Gaat het weekblad achteruit?

Berichtdoor kwuk duck » vr jun 10, 2011 4:16 pm

wie kent diederik niet? de net beginende lezer die daarna een pocket kopen en hem leren kennen!
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Duck » vr jun 10, 2011 4:36 pm

ik geloof wel dat mensen op de redactie doen alsof ze hem niet kennen(of niet willen kennen,maar wie wil dat nou niet),anders zou ie vaker in het blad moeten komen!
er zijn toch best wel verhalen(4 stroken) waar ie in voor komt(m.u.v. de pocket verhalen)!
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor Rataplan » di jun 14, 2011 9:02 pm

heb afgelopen weekend weer eens wat oude jaargangen zitten lezen en dan denk ik toch echt bij mezelf jammer dat we niet terug kunnen naar die kwaliteit strip blaadje rubrieken als De Galerij der Groten, ditjes en datjes uit de oude Disney doos enzovoorts zijn zo ontzettend leuk om te lezen en dan natuurlijk nog de prachtige tekeningen. Maar toch vrees ik dat deze tijden waarschijnlijk nooit meer terug zullen keren (snik snik)
Wie iets weet over het mijne
Gaat naar huis en ziet het zijne
Vind hij daar geen gebreken
Mag hij vrij over het mijne spreken
Rataplan
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 2:12 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » di jun 14, 2011 10:54 pm

Rataplan schreef:heb afgelopen weekend weer eens wat oude jaargangen zitten lezen en dan denk ik toch echt bij mezelf jammer dat we niet terug kunnen naar die kwaliteit strip blaadje rubrieken als De Galerij der Groten, ditjes en datjes uit de oude Disney doos enzovoorts zijn zo ontzettend leuk om te lezen en dan natuurlijk nog de prachtige tekeningen. Maar toch vrees ik dat deze tijden waarschijnlijk nooit meer terug zullen keren (snik snik)

dat weet ik wel 100 procent zeker! je kunt vroegere tijden niet meer vergelijken met het heden. vroeger was alles beter! zo zeggen velen, kijk je over 30 jaar weer dan zeg je hetzelfde over 2011! maar idd, veel oude rubrieken waren wel leuker! maar forget it!

Maar valt jullie ook niet op dat de boeven in mickey verhalen altijd hetzelfde zijn getekend?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » wo jun 15, 2011 6:56 am

kwuk duck schreef:wie kent diederik niet?

Zie de namenlijst in het colofon van Donald Duck Weekblad. Haha! (snotter)

De Zwarte Schim schreef:Maar valt jullie ook niet op dat de boeven in mickey verhalen altijd hetzelfde zijn getekend?

Je meent het! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo jul 17, 2011 1:56 pm

ui dat is niet sarcastisch bedoelt. ik meen het bloedserieus (:P)

tevens ben ik ook niet te spreken over de verhalen van........
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za nov 19, 2011 8:00 pm

de donald duck van deze week ook: moet je kijken hoe raar midas wolf weer is getekend! met een graag gezicht en met een ogeblazen gezicht lijkt het wel! en allemaal saaie verhalen!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » za nov 19, 2011 8:07 pm

De Zwarte Schim schreef:moet je kijken hoe raar midas wolf weer is getekend!

Afgaande op de scans op COA/Inducks, vindt Ui dit tekenwerk vele malen mooier dan wat Bas Blanco, eh, Bas Heymans ervan bakt. (snif)
http://coa.inducks.org/s.php?c=D++8458
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za nov 19, 2011 8:11 pm

is bas heymans familie van mau heymans? haha
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » za nov 19, 2011 8:15 pm

De Zwarte Schim schreef:is bas heymans familie van mau heymans? haha

Bas en Mau Heymans zijn broers. Ze konden goed samenwerken, maar vonden ruzie maken interessanter. Mau boos, dat Bas zijn stijl nadoet. Bas boos, omdat Mau hem in 2005/2006 anoniem bekritiseerde op internet. Wat allemaal natuurlijk veel interessanter voor de boys is, dan zakelijk te zijn en samen goede producties te leveren. Ze hadden zoveel meer gekund, als ze hun verstand hadden gebruikt. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za nov 19, 2011 8:16 pm

oh daar wist ik helemaal niks van! hoe weet jij dat allemaal?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » za nov 19, 2011 8:35 pm

De Zwarte Schim schreef:oh daar wist ik helemaal niks van! hoe weet jij dat allemaal?

Die informatie komt van Mau Heymans, pakweg 2004-2006, die met zulke zwakke argumentatie enigszins de weg kwijt leek te zijn. (snik)

Een beetje zielig doen tegen een lezer, omdat een broer is geïnspireerd door zijn stijl. Dergelijk kinderachtig geklaag is een grote misser, vindt Ui. Een groot artiest onwaardig. Maar ja, klieren op internet en nepbrieven schrijven naar Rosa, dat heeft natuurlijk voorrang. En zo is Meester Mau langzaam weggezakt. Door dat soort onzin. (snotter)
Ook broer Bas is weggezakt, door steeds kaler tekenwerk te leveren. Bij hem woont Midas Wolf zowat op een open veld, in plaats van in een bos. In plaats van model te staan voor een Nederlandse opleving, gooit Bas er met zijn pet naar.

Hoewel een opleving natuurlijk stelselmatig wordt tegen gehouden door de grote huis-, tuin- en keuken-hoofdredacteur Oom Thom. Die wilde (wil?) alleen verhalen in en om het huis. Des te spannender oogt 'Douwe Dabbert', die door dezelfde Oom Thom wel op avontuur wordt gestuurd. (snik)

Met zulke bekrompen mentaliteiten wil een Weekblad wel achteruit gaan. (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » za nov 19, 2011 11:39 pm

Bob Bouber - Ik wil mijn Donald Duckie terug! (1969)
http://www.youtube.com/watch?v=incfJ5Z8jX8

Ontroerend lied. (snif) Ui herkent veel van de bezongen smart, nu Donald Duck Weekblad (zoals Ui het ooit kende) eigenlijk niet meer bestaat. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » wo nov 23, 2011 11:07 pm

Uit het topic 'Op TV':

2011-11-21 17:14:11, snowmansion schreef:
Ui schreef:Een vooral op kinderen gericht stripblad, dat het meest gelezen wordt door volwassenen van 18-35 jaar? Zo'n blad is op zijn retour. Zo'n blad wordt het meest gekocht door kinderen van vroeger, niet door die van nu. Dat is achteruitgang. (snotter)

Volgens Sanoma: "Echt gezinsblad
Het weekblad wordt door jong en oud gelezen en de tijd dat het uitsluitend voor de jeugd bestemd was is al jaren voorbij. Donald Duck is een gezinsblad geworden dat van generatie op generatie wordt overgedragen en in alle opzichten tot het Nederlandse cultuurgoed is gaan behoren."

Bovendien dat het het meest gelezen blad is (wat overigens nog discutabel is, hoe meet je dat?) zegt natuurlijk ook niets hoe demografisch verdeeld het blad is.
Ze zullen vast en zeker cijfers hebben per leeftijdscategorie (0-5) (5-10) etc of een andere indeling hoeveel abonnees ze hebben. Sterker nog, ik zou dit wel heel graag willen weten.

Ui schreef:Dat zeg je nu! Maar zodra Ui tevoorschijn komt, belt men weer het Witte Busje! (huil huil)

Hoe ging ie ook weer? Hij is al gebeld:

http://www.youtube.com/watch?v=Cq35G0XXujc

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=47258#p47258
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » wo nov 23, 2011 11:08 pm

snowmansion schreef:Volgens Sanoma: "Echt gezinsblad
Het weekblad wordt door jong en oud gelezen en de tijd dat het uitsluitend voor de jeugd bestemd was is al jaren voorbij. Donald Duck is een gezinsblad geworden dat van generatie op generatie wordt overgedragen en in alle opzichten tot het Nederlandse cultuurgoed is gaan behoren."

Wat moet Sanoma anders schrijven? Dat het publiek vergrijst? (snik)
Dit zijn typisch van die persberichten waarin men van een nadeel een ogenschijnlijk voordeel probeert te maken.

snowmansion schreef:Bovendien dat het het meest gelezen blad is (wat overigens nog discutabel is, hoe meet je dat?) zegt natuurlijk ook niets hoe demografisch verdeeld het blad is.
Ze zullen vast en zeker cijfers hebben per leeftijdscategorie (0-5) (5-10) etc of een andere indeling hoeveel abonnees ze hebben. Sterker nog, ik zou dit wel heel graag willen weten.

Zouden ze zulke cijfers openbaar maken, als ze die hadden?

snowmansion schreef:[Witte Busje] Hoe ging ie ook weer? Hij is al gebeld:

http://www.youtube.com/watch?v=Cq35G0XXujc

Ui bedoelt een ander busje:

Napoleon XIV - They're Coming to Take Me Away, Ha-Haaa !
http://www.youtube.com/watch?v=g-eafUBULWA
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten