Beheer McDrake Nederland

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Rockerduck » do aug 02, 2007 9:46 pm

Guus Geluk schreef:Daniel73 is toch al de beheerder??

Nóg wel! Maar weldra grijp ik de macht. (Ssst!)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Guus Geluk » ma aug 06, 2007 4:34 pm

Hoe ga je dat doen?(Sssst) ;)
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Daniel73 » zo aug 12, 2007 7:08 pm

Michiel P schreef:Ik vind het netjes dat Zwarthart zijn excuses heeft aangeboden. Ik had alleen wel gehoopt dat hij na twee hints had begrepen dat ik het echt niet leuk vond. Ik schrijf hier onder mijn eigen naam en niet in de rol van een of ander stripfiguur waar ik me achter kan verschuilen als iemand me gaat uitschelden. Ook ludieke scheldpartijen worden me dan al snel te serieus.

Onder je eigen naam schrijven op internet is een keuze die je zelf maakt. McDrake probeert die keuze te ontmoedigen door ruimschoots anonimiteit te bieden.
Internet is welbeschouwd een vreselijke plaats waar je praktisch vogelvrij bent. Wat Zwarthart Zware schreef zijn zoete pinda's vergeleken met wat je elders op internet kan treffen. Zie bijvoorbeeld de eh... openhartige commentaren bij veel filmpjes op YouTube.

Michiel P schreef:Vind moderator Daniel dan niet dat dergelijke scheldpartijen de sfeer verzieken of is "sfeer" een te lastig quantificeerbaar begrip om een beleid op te baseren? Een verziekte sfeer kan ook nadelig zijn voor een forum.

Sfeer is inderdaad een lastig begrip om een beleid op te baseren. Waar ligt de grens tussen een goede sfeer en een slechte sfeer? Geven zelfverdediging en berispingen een goede sfeer? Geeft het bekritiseren van artiesten en verhalen een goede sfeer?
Mijn persoonlijke ervaring is dat mensen onderbouwde on-topic kritiek al voldoende reden vinden om een board te verlaten.
Als beheerder kan ik me, in het algemeen, irriteren aan beide partijen. Waar twee kijven hebben vaak twee schuld.

Misschien graaft McDrake z'n eigen graf door wars te willen zijn van vriendjespolitiek en overbescherming. Maar dat zien we dan wel. Dan kan er altijd een gecensureerd slijmboard bij komen, bijvoorbeeld. (McSlijm?)
McDrake laat in een discussie beide partijen hun woordje doen. Zonder discussie van bovenhand af te kappen in het voordeel van deze of gene. Iedereen krijgt gelijke kansen. Zie dat maar elders te vinden op internet. Zeker op het kleffe Disney-vlak is dat ontzettend moeilijk.
McDrake probeert discussies naar een vrijer niveau te brengen. Een beetje ruis reken ik als onvermijdelijk. Als minimaal 80% van de informatie on-topic is, denk ik dat er al sprake is van een redelijke prestatie. (80/20-verhouding.) Momenteel zit McDrake daar ruim boven. (Zelf ligt mijn streven bij minimaal 90%.)

Michiel P schreef:Ik ben nu op vakantie, vandaar mijn verlate reactie. Ik ben de eerstkomende dagen ook niet terug om te reageren. Prettige vakantie allemaal!

Prettige vakantie!

Kip schreef:Hoe gebruikt moderator Daniel de gegevens die alleen voor hem zichbaar zijn, zoals e-mail- en IP-adres? Hij kan nu bijvoorbeeld zien wie er een rollenspel speelt.

Ik krijg van elk e-mail adres dat dubbel is geregistreerd een melding. Maar daar doe ik niets mee.
Bij de IP-adressen kan ik zien wie van een bepaald IP-adres gebruik maakt.

Hoewel ik mijn uiterste best doe om deze informatie vertrouwelijk te houden zit een ongeluk natuurlijk in een klein hoekje.
Als je zeker weten wil dat een ander iets niet te weten kan komen over je, zorg er dan zelf voor dat je die privacy behoudt. Gebruik dan een ander e-mail adres en een computer met een ander IP-adres. Dan kan ik als beheerder slechts raden.
Overigens geloof ik niet in privacy op internet. Ik ga er vanuit dat álles wat ik er doe te controleren is.

Kip schreef:Wat doet moderator Daniel met mensen die de regels overtreden? Wat als iemand bijvoorbeeld is aangesproken met zijn echte (voor)naam?

In de regels staat dat mensen bij hun profielnaam/gastnaam aangesproken dienen te worden. Om bijvoorbeeld te vermijden dat mensen elkaar van andermans aliassen gaan beschuldigen. Als mensen die regel negeren dan ga ik... dan ga ik... dan ga ik... huilen.

Ik kan als beheerder in principe weinig doen als mensen de regels overtreden. Verwacht daar dus weinig van. Als iemand McDrake wil slopen dan kan dat. Daar is geen kunst aan.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Michiel P » ma aug 13, 2007 6:37 pm

Dat ik onder mijn eigen naam schrijf is inderdaad mijn keuze. Ik probeer daaraan geen rechten of privileges te ontlenen. Wel wilde ik uitleggen dat er een verschil is tussen gescheld aan het adres van pakweg "Willie Wortel" of "Oom Dagobert" of gescheld dat aan iemands werkelijke naam is gekoppeld.

Ik heb er begrip voor dat jij als moderator geen zin hebt om Meester Warbol te spelen en corrigerende tikken uit te delen aan bekvechtende kinderen. Ik denk dat dat een verstandige keuze is. Ik hoop dat het goed blijft uitpakken voor het forum; volgens mij doet het forum het tot nu toe erg goed.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Guus Geluk » ma aug 13, 2007 9:16 pm

Wat mij betreft het forum werkt uitstekend, hij is niet sloom
ik hoop dat dat zo blijft.

De Moderator zou van mij MOETEN ingrijpen.
Als men dat niet doet en er geen zin in heeft, dan kan diegene beter stoppen met modereren.
en de taak aan iemand anders geven, ingrijpen is een DEEL van het modereren en wat mij betreft
ook ZEER belangrijk, het forum is geen scheldhoek.
OK, deze keer met Zwarthart was het een foutje en dat moet kunnen, maar de volgende keer als iemand
ook EEN van de regels overtreed die mag van mij wel geschorst worden van het forum.

Sorry dat ik zo bazig ben, maar ik vind dit echt niet kunnen.
Straks komt er weer iemand op dit forum, en die gaat dan weer andere mensen lastigvallen. erg slecht.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Daniel73 » di aug 14, 2007 12:33 am

Michiel P schreef:Dat ik onder mijn eigen naam schrijf is inderdaad mijn keuze. Ik probeer daaraan geen rechten of privileges te ontlenen. Wel wilde ik uitleggen dat er een verschil is tussen gescheld aan het adres van pakweg "Willie Wortel" of "Oom Dagobert" of gescheld dat aan iemands werkelijke naam is gekoppeld.

Dat verschil kan ik persoonlijk beamen. Dit punt zou opgenomen kunnen worden in een introductie-pagina/FAQ voor McDrake. Als waarschuwing voor zowel degenen die onder eigen naam reageren, als degenen die andermans naam noemen. Een punt waaraan helaas in praktijk weinig tot geen rechten ontleend kunnen worden.

Ik wil benadrukken dat, wat ik zelf ook zou vinden, internet ook voor mij als beheerder een virtueel oerwoud is. Wat dat betreft heb ik het beheer van (bijvoorbeeld) McDuck overschat. Toen Dukka mij erop wees dat het mijn eigen keuze was om mijn eigen naam te noemen, ben ik daar hevig tegenin gaan. Maar nu realiseer ik me dat hij daarin gelijk had. Nu zeg ik het zelf ook, vanuit de beheerdersstoel.

Michiel P schreef:Ik heb er begrip voor dat jij als moderator geen zin hebt om Meester Warbol te spelen en corrigerende tikken uit te delen aan bekvechtende kinderen. Ik denk dat dat een verstandige keuze is.

Probleem voor mij is dat ik schijnheilig kan overkomen als ik vanuit een beheerdersstoel ga oordelen over discussies. Gezien McDuck en ook McDrake heb ik zelf nogal een verleden van discutabel ge-etter. Dus wie ben ik dan nog? Het enige wat ik kan doen is wijzen op de regel dat off-topic discussies in een eigen topic thuishoren. Een regel waarmee ik veel wangedrag kan corrigeren. Een regel die natuurlijk ook voor mijzelf geldt.

Wat betreft het specifieke geval van je discussie met Zwarthart Zware zou mijn oordeel moeten zijn dat iedereen die eraan deelnam in overtreding was door de discussie voort te zetten onder een topic dat erbuiten staat. Vooral als er een uitdaging ontstaat. Zwarthart meende dat hij werd uitgedaagd, en dat kan ik me enigszins wel voorstellen. Zeker als anderen zich ermee gaan bemoeien.
Als men al gauw de discussie onder subforum 'Over McDrake Nederland Disney' (hier) zou hebben voortgezet, wordt het topic niet verder verstoord. Ander voordeel is dat ik me als beheerder verplicht voel om in ieder geval 'Over McDrake Nederland Disney' te volgen. En het geeft me een plaats om in eerste instantie vanaf de zijlijn te reageren, zonder ook zelf off-topic te gaan.

Ik probeer zelf niet te klagen als men niet klaagt. Voor mij is het moeilijk inschatten of ik me met een discussie moeten bemoeien als beheerder.
Pas als men klaagt onder 'Over McDrake Nederland Disney', dan wordt het mijn straat. Is dat een werkbare stelling?

Michiel P schreef:Ik hoop dat het goed blijft uitpakken voor het forum; volgens mij doet het forum het tot nu toe erg goed.

Aan bevroren McDuck is te zien dat men, als men wil, een board zou kunnen slopen. Met McDrake is het niet anders. Het gaat dus niet zozeer of ik "zin" heb om in te grijpen, maar of het nut heeft. Het kan zelfs een gevaar opleveren, als ik bijvoorbeeld als hypocriet gezien word. Dan ontstaan er nieuwe klachten, in plaats van dat oude worden opgelost.
Ik kan hooguit optreden als "ervaringsdeskundige", mijn persoonlijke mening geven en verwijzen naar regels als die van toepassing zijn.

Bannen en deleten staat misschien stoer en daadkrachtig, maar in praktijk heb ik er weinig aan. Zeker niet als men off-topic klaagt, zelfs door on-topic berichten heen, en ik een chirurgische precisie nodig zou hebben om de boel dan nog netjes en neutraal te kunnen opschonen. Vaak is het al te laat voor ik netjes zou kunnen ingrijpen.

Guus Geluk schreef:De Moderator zou van mij MOETEN ingrijpen.
Als men dat niet doet en er geen zin in heeft, dan kan diegene beter stoppen met modereren.
en de taak aan iemand anders geven, ingrijpen is een DEEL van het modereren en wat mij betreft

Wie denk je dat ik ben? - King Kong?

Guus Geluk schreef:ook ZEER belangrijk, het forum is geen scheldhoek.

Misschien zou een scheldhoek in een 'Forumhel'-subforum kunnen passen. Wellicht geeft dat op zich al een nuance aan gescheld.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewforum.php?id=12

Guus Geluk schreef:OK, deze keer met Zwarthart was het een foutje en dat moet kunnen, maar de volgende keer als iemand
ook EEN van de regels overtreed die mag van mij wel geschorst worden van het forum.

Maar dan blijft er straks niemand over! :O

Guus Geluk schreef:Sorry dat ik zo bazig ben, maar ik vind dit echt niet kunnen.
Straks komt er weer iemand op dit forum, en die gaat dan weer andere mensen lastigvallen. erg slecht.

Vooral de McDrake-beheerder heeft er een handje van, andere mensen lastig te vallen. Het is zelfs zo erg, dat veel mensen die andere mensen willen lastig vallen, wegblijven om niet lastig gevallen te worden. Evenals de mensen die niemand willen lastigvallen. En dan zal hij de weinige bezoekers die overblijven ook nog gaan schorsen? :P

Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen. (auw!)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » di aug 14, 2007 12:58 am

Ik ontdek zojuist dat registreren zo is ingesteld dat men een geldig e-mail adres nodig heeft. Zogenaamd om registratie-misbruik te vermijden en om zeker te zijn dat alle e-mail adressen correct zijn.

Deze instelling wil ik uitzetten als zijnde onzin.
Mocht het problemen geven, dan kan de optie altijd weer aangezet worden.

Verify registrations
yes no
When enabled, users are e-mailed a random password when they register. They can then log in and change the password in their profile if they see fit. This feature also requires users to verify new e-mail addresses if they choose to change from the one they registered with. This is an effective way of avoiding registration abuse and making sure that all users have "correct" e-mail addresses in their profiles.

Volgens mij stond deze instelling op McDuck ook uit.

Persoonlijk zal het me een worst wezen of men mij een geldig e-mail adres biedt.
En als men toch besluit om een namaak-adres in te vullen, waar dat wachtwoord dan automatisch heengaat, dan is er toch een profiel dat ongebruikt blijft liggen. Wie weet hoeveel mensen al hebben afgehaakt. Als je een fout e-mail adres geeft, ben je meteen je aangemaakte profiel kwijt.

Volgens mij krijg ik geen bounces bij valse e-mail adressen. Wie weet hoeveel spookprofielen (met nul berichten) er nu al zijn.
Of heeft iedereen, toevallig, tot op heden altijd braaf een correct e-mail adres gebruikt? Die kans lijkt me klein.

Wat te doen trouwens, als iemand claimt e-mail adres en wachtwoord kwijt te zijn? Is diens profiel dan automatisch verloren, omdat moeilijk valt te bewijzen of het gaat om de echte eigenaar?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » di aug 14, 2007 1:07 am

Daniel73 schreef:Ik ontdek zojuist dat registreren zo is ingesteld dat men een geldig e-mail adres nodig heeft. Zogenaamd om registratie-misbruik te vermijden en om zeker te zijn dat alle e-mail adressen correct zijn.

Deze instelling wil ik uitzetten als zijnde onzin.
Mocht het problemen geven, dan kan de optie altijd weer aangezet worden.

Instelling staat nu UIT.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Michiel P » di aug 14, 2007 12:11 pm

Daniel73 schreef:Ik probeer zelf niet te klagen als men niet klaagt. Voor mij is het moeilijk inschatten of ik me met een discussie moeten bemoeien als beheerder. Pas als men klaagt onder 'Over McDrake Nederland Disney', dan wordt het mijn straat. Is dat een werkbare stelling?

Yup, daar kan ik mee leven. Misschien moet je dat dan ook maar duidelijk in de FAQ zetten.

Geldige e-mailadressen zijn bruikbaar om als beheerder een lid buiten het forum om (dus "discreet") aan te spreken op zijn gedrag. Dat valt niet altijd in goede aarde. Ik kan me dan ook voorstellen dat jij dat niet wilt doen. Maar wat zou je gedaan hebben als ik inderdaad op deze plek mijn beklag had gedaan over Zwarthart Zware?
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Daniel73 » di aug 14, 2007 8:38 pm

Michiel P schreef:Geldige e-mailadressen zijn bruikbaar om als beheerder een lid buiten het forum om (dus "discreet") aan te spreken op zijn gedrag. Dat valt niet altijd in goede aarde. Ik kan me dan ook voorstellen dat jij dat niet wilt doen.

Het lijkt mij misbruik van een ingevoerd e-mail adres. Verder heb ik moeite met privé-communicatie in naam van McDrake. Er is dan weinig toezicht of een beheerder goed of slecht bezig is.
Ik stel voor dat openbare zaken in het openbaar afgehandeld worden. Zeker als het gaat om McDrake-beleid.

Uiteraard kan men "privé" rapporteren, waarop ik dan kan reageren in het openbaar, op verzoek zonder namen te noemen. Maar deze mogelijkheid zou ik willen beperken. Al was het maar uit zelfbescherming. Ik heb moeite met geheimen bewaren.

Michiel P schreef:Maar wat zou je gedaan hebben als ik inderdaad op deze plek mijn beklag had gedaan over Zwarthart Zware?

Dan had ik hier kunnen reageren. En ik had dan beter na kunnen denken over wat te doen. Volgens mij was een off-topic waarschuwing in het betreffende topic dan genoeg geweest als reactie. Eventueel met een link naar de klachten, voor verdere discussie.

Nu vind ik dat ik in mijn reactie in dat topic, teveel met de vinger naar Zwarthart Zware wijs. Daar verwachtte ik eigenlijk klachten over. Temeer omdat ik op McDuck en McDrake zelf ook heb geklierd. Dus wie ben ik dan, als reddende engel?
Mijn verdediging tegen dergelijke klachten zou zijn dat ik ook van mezelf baal als ik off-topic ga en/of doordraaf. En ik daag mensen uit om mij daarop te wijzen. Zeker nu ik het vanuit deze toren blijkbaar zo goed weet over een ander.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Guus Geluk » di aug 14, 2007 9:21 pm

Daniel73 schreef:Wie denk je dat ik ben? - King Kong?

En ik ben koningin Beatrix, maar niet heus.


Daniel73 schreef:Misschien zou een scheldhoek in een 'Forumhel'-subforum kunnen passen. Wellicht geeft dat op zich al een nuance aan gescheld.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewforum.php?id=12

Wat mij betreft beter als op het gewone forum.

Daniel73 schreef:Maar dan blijft er straks niemand over! :O

Als je iemand weghaalt, dan gaat toch niet iedereen weg
die vlieger gaat dus niet op.

Daniel73 schreef:Vooral de McDrake-beheerder heeft er een handje van, andere mensen lastig te vallen. Het is zelfs zo erg, dat veel mensen die andere mensen willen lastig vallen, wegblijven om niet lastig gevallen te worden. Evenals de mensen die niemand willen lastigvallen. En dan zal hij de weinige bezoekers die overblijven ook nog gaan schorsen? :P

Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen. (auw!)

Wat mij betreft moet je de dader gewoon een mailtje sturen
als hij al EEN van de regels overtreedt, en hem of haar schorsen, dan blijven de andere kinderen gewoon op het forum omdat ze nog niet
weggescholden zijn.
DAT is modereren
je kan natuurlijk ook zelf nagaan als er nieuwe reacties zijn en kijken wat hij of zij heeft gezegd,
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Daniel73 » wo aug 15, 2007 5:15 pm

Guus Geluk schreef:
Daniel73 schreef:Wie denk je dat ik ben? - King Kong?

En ik ben koningin Beatrix, maar niet heus.

Kijk maar uit. Koningin Beatrix beledigen is strafbaar. Als je beweert dat ze een prostituee is kun je al een boete verwachten. Als iemand je als burger besmeurt met beledigende laster, kun je amper aangifte doen bij de politie.
(Cynisme-alarm: Alsjeblieft mensen, houdt me tegen. Daar ga ik weer.)

Guus Geluk schreef:Wat mij betreft moet je de dader gewoon een mailtje sturen
als hij al EEN van de regels overtreedt, en hem of haar schorsen, dan blijven de andere kinderen gewoon op het forum omdat ze nog niet
weggescholden zijn.
DAT is modereren
je kan natuurlijk ook zelf nagaan als er nieuwe reacties zijn en kijken wat hij of zij heeft gezegd,

Modereren van een PunBB is beperkt. Zelfs al zou ik zo streng en actief willen zijn als je voorstelt, dan zou ik m'n beroep moeten maken van het modereren.

Als er mensen zijn die menen schade te ondervinden van McDrake, bijvoorbeeld door uit de hand gelopen pesterij, zal ik dat als beheerder zeker serieus nemen.
Enerzijds sta ik een board voor waar men tegen een stootje kan. Anderzijds vind ik dat plagerij geen pesterij mag worden. Voor zo'n beleid is meer nodig dan een oordelende beheerder die altijd gelijk heeft.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » wo aug 15, 2007 5:42 pm

Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een apart beheerdersprofiel, "admin" geheten.
Mijn doel is dat mijn profiel "Daniel73" weer een leden-profiel voor mezelf wordt, zoals op McDuck.

Met het "Daniel73"-profiel lopen nu beheerderszaken en persoonlijke zaken door elkaar heen. Met een "admin"-profiel is duidelijk wanneer ik als beheerder "in functie" verschijn.

Ook ben ik bezig met het opzetten van een vast, openbaar bekend e-mail adres voor het McDrake beheer.
Dat adres is "admin@mcdrake.nl".
Dit zal mijn eigen, persoonlijke e-mail adres ("kabelfoon") gaan vervangen.

Testen wijzen uit dat blijkbaar alleen McDrake International weigert om "reports" door te mailen. Ze komen wel bij "admin@mcdrake.nl" aan, maar ze worden niet automatisch doorgestuurd naar kabelfoon. De "reply"-meldingen van hetzelfde International (met dezelfde "admin@mcdrake.nl"-afzender) worden daarentegen wel automatisch doorgestuurd. Ik vraag me af of er een spamfilter bezig is, maar waarom van een afzender dan wel het ene type bericht filteren en niet het andere?
De andere boards, inclusief test-Tobia, lijken wel volledig te werken in de nieuwe situatie.

Na deze verandering wil ik het Tobia-board officieel gaan maken als McDrake-board. Zodat er vier McDrake-boards zijn. (Waarvan twee over Disney.)
Er zijn op McDrake al een aantal Boudewijn- en Lennaert-fans, dus voor hen zal het Tobia-board dan ook makkelijk te benaderen zijn via het McDrake overzicht op http://bb.mcdrake.nl/.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Guus Geluk » wo aug 15, 2007 6:15 pm

Daniel73 schreef:Wie denk je dat ik ben? - King Kong?

Guus Geluk schreef:En ik ben koningin Beatrix, maar niet heus.

Daniel73 schreef:Kijk maar uit. Koningin Beatrix beledigen is strafbaar. Als je beweert dat ze een prostituee is kun je al een boete verwachten. Als iemand je als burger besmeurt met beledigende laster, kun je amper aangifte doen bij de politie.
(Cynisme-alarm: Alsjeblieft mensen, houdt me tegen. Daar ga ik weer.)

Oh ja, King Kong is keisterk en die kan jij ook een mep geven als jij heb beledigd.:D
Oei, ik wil liever geen contact maken met de politie :o
het was maar een grapje hoor :P
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Zwarthart Zware » wo aug 15, 2007 9:56 pm

Wat een bak!

WHAHAHAHA!!!!
Ik woon in een caravan en dat is best oke!!!!!! :)
Zwarthart Zware
Member
 
Berichten: 71
Geregistreerd: za jun 23, 2007 1:30 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten