Disneyland Istanbul (Turkije)

Berichtdoor Rubberduck » ma jun 06, 2011 7:56 pm

DD schreef:Nee dat was in Ankara. Die van Istanbul gaat om een echte Disneyland.

Ik zei het toen, en ik herhaal het nu: ik geloof er geen klap van.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » ma jun 06, 2011 10:50 pm

Tjah zou best kunnen inderdaad.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Roberto » di jun 07, 2011 8:47 pm

lees bericht nog eens:

De handtekeningen zijn nu echt gezet. Istanbul krijgt zijn eigen Disneyland! Of wereld mogen we wel zeggen. TOKI zal namelijk een lap grond in Halkali (in Istanbul) van maar liefst een half miljoen vierkante meter (500.000 m²) omtoveren van vuilstortplaats naar een mega groot themapark.

Een bedrijf als TOKI zal echt geen Disneypark mogen bouwen, dat doen ze zelf wel ;)
Roberto
New member
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo okt 21, 2007 5:14 pm

Berichtdoor Bruno » vr jun 10, 2011 3:06 am

De Zwarte Schim schreef:Waarom geen Disneyland in Nederland? of is ons land daar soms weer te klein voor? maar ik vind turkije niet echt direct een geschikte plaats. ik zal er zeker niet heengaan. ik kom liever niet in die islamitische landen. veel te gevaarlijk.

De Zwarte Schim schreef:spot er maar niet mee! volg jij het nieuws niet ofzo? in Egypte hebben die moslims ook altijd ruzie met de christenen! en in Turkije hebben ze ook wle een hekel aan christenen, je wordt natuurlijk niet direct opgepakt, en ze weten het natuurlijk ook niet zomaar, maar je moet opassen hoor! je wordt daar met de nek aangekeken! ze haten christenen en zo is het ook precies andersom! en Turkije is wel een islamitisch land!

Schim, laat je niet gek maken. Je moet niet alles geloven wat er op het nieuws komt. Ik ben ook gewoon in Athene geweest tijdens alle demonstraties en rellen. Niks van gemerkt. Op het nieuws lijkt alles veel groter dan het is. Ik heb gisteren gewoon een komkommer gekocht en opgegeten. Ik leef nu nog.

Jongens, ik vind het belangrijk dat we De Zwarte Schim leren dat hij een behoorlijk verdraaid wereldbeeld heeft meegekregen.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Jacobse » vr jun 10, 2011 3:29 am

Ik begrèp ut voâh gein meitâh. De Zwagte Schim draag toch zelluf auk un boerka?

Afbeelding
Voâh Vrèhèd en Màgsepèn!
Avatar gebruiker
Jacobse
Vrije jongen
Member
 
Berichten: 63
Geregistreerd: zo aug 26, 2007 6:03 pm
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Bruno » vr jun 10, 2011 3:34 am

Maar die is wel kwaadaardig en agressief...
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » vr jun 10, 2011 10:50 pm

Jacobse schreef:De Zwagte Schim draag toch zelluf auk un boerka?

Hahaha! (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor jasper mcduck » zo aug 21, 2011 3:42 pm

Ik vind 't ook 'n erg rare locatie; niet zozeer omdat 't een islamitisch land is maar omdat 't relatief in de middle of nowhere ligt qua economische activiteit; ja je hebt Istanboel maar voor de verderest zijn er weinig rijke gebieden in de omtrek te vinden. Bij Disneyland Paris hebben ze al spijt van de locatiekeuze (ze moeten 't veel van Duitsers en Nederlanders hebben want de Fransen zijn te chauvinistisch en de Engelsen moeten de oversteek maken of ze nou naar Parijs of Duitsland gaan).
jasper mcduck
New member
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo apr 12, 2009 3:07 pm
Woonplaats: Mierlo

Berichtdoor DD » zo aug 21, 2011 5:00 pm

Het gaat niet zo zeer om de mensen die er wonen. Turkije is een populair vakantieland dus die Nederlanders en Duitsers kunnen daar naar Disneyland. En vergis je niet in de economie van Turkije. De laatste 10 jaar klimt dit land steeds hogerop de economieladder.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor jasper mcduck » zo aug 21, 2011 6:10 pm

Jawel maar de gebieden waar de meeste Nederlanders en Duitsers (en Engelsen en Russen) zitten is niet in dat stukje Turkije. Die zitten voornamelijk in 't zuid-oosten. De Istanboel-regio heeft minder dan 14 miljoen inwoners. De andere economisch sterke regio's liggen 'n stuk verder weg dan Londen, de Randstad, 't Ruhrgebied enzovoorts van Eurodisney liggen (laat staan het economisch zeer sterke gebied daartussen) en dat park heeft 't al moeilijk...
't enige voordeel dat Disney Istanboel heeft is dat er veel minder concurerende parken zijn
jasper mcduck
New member
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo apr 12, 2009 3:07 pm
Woonplaats: Mierlo

Berichtdoor DD » zo aug 21, 2011 6:50 pm

A. Zuid-Oost Turkije is het minst welvarende stuk van Turkije. Europeanen gaan op vakantie in steden als Antalya, Alanya, Izmir en Istanbul en dat is allemaal in het westen en noorden.
B. Alleen in de stad Istanbul wonen al ongeveer 19000000, laat staan de regio.
C. Turkije heeft veel pretparken en beschikt over de grootste overdekte pretpark van Europa. Dus concurrentie is er evenveel al dan niet meer als in Frankrijk.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Disneyland Istanbul (Turkije)

Berichtdoor Duck » ma dec 31, 2012 6:09 pm

Hoever zijn ze intussen? Is er al veel gebouwd?
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Disneyland Istanbul (Turkije)

Berichtdoor Scrooge$ » ma dec 31, 2012 8:04 pm

ik vraag me af of het pretpark er nog komt...
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Disneyland Istanbul (Turkije)

Berichtdoor Duck » ma dec 31, 2012 8:05 pm

Scrooge$ schreef:ik vraag me af of het pretpark er nog komt...

Ik ook, je hoort er niks meer over...

Ps. m'n 2000e bericht! Mooi op ouderjaarsavond! :)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Disneyland Istanbul (Turkije)

Berichtdoor Ridder ter Geit » di jan 01, 2013 12:13 pm

Het zal 23 april 2013 worden geopend.
Zie hier: http://www.f5haber.com/sicak-gundem/ist ... i-3353394/
Automatisch vertaald via Google Translate: http://translate.google.com/translate?s ... 3353394%2F

Disneyland opent in Istanbul
Disneyland opent in Istanbul
HOT TOPICS - Woensdag 10 oktober 2012, 14:26
Disneyland-achtige gigantische pretpark, opgericht in Turkije. Gebouwd in Eyüp parkeerplaats, 23 april 2013, zal haar deuren openen.
Turkije zal Disneyland Vialand, wordt gebouwd in Istanbul.

Kastelen, watervallen, parken, en speelgoed in een gigantische pretpark zal plaatsvinden, 23 april Nationale Soevereiniteit en Children's Day zal worden geopend door minister-president Recep Tayyip Erdogan.

100 stat zal de omvang van een intensieve work in progress in het park.

Vialand General Manager Mehmet Emec, "Adventure van een kind in een volwassene, moeten de ouders avonturen leven. Historizon hebben wat wij noemen de straten van het oude stadsdeel van Istanbul, getjilp. Rollercosterlar dan de snelheid van 100 km per seconde, zullen eenheden worden geïrrigeerd," zei hij.

Eyüp'teki pretpark, de bijdrage van het toerisme zal naar verwachting groot zijn.

EMEC, "10-15 procent een toename van het aantal toeristen een bezoek aan de stad verwachten," zei hij.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney parken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast