Zonde van de DD.

Berichtdoor Redmess » ma jul 25, 2011 5:27 pm

Die stikkers waren echt verschrikkelijk ja. De lijm maakt dat het papier doorzichtig word. Bij veel oude DD's van mij kun je de sticker van de andere kant van de pagina lezen...
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jul 25, 2011 11:16 pm

Dubbelduck schreef:
Ridder ter Geit schreef:Ik heb ooit zelf, toen ik enthousiast en blij het plastic van mijn nieuwe Donald Duck scheurde, meteen die Donald Duck haast doormidden gescheur[d]...

Hier nog zo één. Sterker nog, in mijn Donald Duck 2009-08 zit nog steeds een scheur op de voorkant. Dat onhandige plastic ook...

Hmjah, maar bij mij was zelf de hele Donald Duck tot aan voorbij de helft helemaal overmidden! De nieuwe dus, die ik nog moest lezen!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ui » zo aug 28, 2011 4:32 pm

kwuk duck schreef:Dat heb ik bij mijn eigen goede ook, al liggen de dubbele op zolder te verpieteren dus hier wil ik misshien wel iets doen....

Verkopen oude Donald Duck Weekbladen zo slecht dan, tegenwoordig? (snotter)

Ui is eens in slaap gevallen op een Gladstone comic, tijdens het lezen van een saai Rosa-verhaal. Heel de omslag lag eraf. Ui heeft toen maar een nieuw exemplaar besteld. En die uitgevers natuurlijk denken: wat verkoopt die Rosa goed. (huil huil)
Het ging om deze: http://coa.inducks.org/issue.php?c=us/US++306

Door de jaren heen is tweemaal een kat in een kast met Donald Duck Weekbladen gekropen. (snotter) Een schooljuffrouw heeft ooit een miniboekje in de prullenbak gegooid. (snik) En vroeger had Ui allemaal kleine neefjes en nichtjes die opoe's oude Ducks verscheurden, waar opoe niets van zei! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Redmess » ma aug 29, 2011 9:08 am

Saai?? :O
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ui » ma aug 29, 2011 12:30 pm

Supersaai. Als de strenge criticus Redmess het verhaal zou lezen, zou hij woorden te kort komen. Hij zou... Maar wacht... jij bént Redmess! :O (huil huil)

Gisteravond deed weer een kat een poging om strips te slopen. Ditmaal de strips die, naar Ui dacht, veilig in een doos zaten. De gaten die dienen als handgrepen zijn echter groot genoeg voor een graaiende kattenpoot met uitstaande nagels. Weer wat geleerd over de Felis Domesticus. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Redmess » ma aug 29, 2011 11:49 pm

Nou ga ik me toch afvragen wat er zo bijzonder is aan jouw Ducks dat je katten er zo in geinteresseerd zijn? :D

En leg dat eens uit, waarom dat verhaal saai is?
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ui » do sep 01, 2011 10:16 pm

Redmess schreef:Nou ga ik me toch afvragen wat er zo bijzonder is aan jouw Ducks dat je katten er zo in geinteresseerd zijn? :D

Wat denk je dat Ui is? De Kattenfluisteraar? (huil huil)

Redmess schreef:En leg dat eens uit, waarom dat verhaal saai is?

Ui heeft elders antwoord gegeven:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=44494#p44494
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Zonde van de DD.

Berichtdoor Duck » do jan 26, 2012 2:31 pm

Hier is nog een incident"
-In DD 24-2006 zie je een hond met een nieuwe DD in zijn mond.
Of dat nu zo lekker is,je hebt tandafdrukken,en een DD vol hondenspuug!
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re:

Berichtdoor snowmansion » do jan 26, 2012 8:14 pm

Redmess schreef:Die stikkers waren echt verschrikkelijk ja. De lijm maakt dat het papier doorzichtig word. Bij veel oude DD's van mij kun je de sticker van de andere kant van de pagina lezen...



ARGHHh, de frustratie van iedere 'verzamelaar'. Adresstickers! In mijn optiek oogt dat echt zo gigantisch lelijk. Ik heb ze dan ook in de loop van de jaren vervangen door Ducks zonder sticker. Wat ook vervelend is is dat sommige mensen de prikprent of middenpagina er uit halen waar een poster oid van te maken valt.. Weg 2 pagina's aan strips. Gevolg een incomplete Duck. Het pletten, er op zitten of op enige andere manier verfomfaaien van het blad, zorgt altijd voor een niet gerolde 'spine' dus geen rechte nette zijkant. Ook zo ogen de weekbladen en andere publicaties zeer lelijk. Maar goed het feit dat men het heeft over er zuinig mee omgaan geldt in mijn optiek natuurlijk alleen voor de jaren 50 '60. 70 ook nog wel. Vooral de laatste jaren maakt het allemaal niet zo veel uit. Het is toch geen moer waard meer:). Niet dat ik er minder zuinig mee ben, maar toch.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Zonde van de DD.

Berichtdoor Redmess » vr jan 27, 2012 1:10 pm

Ironish dat dan juist nu de bladen makkelijker te verzamelen zijn, zonder adresstickers en maar weinig midden-posters.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Re: Zonde van de DD.

Berichtdoor duckie » zo jan 29, 2012 12:14 am

ergens halverwege? de jaren 90 is er een duck met een foto in de brievenbus met donald ducks die aan een wasrek hangen te drogen omdat ze nat waren geworden :cry:
duckie
Member
 
Berichten: 14
Geregistreerd: vr jan 06, 2012 6:44 pm
Woonplaats: mijn huis

Re: Zonde van de DD.

Berichtdoor Ui » zo jan 29, 2012 4:56 pm

Weer een Weekblad-nummer gesloopt door de kat... Ditmaal nummer 2011-18.
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DD2011-18

De kat dacht Ui zeker een plezier te doen. (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Zonde van de DD.

Berichtdoor Redmess » ma jan 30, 2012 8:43 am

Ik heb een Donald Duck Extra zonder kaft gekregen. Geen idee welke het is. Het eerste verhaal is "Mot met Ruimtemotten".
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Re: Zonde van de DD.

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jan 30, 2012 8:59 am

Dat is Donald Duck 13 van 2011; Mot met ruimtemotten:
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DE2011-13#b
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Zonde van de DD.

Berichtdoor Hidde » za maart 17, 2012 12:56 pm

Recente reclame van de Donald Duck:
http://www.youtube.com/watch?v=C4p94lUpQDk

Pijnlijk voor mijn ogen hoe dat jongetje zijn Donald Duck uitpakt! ::shock: Zo onvoorzichtig! :O
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten