volgers krijgen, maar binnen de verhaallijn kunnen ze invloed hebben. Mensen die de volledige lijst van DonaldDuckNL/duckstad volgen zullen alle personages meepikken. Maar wanneer Meneer Beer bijv. Vittorio "mentiont" zul je dit als volger van alleen Meneer Beer niet zien wanneer je Vittorio niet volgt. Over het algemeen zijn Donald, Dagobert, de Zware Jongen en de Duckstadkrant het populairst. Maar figuren als Meneer Beer, Goofy, Bolderbast en Meester Warbol krijgen ook veel reacties. Een figuur als Warbol heeft op Twitter eigenlijk pas een echt karakter gekregen, een beetje in de stijl van Cor van der Laak. Ook figuren die normaal nooit met elkaar te maken hebben krijgen op Twitter wel een connectie. Zo hebben Bolderbast en Warbol regelmatig strijd en ontstaat er een hechte vriendschap tussen meneer Beer en Goofy. Dus dat houdt het leuk :)
Bas
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 11:15 pm

Berichtdoor Appie Aap » za jun 11, 2011 12:12 am

Ui schreef:
Appie Aap schreef:Dan zou de ene gebruiker het wachtwoord kunnen aanpassen zodat de andere het account niet meer kan gebruiken.

Dat geldt ook voor Duckstad op Twitter. Zoiets doe je niet. (snik)

Op Twitter is het account voor de mensen van de redactie. Op McDrake in principe voor iedereen (ligt eraan hoe je het regelt). Ik ben het ermee dat je zoiets niet doet, maar op een forum kan je het niet helemaal uitsluiten.

Bas schreef:Een figuur als Warbol heeft op Twitter eigenlijk pas een echt karakter gekregen, een beetje in de stijl van Cor van der Laak.

Mee eens. Ik vind Warbol op Twitter zelfs een van de leukste personen. Net als de Warbol die hier op het forum soms opduikt.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Rubberduck » za jun 11, 2011 3:25 am

Appie Aap schreef:Mee eens. Ik vind Warbol op Twitter zelfs een van de leukste personen. Net als de Warbol die hier op het forum soms opduikt.

Inderdaad! Inspecteur Zaaks en Jacobse zie ik ook altijd graag op McDrake. :lol:
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ui » za jun 11, 2011 3:45 pm

Bas schreef:Mensen die de volledige lijst van DonaldDuckNL/duckstad volgen zullen alle personages meepikken. Maar wanneer Meneer Beer bijv. Vittorio "mentiont" zul je dit als volger van alleen Meneer Beer niet zien wanneer je Vittorio niet volgt.

O, werkt het zo. (snif)

Bas schreef:Een figuur als Warbol heeft op Twitter eigenlijk pas een echt karakter gekregen, een beetje in de stijl van Cor van der Laak.

Wikipedia:
Cor van der Laak was een typetje gespeeld door Kees van Kooten van het duo Koot en Bie vooral in de eerste helft van de jaren '80.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cor_van_der_Laak

Op McDrake zit ook een "Meester Warbol" die erg goed is. Als dat een amateur is, doet die dat heel netjes.

Bas schreef:Ook figuren die normaal nooit met elkaar te maken hebben krijgen op Twitter wel een connectie. Zo hebben Bolderbast en Warbol regelmatig strijd en ontstaat er een hechte vriendschap tussen meneer Beer en Goofy. Dus dat houdt het leuk :)

Een rollenspel is ontzettend leuk als iedereeen betrokken is en er geen chaos ontstaat. (snik) Een gevaar kan zijn, dat iemand per ongeluk accounts door elkaar haalt. Dat je bijvoorbeeld reageert als Meneer Beer, terwijl je ingelogt bent als Broer Konijn. (huil huil)

Appie Aap schreef:Op Twitter is het account voor de mensen van de redactie. Op McDrake in principe voor iedereen (ligt eraan hoe je het regelt). Ik ben het ermee dat je zoiets niet doet, maar op een forum kan je het niet helemaal uitsluiten.

Mocht een account gekaapt worden, dan kan admin die terughalen.

Rubberduck schreef:Inderdaad! Inspecteur Zaaks en Jacobse zie ik ook altijd graag op McDrake. :lol:

Ja, die zijn ook heel goed! (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » wo jun 22, 2011 12:24 am

Ui is een trending topic geweest op twitter ;) Meneer Beer wilde de verkoop van uien een zetje in de rug geven, en heeft daarbij Broer Konijn ingezet als campagneman. Het werkte zo goed dat Meneer Beer met een overschot wortels en andere groentes kwam te zitten. Broer Konijn heeft deze als onderdeel van de service voor zijn rekening genomen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » wo jun 22, 2011 4:58 am

McDuck Menu schreef:Ui is een trending topic geweest op twitter ;)

Geweest? (huil huil)

Niet te geloven. (slik) Ui ziet door de uien het bos niet meer. (snotter)
http://twitter.com/#!/donaldducknl/duckstad


(Snapt iemand 'm? Een bos uien. Bosuien.)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » wo jun 22, 2011 2:16 pm

Nou ja, trending in Duckstad dan he, niet in Nederland, jammer genoeg.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » do jun 23, 2011 1:19 pm

McDuck Menu schreef:Nou ja, trending in Duckstad dan he, niet in Nederland, jammer genoeg.

Ssst, verpest het nou niet. (snik)

Duckstadkrant Duckstadkrant
Uiensector gaat bezuinigen. “De cijfers zijn om te huilen. Snotter!” zegt boerin Sjalotte Ajuin. "We moeten dus snijden in de kosten. Snik!"
20 Jun

MeneerBeerNL Bruin Beer
@ @duckstadkrant De ui is inderdaad niet zo populair. Broer Konijn pikt ze dan ook bijna nooit, maar dat vind ik juist wel weer fijn!
20 Jun

Broer_KonijnNL Broer Konijn
@ @meneerbeernl De ui heeft gewoon een imagoprobleem. Maar ik kan wel een verkoopstimulerende promotiecampagne bedenken, hoor. Interesse?

Haha! (snotter)
Broer Konijn doet vervolgens een oproep voor "een leuke slogan om de ui te promoten".

Een tijdje later:
@Duckstadkrant
Duckstadkrant Vraag naar uien neemt explosief toe. Door het krimpende aanbod kost één #ui nu 90 euro. Speculanten vrezen dan ook een uienbubbel.
20 Jun

MeneerBeerNL Bruin Beer
Doordat iedereen vandaag alleen maar uien is komen halen zit ik met een gigantisch worteloverschot! #ui
20 Jun

Broer_KonijnNL
Broer Konijn @meneerbeernl Daar voel ik me wel een beetje schuldig over, want ik heb geholpen om de #ui weer zo populair te maken...
20 Jun

MeneerBeerNL Bruin Beer
@ @broer_konijnnl Dat is waar. Los het dan ook maar op!
20 Jun

Broer_KonijnNL Broer Konijn
@ @meneerbeernl Zucht. Poe. Vooruit dan maar. Het natuurlijk wel een beetje terecht dat ik u dan van uw overschot afhelp...
20 Jun

Een van de sterkste, ingezonden slogans vindt Ui:
KaleTieg
@Broer_KonijnNL @MeneerBeerNL Beter 1 ui in de hand, dan 10 op het land. #ui
20 Jun

"Beter 1 ui in de hand, dan 10 op het land." Je moet er maar opkomen.

Ook Goofy deed zijn best:
GoofyNL Goofy
@Broer_KonijnNL Ben je een actrice en wil je voor een rol, terwijl je dus niet verdrietig bent, een betraand snuitje? Snij dan 'n uitje! #ui
20 Jun

Er zijn veel meer tweets over uien, voornamelijk van 20 juni. Ui verdwaalt erin. De actie gaf Ui een excuus om de Duckstadse Twitter eens wat nader te bekijken. Ui vindt, dat de tweets goed verzorgd zijn en de illusie geven, dat het echt om Duckstad gaat. Zelfs deze uien-actie is heel netjes gedaan. Nergens is echt duidelijk, dat het hier zou gaan om een plaagstoot richting een klagende lezer. Complimenten! (snif)

Zoiets leuks als Duckstad Twitter hadden de lezers vroeger niet!

BTW. Het Duckstad-overzicht laat slechts een deel van de tweets van de Duckstadbewoners zien. Dus het zijn niet "alle twitterberichten uit Duckstad bij elkaar".
http://twitter.com/#!/donaldducknl/duckstad
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » do jun 23, 2011 10:27 pm

Deze, van vandaag, is ook grappig:
@Duckstadkrant Duckstadkrant
Dukstadkrant snijd in uittgaven. Zo is er al 1 eendredakteur ontslage,. Niet egt leuk voor ons, maar uw als lezer zal er niiets van merke
9 hours ago

Haha! (snik)
Laatst bijgewerkt door Ui op do jun 23, 2011 10:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duck » ma jun 27, 2011 4:47 pm

deze vond ik vandaag ook leuk :lol: :lol:
MeneerBeerNL Bruin Beer [/b]
Als ik het warm heb, denk ik altijd aan ijsberen. Dat zorgt voor verkoeling. #tip
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten