Robin Hood - Animatie uit andere films?

Berichtdoor Anouk » di maart 13, 2007 11:15 am

ik ben opzoek naar de karakters van de personages. de personages zelf heb ik inmiddels gevonden :)

hier dan mijn email adres (ik had het bovenin ingevuld) : annieaardbei@hotmail.com

morgen hebben we de presentatie al beetje laat maarja
Anouk
 

Berichtdoor Rockerduck » ma aug 20, 2007 3:24 am

Robin Hood is sinds een week of zo weer te koop op dvd, deze keer in een zogenaamde 'special edition', maar alléén in een 1-dvd-versie. Dit betekent dat er nooit een 2-dvd-versie zal komen, zoals met andere, 'grotere' Disney Classics, zoals The Little Mermaid en The Lion King bijvoorbeeld.

Ik ben ZWAAR teleurgesteld door deze 'special edition'. Ik heb jaren gewacht met het kopen van Disney dvd's, omdat ik de speciale edities met veel extra's wilde hebben. Maar het 'special' van de Robin Hood-uitgave gaat zitten in het kartonnen hoesje. De extra's heb je *letterlijk* binnen 5 minuten gezien! Géén Making Of, géén Achter de Schermen, géén Interviews. Terwijl over deze film héél veel te zeggen valt, omdat het uit een bijzondere periode in de geschiedenis van de Walt Disney Company komt.

Ik vrees dat het met 'Special editions' van The Rescuers ('De Reddertjes') en The Great Mouse Detective ('De Speurneuzen') niet veel anders zal gaan. Terwijl ik vooral van die laatste film heel graag een uitgebreide Making Of zou willen zien.

Voor de film geef ik een 7/10, voor de extra's geef ik 3/10.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do okt 09, 2008 5:22 pm

Is dit de eerste film na de Aristocats?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr okt 10, 2008 4:16 pm

Duckfan van Down Under schreef:Is dit de eerste film na de Aristocats?

Ja, dat klopt. Hier is een overizcht met alle films plus jaartallen:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Di ... cial_canon
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor huugduck » vr jan 09, 2009 8:35 pm

ik vind alle disney films leuk maar dit is wel mijn lievelings film
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor huugduck » do maart 26, 2009 9:24 pm

Ik was op youtube de liedes jan zonder land, en ik ben net als jij aan het luisteren, en toen viel me op dat baloe en kleine jan bijna de zelfde stemmen hadden, of vergis ik me nou.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr maart 27, 2009 8:12 pm

huugduck schreef:Ik was op youtube de liedes jan zonder land, en ik ben net als jij aan het luisteren, en toen viel me op dat baloe en kleine jan bijna de zelfde stemmen hadden, of vergis ik me nou.

'Jan zonder land' is 'Phony king of England' uit Robin Hood; 'Ik ben net als jij' is 'I wanna be like you' uit Junglebook. (Zeg ik even voor degenen die dat niet wisten.)

In het Engels zijn de stemmen hetzelfde (allebei van Phil Harris). Of dat ook zo is in het Nederlands, weet ik niet. H@gar weet dat vast wel, hopelijk komt-ie nog eens op McDrake om ons dat te vertellen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor huugduck » do apr 02, 2009 7:27 pm

Ik heb het op gezocht, bleek toch niet zo te zijn Baloe word ingesproken door Lex goudsmit en kleine jan door coen flink.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor H@gar » vr apr 03, 2009 11:42 am

Zo af en toe kom ik hier nog wel, ja! ;)

Baloe wordt in de oude dub (van eind jaren '60) ingesproken door Lex Goudsmit.
In de versie die sinds eind jaren '80 algemeen bekend is, is Baloe wel degelijk ingesproken door Coen Flink, evenals Kleine Jan.
Deze films (Robin hood en Jungle Book, en ook De Aristokatten van die tijd) zijn rond dezelfde tijd ingesproken. Wellicht tegelijkertijd. Het zijn allen nasynchronisaties van Harry Geelen, en de cast is echt grotendeels hetzelfde: Arnold Gelderman (Robin Hood / Kaa de Slang) Coen Flink (Baloe / Kleine Jan) Jules Croiset (Shere Kahn / Prins Jan) Harry Geelen (1 van de gieren / Alan A Dale (of Hans Haan, heet hij geloof ik in Nederland) Paul Haenen (1 van de gieren / Graaf Slis).
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor huugduck » za apr 11, 2009 4:39 pm

Oh dan heb ik die uit de jaren tachtig want de stemmen lijken zo veel op elkaar.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Michiel P » do aug 20, 2009 11:59 pm

Er staan inmiddels al veel compilatie-filmpjes op internet waarin je goed kunt zien welke animatie er werd gerecycled. Hieronder zie je o.a. dat er scènes uit "The Adventures of Mr. Toad" werden hergebruikt in "The Jungle Book":

http://mayersononanimation.blogspot.com ... eruns.html
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Ei » ma okt 19, 2009 2:37 am

Walt Disney - The Truth About Mother Goose (1/2) - 1957
http://www.youtube.com/watch?v=jeURETLKf68
Walt Disney - The Truth About Mother Goose (2/2) - 1957
http://www.youtube.com/watch?v=M8BqHncfuJo

Deel 2/2 zou animatie bevatten dat is hergebruikt in 'The Sword in the Stone'. Het zou gaan om het steekspel ("joust"). Aldus commentaar op YouTube.
Een ander schreef, ook een jaar geleden: "actually some of the horse-riding close-ups[2:51, 3:03, and 3:05] are references to the Headless Horseman's animations from the LoSH segment in The Adventures of Ichabod & Mr Toad". Wordt hier ook hergebruikte animatie bedoeld?

Excuses als dit al genoemd is. :)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Vorige

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron